PDA

Bekijk Volledige Versie : Zekeringen



Rebel
25/05/2009, 09:24
Een vriend van mij had het toevallig laats over het gekloot met de keramische zekeringen.
Hij was al bezig met het ombouwen van keramisch naar steek.

Heeft iemand hier dit toevallig al omgebouwd naar steekzekeringen?
Is dit een beetje rendabel om te doen of toch maar steeds zoeken naar keramische?

Mvg,
Chris

M.B.H.
25/05/2009, 09:37
Een vriend van mij had het toevallig laats over het gekloot met de keramische zekeringen.
Hij was al bezig met het ombouwen van keramisch naar steek.

Heeft iemand hier dit toevallig al omgebouwd naar steekzekeringen?
Is dit een beetje rendabel om te doen of toch maar steeds zoeken naar keramische?

Mvg,
Chris

Niet veranderen :!: gewoon een keer op de sloop ,
in een paar zekering kastje duiken en leeg plukken :wink:

Tom
25/05/2009, 10:38
Ik heb zo'n vermoeden dat een zekeringkastje van een Golf II GTI redelijk eenvoudig te monteren is.

-Bassie-
25/05/2009, 10:49
hier even dingen opgezocht.

eerst een golf 2:

[attachment=1:2omvkkft]zekering golf 2.jpg[/attachment:2omvkkft]


en hier 924:

[attachment=0:2omvkkft]pors zekering.jpg[/attachment:2omvkkft]

Tom
25/05/2009, 11:15
Dat wordt dus ook omsteken en connectors wisselen...

Rebel
25/05/2009, 14:08
Gaat hem niet worden nee die golf

Mja ik heb er ook nog niet echt problemen mee.
Maar om steeds voor een zekeringetje de sloop te moeten bezoeken is ook niet alles.
Dan liever een doos steekzekeringen (die hier nog ergens staat) achterin hebben liggen..

Vandaar dat ik het even poste of jullie hier al eens mee bezig waren geweest?

Tom
25/05/2009, 15:45
Moet op zich wel te doen zijn, als je de connectors met een stuk kabelboom uit een sloop-Golf haalt en er een schema bij hebt. Wordt wel even puzzelen, maar het is niet onmogelijk.

klaas 924
25/05/2009, 17:42
toch maar steeds zoeken naar keramische?

Mvg,
Chris


hoezo ??

zijn die dan niet meer verkrijgbaar :?:

Tom
25/05/2009, 19:22
Zeker wel, alleen niet meer overal. Ik wil bij mijn auto binnenkort alle zekeringen vervangen, scheelt vast wat. Er zitten een paar erg goedkope zekeringen in dit niet zo'n lekker contact maken.

Fantaman
26/05/2009, 21:18
wij heben ze gewwon op vooraad, maar tot nu toe ben ik ze alleen in mijn auto tegen gekomen en in een golf I :o

Tom
26/05/2009, 21:21
In mijn oude Audi 80s zitten ze ook, helaas.

joeyw91
23/06/2009, 16:00
ik zou et gwoon ori laten, beter voor alles, en NEE, je hoef ech nie voor die zekeringe naar de sloop, teneerste, bij de eerste benzine pomp hier hebbe ze alle zoorte en maten, en andrs bestele je op conrad.nl fzo een doosje met allee die zekeringen, met heelveel amperes:P

magoed, als nood oplossing kan je ook die klipjes iets naar mekaar buige, en dan kan er HEEL GOED een gewone steekzekering, alleen kan et klepje niet meer dicht. mja, als nood

grtz joey

ShroudedVeil
23/06/2009, 22:36
Hmm probeer wel even op je taal te letten Joey!

Je ziet niet op MSN of Hyves bv.

Let er alsjebliefd op!

En ze hebben ze niet overal te koop meer!

joeyw91
24/06/2009, 09:39
Sorry,

Maar het is toch wel duidelijk wat ik zij?

Maargoed, ik had gister ook twee zekeringen daarvan die kapot waren gegaan, toen ben ik dus naar een garage hier in het dorp gegaan, en hadden ze bijna alle soorten, in ieder geval de goede voor mij.

zo beter? :P

Fantaman
24/06/2009, 11:36
er zijn een hoop bedrijven die alleen steek zekeringen hebben.
ik zelf heb genoeg problemen van het slecht kontact maken van de zekeringen dis vind ik het makkelijker om een steek zekeringen kast erin te hangen, ben je van het gezeik af. daarbij komende een nieuwe draadboom maar dat ben ik :eek:

Tom
24/06/2009, 13:04
Die kabelboom en de connectors zijn je enige probleem denk ik. Als je uitgaat van de installatie van bijvoorbeeld een Golf II GTI 8V (of een andere simpele K-Jetronic auto) dan zul je veel zaken één op één kunnen wisselen, daar zit niet veel bijzonders in.

Rob
19/09/2009, 19:27
Is het feit dat ze moeilijk te krijgen zijn (ik heb ze bij de gamma gevonden) de enige beperking van die dingen?

Of zijn er nog meer nadelen?

Woutje
05/10/2009, 21:13
Ik heb zelf eens een poging gewaagd omdat mijn zekeringenkast wat last van corrosie had, maar daar ben ik erg snel op teruggekomen. Gewoon weer een 924 zekeringenkast in geplaatst.
Begrijp ook niet precies het voordeel van het plaatsten van een steek- zekeringenkast, de keramische zijn idd nog te koop en als er geen handel bij je in de buurt is en je dus bang bent tekort te komen dan koop je gwoon twee strippen. van die 2,50 ga je niet failliet.
Maar ik gegarandeer je hoofdbrekens bij het vervangen van de zekeringenkast voor die uit een golf.

Woutje.

vincentvis
09/03/2010, 17:14
bij mij zijn ze gewoon te koop bij de gamma hoor:P