PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1982 | Brandstof niveau



travellerseb
04/01/2012, 11:24
Goeiendag,

Ik heb mijn brandstofmeetstok die niet meer werkt; in feite heb ik er twee. Sinds ik mijn 924 gekocht hebt, werkte alleen het reserve signaal . Ik heb dus eerst de kabels gecheckt en alles was in orde (zwarte-geel kabel aan massa en reserve licht is aan, blauw-zwart kabel aan massa en tankindicator toont vol). Het probleem komt dus van de meetstok. Ik heb het dus gedemonteerd en alles binnen was perfect: vlotter, kleine kabels, kontakten. Wel een beetje krassjes dat ik heb vewijdert zonder positieve effect.

Dus hier was mijn eerst probleem: alles in orde maar niets werkt! Ik denk dat de connectie tussen binnen en buiten fout is, ik heb al op een franse site gelezen dat mensen boren tussen binnen en buiten in de kontakt en lassen een kleine connectie intussen.

Kan wel in de toekomst proberen maar nu... is mijn kleine kabel gebroken (die die geeft de kontakt aan de vlotter). Kan mij iemand laten weten welke soort kabel moet ik kopen om het herstellen? Blijkbaar is het 0,08mm dun, maar ik weet niet hoeveel Ohm/meter moet ik hebben.

Ik heb al op internet gezocht, de meetstok referentie van VDO is 224-817-008-008R maar nergens heb ik die info gekregen. Heeellllppp. Dank U vriendelijk.

jimfrey944
04/01/2012, 12:48
Als het draatje is gebroken kan je beter een goed gebruikt exemplaar plaatsen met een nieuw rubber
Ben je ook van dat andere probleem af
Of je moet het leuk vinden die draatjes op de juiste spanning terug te prieken

M.B.H.
04/01/2012, 19:52
mijn idee :
Ga niet prutsen als je simpelweg kunt vervangen.
ik weet het nieuw zijn ze rond de € 150,-
Maar een goede geteste gebruikte heb ik wel liggen geef maar een pm wat het je waard is.

travellerseb
05/01/2012, 12:49
Dank U maar ik heb al een andere gevond. Lijkte perfect maar dezelfde problemen ermee wanneer ik het in de wagen plaats. Toch had me de vorige eigenaar gezegd dat het werket in zijn wagen (ongeval gehad een paar jaar geleden en nu in stuk gezet). Ik wil dus echt de draad van het eerste herstellen, daarom mijn vraagje over de technische gegevens. :)

jimfrey944
05/01/2012, 13:54
Als de nieuwe het ook niet doet kan het natuurlijk zijn dat het probleem ergens anders zit
Ik kan je helaas niet helpen aan de gegevens voor de draden