PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijlagen



Hendrik
07/06/2009, 11:34
Deze zijn niet meer toe te voegen.

Ergens is er iets niet goed gegaan met de update van 3.0.4 naar 3.0.5 (Dit moest omdat het oude forum nog op 3.0.4 draaide.)
Nu het forum wel op 3.0.5 draait zal ik als ik tijd heb voor de laatste keer het forum opniew erop zetten.

Waarschijnlijk werkt het dan weer.
Volgens andere gebruikers is het de enige oplossing. :oops:

Dave hoe vordert het met vbulletin. :o

M.B.H.
07/06/2009, 22:38
begrijp ik het goed zijn en blijven alle bijlagen weg die op dit moment verdwenen zijn :?:
dat zijn er nogal wat :?:

-Bassie-
08/06/2009, 07:16
inderdaad jah

zat net het topic te kijken van LWB en alle plaatjes zijn weg :(

Fantaman
08/06/2009, 14:32
inderdaad jah

zat net het topic te kijken van LWB en alle plaatjes zijn weg :(
dan zijn al mijn kiekjes dus ook weg :-(
gooi de rest van het topic dan ook maar weg :nieteerlijk

Hendrik
08/06/2009, 16:10
Alles is er nog alleen niet op deze installatie.

Wanneer er overgestapt is zullen ze weer te zien zijn om evt je topic weer terug te kunnen plaatsen op het nieuw forum.
Eerst maar eens kijken of alles mee kan naar het nieuwe forum en dat het niet nodig is.

M.B.H.
08/06/2009, 19:51
Alles is er nog alleen niet op deze installatie.

Wanneer er overgestapt is zullen ze weer te zien zijn om evt je topic weer terug te kunnen plaatsen op het nieuw forum.
Eerst maar eens kijken of alles mee kan naar het nieuwe forum en dat het niet nodig is.

en wat we nu posten blijven die dan gewoon staan ? :?:

-Bassie-
09/06/2009, 06:50
nu zijn we waarschijnlijk dan ook een hoop informatie kwijt die bij die plaatjes stonden.

een het is misschien slim om alles op een goede server te hebben staan kwa info waar het langer blijft staan.

gezien nu somige dingen offline zijn/waren.

Hendrik
09/06/2009, 16:27
Met de nieuwe hosting straks hoeven jullie je niet meer druk te maken over data verlies.

Er word eenmalig geinsvesteerd in een goed forum software die goed en makkelijk te onderhouden is en veel gebruiksvriendelijker is.
Het is een keer een stap die gemaakt moet worden maar daarna jaren geen last.

Om toch de informatie te houden kan het oude forum wel blijven draaien maar zal er niet meer gepost kunnen worden.

-Bassie-
09/06/2009, 16:30
is er geen optie om de informatie mee te verhuizen dan??

Hendrik
09/06/2009, 17:04
is er geen optie om de informatie mee te verhuizen dan??

Het oude forum kan wel meeverhuizen alleen zal niet alles in het nieuwe forum geimporteerd kunnen worden.

-Bassie-
09/06/2009, 17:11
owk

maar PDF jes die er staan enzo kan dat wel gewoon op het nieuwe forum komen??

Hendrik
09/06/2009, 17:17
Staan die in de bijlagen. ?
Dan kunnen die terug komen.

Ik zal die data wel even kopieren en hier op het forum terug zetten.
Dit is wel 300MB. :D

Mischien kunnen die dan vast opgeslagen worden voor een mooi overzicht.

-Bassie-
09/06/2009, 17:23
dat is wel goed idee de goed info er uit halen en de rest weg gooien.

klaas 924
09/06/2009, 17:33
dat is wel goed idee de goed info er uit halen en de rest weg gooien.


ja maar wat moet je dan wegdoen??
eigenlijk moet je alles bewaren,om nog eens iets na tezoeken of voor nieuwe leden (na me te hebben aangemeld heb ik veel
gelezen ,ook de oude berichten!)

