PDA

Bekijk Volledige Versie : Blokje loopt niet zoals het hoord



buldogo2
11/06/2009, 18:00
Ik zit op het moment met een probleem wat ik maar niet opgelost kreig.

Het blokje start altijd vrijwel meteen, of de motor nu warm of koud is. (alleen als ze een weekje stil gestaan heeft moet ze een paar x extra rond gooien).

Echter stationair lopen gaat al niet helemaal soeppel, en zodra ik gas geef begint het blokje eerst even te spruttele en hakkele. En als i over dat punt heen is...is er weer niets aan de hand (in ieder geval...dan reageert het blokje soeppel, vermogen even daar gelaten).

Weet iemand misschien wat dit probleem kan zijn?

Heb ondertusse al de luchtregelaar schoon gemaakt
Bugies schoon gemaakt (ware vrijwel nieuwe)
andere bugie kabels
andere bugie stekkers
andere verdeel kap
Kabels allemaal getest op de auto van ons pa (is dus niets mis mee).

Graag wat hulp gevraacht want ik begin een beetje ten einde raad te komen :(

jessy1984
11/06/2009, 18:08
ik zou eerst eens kijken of je motor goed afgesteld is kijk of je voorontsteking juist staat 10° zou dit moeten zijn zonder vacuum aangesloten vacuum aansluiten op verdeler en gas geven kijk dan of je voorontsteking verandert of kijk of je vacuum op dat slangetje hebt
je hebt wel een stroboscoop lamp nodig dan

als je dat gedaan hebt zou ik pas verder zoeken

klaas 924
11/06/2009, 18:10
een cursus nederlands zou ons helpen
om het te kunnen lezen!!!!!!!!!!!!!!


oke nu weer on topic:
misschien een verstopt benzine filter
of vervuiling in de benzine leiding??

buldogo2
11/06/2009, 18:31
Excuus, blijf soms een beetje hangen in mijn msn taaltje, en ben dislect :schaam :slaap.

De vervroeging werkt in iedergeval dat had ik al getest.

Wel een goede tip om even te kijken of de ontsteking wel goed staat.

Afstelling van de luchtschijf en de luchtschroef op de gas klep heb ik al wat mee geprobeerd, maar had geen merkbaar positief effect. Dus heb ik gelijk terug gezet zoals deze stonden.

Benziene filter/ lijdingen zou zomaar eens kunnen, aangezien de auto zo lang stil gestaan heeft.

We gaan het allemaal maar eens na kijken, bedankt alvast :-)

Bcreative
16/06/2009, 10:03
Lekke pakking? Cylinderkop aan revisie toe?

Tom
16/06/2009, 10:55
Compressietest doen?

buldogo2
16/06/2009, 19:29
Porbleem is al ver opgelost,, dacht dat de vacium vervroeging wel werkte, angezien deze vervroegde als ik aan het slangetje zoog...maar er zat toch een lekje in waardoor deze onder motor vakium niet goed open ging. Heb het gaatje nu tijdelijk dicht gemaakt met kneetbaare kit. en probleem was gelijk bijna helemaal opgelost.

ga nu morgen even met een strobo lamp kijken hoe de ontsteking staat. Denk dat die ook niet helemaal lekker staat. koppaking is in ieder geval zeker niet lek. komt vanaf het begin af aan al geen pluimpje rook uit de uitlaat.

hoe het verder staat met klepspeling ed weet ik nog niet...staat al weken een klepdeksel paking in back-order :nieteerlijk.

M.B.H.
16/06/2009, 19:34
als de moter loopt even wat water tussen de injektor en de kunstofring spuiten 4X
als het blijft liggen heb je daar de zaak ook dicht ( Tip ) :!: :!:

buldogo2
16/06/2009, 20:24
als de moter loopt even wat water tussen de injektor en de kunstofring spuiten 4X
als het blijft liggen heb je daar de zaak ook dicht ( Tip ) :!: :!:

Heys, das een heele goeie. Thnx :idee

M.B.H.
16/06/2009, 21:52
Daar zijn we voor , dat geeft plezier hier :lol:

buldogo2
17/06/2009, 16:26
Daar zijn we voor , dat geeft plezier hier :lol:

Haha dat is waar :grin:.

Vanmidag even een bobine er op gezet van een golfje mk. II.
Is weer net even wat moderner, dus nu heb ik overal moderne stekkers op zitten, schild al weer en hoop. Verder nog even bezig geweest met de afstelling van de luchtschroef, deze heeft nu wel effect.

Ook even stukje over de weg gereden daar, onderin houd i nog steeds wat in. Maar zodra het blokje op toere komt is het net alsof er ineens iemand aan de auto begint te trekken...Man man, had nie verwacht dat et autotje der zo aan zou trekke :euh :wave! :-D.

Margoed, nog niet naar otnsteking kunnen kijken. Was de lamp vergeten mee te nemen.
Heb er nu wel weer een goed gevoel in, wat een stukje rijde in de P wel niet kan doen :duim.

Nu nog een carterontluchtings slang zien te vinde en ontsteking afstellen. :regen