PDA

Bekijk Volledige Versie : Ruitenwisserpompje



ReMo
01/06/2009, 14:11
De opbrengst van mijn ruitenwisserpompje is minimaal. Ik heb een draadje gelegd van het pompje rechtstreeks naar de accu. Dan gaat het goed. Conclusie slecht contact.

Wat is het meest voor de hand liggende punt voor dat slechte contact? De schakelaar in het stuur? Heb eigenlijk geen zin om deze uit elkaar te halen heeft iemand ervaring met contact reiniger?

Tom
01/06/2009, 14:43
Ja, ook zonder de boel uitelkaar te halen kun je er met een spuitbus contactreiniger goed in komen, er zit meestal zo'n tuitje aan de spuitbus en dat werkt prima.
Mijn schakelaars werken goed sinds de schoonmaakbeurt.

Overigens kan een gebrekkige massa ook de oorzaak zijn van te weinig spanning bij de pomp.

ReMo
01/06/2009, 19:54
Eindelijk eens een simpel op te lossen klusje met het beoogde resultaat.
Contactreiniger in de ruitenwisser schakelaar gespoten en hij sproeit (weer) als de brandweer.

klaas 924
01/06/2009, 20:02
een spuitbus contactreiniger

kun je die contact spray gewoon overal inspuiten :?:
(zoals in de zekeringkast ?)
zonder het risico dat je kortsluiting krijgt :!:

Tom
01/06/2009, 21:07
Niet teveel gebruiken, accuspanning er vanaf en laten uitdrogen voor je de spanning er weer opzet.

Ik zou zelf de zekeringenkast niet met contactspray doen, maar de contacten behandelen met een gummetje achterop een potlood. Veel effectiever.

ReMo
01/06/2009, 21:22
Ikheb vroeger ooit een diamantborsteltje gehad. Dat was een soort pen/potlood. Als je daar aan draaide kwam er een kwastje uit met diamant haren. Daar kon je heel mooi muntjes e.d. mee schoonpoetsen. Geen idee hoe zoiets eigenlijk heet en waar je het kan krijgen. Maar handig was het wel.

klaas 924
02/06/2009, 16:07
Niet teveel gebruiken, accuspanning er vanaf en laten uitdrogen voor je de spanning er weer opzet.

Ik zou zelf de zekeringenkast niet met contactspray doen, maar de contacten behandelen met een gummetje achterop een potlood. Veel effectiever.

:bedankt voor de tip