PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1983 | 2 Probleempjes



harold112
03/01/2012, 19:08
Hoi hoi,

Ik heb 2 mankementen aan mijn Porsche, nou ben ik nog niet zo heel bekend in het auto wereldje, ja ik weet hoe een motor werkt en een beetje van dit en dat.

- De achteruit verwarming doet het niet het lampje brandt wel alleen er is geen effect te zien gelukkig nog niet nodig gehad.

- Het alarm systeem ik heb een origineel Porsche alarmsysteem in de auto, maar hoe werkt dit er zitten 2 schakelaars om het systeem aan te zetten en 2 drukdoosjes met een rode en zwarte knoppen, waarvan 1 drukdoosje kapot is.

Groetjes Harold

M.B.H.
04/01/2012, 08:01
Helaas begin ik met Meten is weten !!!!
Heb je op de aansluitingen van de achterruit Stroom +/- 12 V en Massa ????
De afstand bediening die je beschrijft .
Als het orgineel Porsche is.
kun je die zo bij de Dealer bestellen.
wat de code aangaat die moet je wel hebben.
Anders krijg je hem niet ingeprogrameerd ( de defekte handzender heeft die wel gewerkt op de alarm installatie ) ????????????

jimfrey944
04/01/2012, 12:40
Achterruit verwarming heeft een relai en een aparte voeding
Dat verklaard dat het lampje het wel doet en de ruit verwarming niet
Kijk eerst even of bij het achter raam de stekkers van uit de body aan de druk veer zitten
En van de veer weer naar het raam
De stroom gaat hier door heen
Je kan hier ook de voeding even meten en het parkoers even uit piepen
Controleer de zekering 4 van de extra zekeringen kast (je moet op bijde kanten voeding hebben)
Als dit goed is controleer het relai volgens mij is dat bij een 924s de meest rechtse boven in boven de zekeringen kast
Je kan hem horen schakelen zodra je de schakelaar om zet
Daarna hoor ik graag je bevindingen
Eventueel versterkt met foto's

Een origineel Porsche alarm van de 924 is met een sleutel net achter de bestuurders stoel
Andere type zijn bij mijn wete niet origineel
Maak even wat foto's en probeer wat nummers te ontdekken