PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1981 | Kachel ventilator aansluiting



Ruben
19/01/2012, 13:40
Hey,


Op de switch voor de kachel in de middenconsole zitten twee aansluitingen, maar ik weet niet welke draden daarop aangesloten moeten worden (zie foto).
En ik heb twee draden van de kachelventilator, die nergens op uit komen, waar moeten die naartoe?

Ik heb wel een Haynes, maar kan er weinig wijzer van worden...


Alvast bedankt!

Daan_924
19/01/2012, 18:21
Mochten de kleuren kunnen helpen, zo zitten ze bij mij (924 '80):

http://community.924forum.nl/images/imported/2012/01/imag0362q-1.jpg

Ruben
19/01/2012, 21:19
Oké, bedankt. Iemand die dit kan bevestigen, of toevallig weet waar die kabeltjes vandaan lopen? Dan ga ik die maar is goed zoeken ;)

jimfrey944
19/01/2012, 22:40
Deze foto is een prima voorbeeld
De draden zal je snel vinden ze vallen nog al op
Ze komen uit een stukje draatboom van onder je dach

Ruben
20/01/2012, 11:58
Oke, super bedankt. Zodra het ophoudt met HAGELEN :| ga ik zoeken!

bartpopken
11/09/2012, 11:39
Hallo allemaal.

Ik ben lang niet op het forum geweest, maar ben nu enige hulp nodig, vandaar....
Mijn porsche vanmorgen net voor de apk gehad en er mankeerde nogal wat aan, claxon stuk, stuurkogels en wiellager la versleten, accu los en een ruitenwisserblad kapot.
Afijn, het grootste probleem is dat mijn blower niet werkt.....
Dus... hoe bouw ik mijn kachelmotor uit ?
En op een van de foto's hierboven zit er ook een oranje kabel aan, die bungelt bij mij volgens mij gewoon los, kan dat ?
De oranje kabel is trouwens niet het probleem, maar het is mij onduidelijk waar die van is.

alvast bedankt...

Bart

bartpopken
11/09/2012, 11:49
Even een kleine aanvulling, ik heb de middenconcole ervoor weg en heb 12 volt op de aansluitingen op de schuiven/regelunit.
Ook heb ik de fan housing gevonden in de manual, maar in het echt zie ik hem niet.....

bartpopken
11/09/2012, 15:04
Het probleem is opgelost (-:

Na ongeveer 2 uur lezen op dit forum, en per minuut steeg wederom de 'vergeten' waardering ervoor, heb ik de wijze uit het oosten (in dit geval Steenwijk) gebeld en kreeg het juiste advies.
Aangezien ik hier bijna niets over vond op dit forum, en mijn manual mij stuurt van de ene chapter naar de andere, hier een klein verslag.

bartpopken
11/09/2012, 15:17
Volgens de manual dus achter nr 23, de heater fan housing, oftewel de ventilator.

Op het net vond ik een foto van een kachelhuisunit, en hij zit dus onder die ronde deksel bovenop.

bartpopken
11/09/2012, 15:23
Volgens het advies van Martin moest ik hem niet direct uit willen bouwen, maar kon ik hem eerst testen.

Hij legde mij uit dat hij onder een zwarte plastic kapje zit, onder de motorkap naast de accu, en met 3 plastic dopjes bevestigd.
Een van die dopjes zit recht voor mijn vinger op de foto.

bartpopken
11/09/2012, 15:41
Als die kap verwijdert is, zie je dus de bovenkant van de ventilatorbehuizing.

Op de foto heb ik hem geopend en zie je aan de voorkant een soort scharnier wat je helemaal naar buiten kunt buigen om los te maken, ik deed dat met een schroevendraaier.
Aan de achterzijde zit hij met 2 pinnetjes vast, die je waarschijnlijk naar binnen kunt buigen om hem los te halen, ik zeg waarschijnlijk want bij mij brak er natuurlijk een af, en nu kan ik met de secondenlijm aan de gang.

Na het schoonmaken en opschuren van de beide stekkertjes aan de 2 stroomdraadjes die je ziet, deed bij mij de vin het weer.
Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je hem hier natuurlijk wel heel makkelijk testen door er 12 volt op te zetten en te zien of hij draait.

Ik hoop dat iemand hier eens iets heeft aan dit verslag, en degene die wel de hele kachelunit eruit moet bouwen dit aanvult.

Als laatste nog het belangrijkste.

Martin, bedankt voor jou advies, dankzij dat telefoontje kon ik weer verder nadat ik al ruim 2 uur bezig was met zoeken op dit forum, manual en het internet.

jimfrey944
11/09/2012, 16:54
Mooi verhaal bedankt
Mooi compleet met foto's daar houd ik van
Het moet wel ergens staan hoe je bij de motor komt wand ik heb er zeker iets over gepost

M.B.H.
11/09/2012, 17:29
Ik sluit mij bij jim aan nu staat het wel goed gedokumenteerd op het Forum.
Mooi man dat hij draaid.
En ik voel mij wel een beetje opgelaten na het lezen van je verhaal.

anandvip@hotmail.com
13/09/2012, 14:18
hey boys ff een vraagje bij mij is de middelste schuif eruit gekomen toen ik hem verder naar rechts trachtte te bewgen. ineens kwam het afdekplaatje er van af zetten. en nu functioneert de middelste dus niet meer naar behoren wat kan ik doen om deze te herstellen ? in den beginne kreeg ik hem wel naar rechts maar bleef een kwart over. En hij bleef automatisch naar links gaan.


Gr Anand

M.B.H.
13/09/2012, 17:35
eerst maar eens loshalen dat meganisme en kijken wat er defekt is of niet goed gemonteerd zit ( los geschoten is )

anandvip@hotmail.com
13/09/2012, 20:21
ok thanks man dankzij de voorgaande info kan ik hem nu losmaken.

Gr anand