PDA

Bekijk Volledige Versie : Bassie's Porsche project



Bazzz
25/12/2007, 22:04
Eigenlijk meer een Wheeler dealer project, maar bij deze:

Mijn 924 uit 1979. Ik heb er nog weinig foto's van, maar komen er nog wel meer.
Ik heb de auto eigenlijk als tijdelijk vervoer gekocht, mijn andere auto (dodge dart '71) is in groot onderhoud, maar nu ik hem heb is er toch wel een 'liefde' ontstaan ;)
Hij is keihard, wat ik niet had verwacht van zo'n oude wagen.
http://community.924forum.nl/images/imported/2007/12/22.jpg
Zelfs het interieur ziet er nog goed uit.

Er zitten 16' borbets onder, waarover de meningen ongetwijfeld zullen verschillen ;)

Meteen even de distributie vervangen, wat een makkie is dat zeg! Kosten vielen ook erg mee.

Achterremmen komen er binnenkort aan, eerst even schoonmaken ed. dan kijken wat er vervangen moet worden. Afstel/bijstel-nokken zitten vast.
Bij mijn poging om de centrale moer van de trommel af te halen, heb ik een groot wringijzer van snap-on gebroken, zo vast zat het.

Heb hem voor een leuke prijs kunnen kopen, was wat smerig, achterstallig onderhoud. Na wat poetsen en kleine werkzaamheden is het een mooie strakke bak.

Heb nu wat problemen met de brandstofpomp. Heb er al een ander opgezet, deed het weer goed, maar nu wilde hij net niet starten, pompje draait ook niet.. hmzzz

Tom
25/12/2007, 23:20
Mooie bak! De 924/944 horen bij de weinige auto's die er in het wit mooi uitzien, in mijn ogen.

Wat die pomp betreft: bij mijn auto soms ook een probleem, een gevolg van ietwat brakke elektra. Kijk eens goed naar het brandstofpomprelais (bovenste rij, tweede van links) en de bijbehorende zekering (uit mijn hoofd ook de tweede van links). Geoxideerde contacten en losgebrande soldeerpunten zijn bekende problemen, een versleten pomp trekt zoveel ampères dat het relais vaak de geest geeft.

Onderdelen kun je halen op de sloop, in elke viercilinder Audi of VW met injectiemotor ruwweg tot het midden van de jaren '90. Hoewel in dit geval nieuw waarschijnlijk veel beter is...

Bazzz
26/12/2007, 17:00
Klopt inderdaad Tom,
Ik even gekeken of hij stroom kreeg, was niet het geval.
Beetje rommelen aan relais en hij deed het weer :D

Meteen even gereden. even stukje opentrekken. Bij 170-175 was ie aardig op zn eind.

Tom
26/12/2007, 17:16
Dat moet op zich beter kunnen, 200+ volgens de boekjes.

Meneer aard
03/01/2008, 20:46
Die van mij begint pas te leven bij 175:P Sleurt gewoon door tot 200+.