Hendrik
09/06/2009, 17:50
Bijlagen zijn weer terug.

Ik heb er goede hoop in dat alle data goed over te zetten is naar het nieuwe forum.

Eerst maar even afwachten en we gaag het allemaal goed regelen.

Fantaman
09/06/2009, 18:21
er staan een hoop informatie op het forum, maar niet alles is even makkelijk terug te vinden, als we verhuizen kan je dat allemaal bijmekaar zetten :idee

Hendrik
09/06/2009, 20:30
Zo te zien ligt het aan bepaalde browsers?

Ik gebruik IE8 en kan geen bijlagen toevoegen op het forum.
Net in een ander topic zag ik dat M.B.H het wel kan.

Dus dit topic geld niet voor iedereen.

q01z
09/06/2009, 23:08
misschien een idee om een testforum te draaien met een panel?

om alle fouten eruit te halen voordat het geimporteerd/geimplementeerd wordt? zodat volgende keer niet alle bijlagen opeens kwijt zijn maar dat probleem eerst opgelost kan worden voordat gebruikers er last van hebben?

begrijp me niet verkeerd! ik vind dat jullie super goed bezig zijn hoor! maar ik ben het iets anders gewend ;) op een ander forum (axclub) zijn we al een tijdje bezig met een 2e forum op PHP3 om te testen en daardoor hebben we al een hoop ellende voorkomen...

Hendrik
10/06/2009, 13:30
Er moest even snel wat veranderen.

Na het zoveelste probleem om iets aan te passen in het control panel was ik het zat en heb alles om gezet. Ook de portal liep niet lekker op de oude installatie/hosting en alles was traag.

Het probleem met de bijlagen had ik mischien ook wel op het oude forum maar ik heb nog niets geupload.
Dat ik ze ook niet over gezet had was alleen omdat ik het even teveel vond om over te zetten.

Jammer dat hosting2go geen ssh support heeft en dat je de dns gegevens van je domein niet kan aanpassen. (alleen subs)

Straks is er tenminste een echt forum en zoals ik al ergens uitgelegd heb zal deze eerst goed getest gaan worden.
Al zal dat niet nodig zijn als alles goed geimporteerd kan worden in VB.

Maar alles werkt gewoon weer. In enkele gevallen is er een probleem met het uppen van bijlagen.

Zolang er niet veel mods geinstalleerd zijn is phpbb ok. Maar heb je dat wel dan ben je zuur als je een herinstallatie moet doen.

Hendrik
13/06/2009, 20:37
Bijlagen werken weer voor iedereen.

Wat was het probleem dan?

Ik had een waarde in de php.ini aangepast wat naar mijn weten zat was.
Na toch even doorzoeken kwam ik dezelfde waarde tegen in de apache configuratie bestand.
Hier was hij veel te laag en werden alle afbeeldingen kleiner dan 256Kb niet toegestaan.


post_max_size

Het zegt het eigenlijk al. De max grote wat gepost mag worden via php.
Die stond op 256Kb en is nu een flink stuk hoger.

Tom
13/06/2009, 20:39
Mooi zo!

Hendrik
13/06/2009, 20:41
Extra grote bijlage

2.3Mb

-Bassie-
13/06/2009, 20:43
jij hebt er zeker weer zin in hendrik top :duim

Hendrik
13/06/2009, 20:46
jij hebt er zeker weer zin in hendrik top :duim

Ik houd er niet van als iets niet werkt.

Heb meteen een proggie geinstalleerd wat afbeeldingen verkleind voor in de thumbnails.
Vanaf een bepaalde grote worden deze als link getoond.

klaas 924
13/06/2009, 21:04
ik snap niet alles wat je schrijft(ben een computer leek)
maar ik word blij van alle dingen die je aanpakt
ook ik kan nu weer bijlagen posten
bedankt :duim