PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuw Lid :-)



djen
16/06/2009, 20:48
Hallo,

Ik ben Jan uit België en heb onlangs 2 porschen 924 gekocht:

1 van 1978, met 2500Cc motor (kan dit?? dit staat wel degelijk zo op de papieren), verbredingskit van 944, maar met veel carrosseriewerk.

1 van 1984 met 2000cc motor, die niet draait wegens geen starter en stuur (er is ingebroken geweest), maar met heel mooi beige interieur.

Ik hoop in de loop van volgende week foto's te plaatsen. Let wel, het zijn opknappers :-)

Ritske
16/06/2009, 20:58
Welkom Jan, succes met het opknappen en een paar foto's plaatsen zodra je ze hebt :idee

klaas 924
16/06/2009, 21:02
Jan van harte welkom op dit forum :wave!

en ja foto,s , daar zijn we verzot op :!:

en dat geld ook voor opknappers :!: :!:
(eigenlijk zijn ze allemaal opknappers na ruim 25 jaar
en diverse eigenaren)

Tom
16/06/2009, 21:12
Veel nieuwe leden de laatste tijd, en ook aardig veel Belgische leden zo langzamerhand... ik ben benieuwd naar de foto's van je 924s!

Hendrik
16/06/2009, 21:26
Welkom!


Veel nieuwe leden de laatste tijd, en ook aardig veel Belgische leden zo langzamerhand... ik ben benieuwd naar de foto's van je 924s!

Mischien omdat we steeds beter gezien worden?

:duim

http://lmgtfy.com/?q=924+forum
http://lmgtfy.com/?q=924
http://lmgtfy.com/?q=porsche+924

Deze combinaties zorgen ervoor dat we in de top 5 van zoekresultaten komen.

djen
16/06/2009, 21:41
waarschijnlijk ook omdat we in België hier precies geen zo een forum hebben , en jullie forum toch wat interessante informatie bevat zo aan het zien!

Nog een klein vraagje, bestaat dit eigenlijk een 2.5 924? Ik vond het wel wat vreemd, ik dacht dat dit enkel 2.0 motoren waren. Het vreemde is (moest dit niet kunnen) dat het wel zo op de papieren staat en dat hij hiermee gekeurd is..

Ik ken er namelijk niet veel van, ik geef het eerlijk toe.. Foto's volgen normaal gezien dinsdag, dan gaan ze we opladen :)

Tom
16/06/2009, 21:43
De 2.5 is de 924S, met het motorblok van de 944. Die is alleen niet in 1978 geleverd.

M.B.H.
16/06/2009, 21:45
waarschijnlijk ook omdat we in België hier precies geen zo een forum hebben , en jullie forum toch wat interessante informatie bevat zo aan het zien!

Nog een klein vraagje, bestaat dit eigenlijk een 2.5 924? Ik vond het wel wat vreemd, ik dacht dat dit enkel 2.0 motoren waren. Het vreemde is (moest dit niet kunnen) dat het wel zo op de papieren staat en dat hij hiermee gekeurd is..

Ik ken er namelijk niet veel van, ik geef het eerlijk toe.. Foto's volgen normaal gezien dinsdag, dan gaan ze we opladen :)
Welkom hier :-D
maak eens een foto van het blok het zou een 944 type 1 blok kunnen zijn

djen
03/08/2009, 20:12
Hallo,

de foto's laten wat op zich wachten, maar er is iets misgelopen met mijn digitale kodak waardoor mijn foto's precies verdwenen zijn.
Het motorblok is een 2.0 heb ik gezien, er zit nu een nieuwe oliefilter, luchtfilter, bougies, batterij en oliën vervangen zodat hij beter zou draaien, maar door een probleem met opgezogen vuil draait hij nu niet meer (momenteel).

Na heel wat kuiswerk heb ik zowaar een interieur teruggevonden. Het was allemaal meegespoten in het geel (deuren en middenconsole). Nu is alle verf zo goed als verdwenen, na enkele dagen schuurwerk. Ik ben ook enkele malen licht in het hoofd geraakt door de ettelijke liters aceton die in het kuiswerk gekropen zijn :)

De mooie zonneband is ondertussen ook verwijderd voor de Sjonnies onder ons.. Jammer :-)


Ik heb wel een vraagje over het interieur, welke uitvoering is dit? Ik vind het niet mis met de letters op de hoofdsteunen, maar ik kan het precies wel niet lezen. Het interieur wordt volledig eruit gehaald en wordt gedieptereinigd zodat het als nieuw komt te staan. Het leder krijgt ook een poetsbeur.

Nog een vraagje over de versnellingsbak: mijn eerste versnelling zit waar op de meeste auto's de tweede versnelling zit. Is dit wel normaal? Ik zat bijna door de muur toen ik een beetje vooruit moest rijden de eerste maal... Het staat ook zo op de versnellingspook, dit had ik pas achteraf gezien.

Er is wel (heel wat) carrosseriewerk aan de polyster uitbouw, maar de wagen wordt volledig gestript, om hem in al zijn oude glorie te herstellen.
Alvast enkele (triestige) fotootjes:

PS : foto's van de andere komen ook nog, maar door het kodakprobleem volgt dit later nog. De auto staat in een loods bij mijn oom dus momenteel nog geen plaatjes hiervan.

q01z
03/08/2009, 20:24
whoehoe! die gele koets is gaaf.. zo wil ik m ook wel :) das nou precies de goede kleur voor een 944 mk1

Tom
03/08/2009, 20:35
Ik denk dat er hier een paar een moord doen voor die niet versleten 50 Jahre-stoelen...

captainfrasca
03/08/2009, 20:36
Mooi interieur!!;-)

Ja kom maar op met dat interieur!!

Jeroen
03/08/2009, 20:38
Gave bakken en welkom hier :D

djen
03/08/2009, 21:52
Gaaf is de kas niet hoor, maar dit komt wel.

De stoelen zelf zullen gereinigd en opnieuw opgeblonken worden natuurlijk. Ik wist niet dat dit een zeldzaam interieur was? Een geluk dat ze nergens gescheurd zijn of naden losgekomen, enkel het leder moet 'hergeconditioneerd' worden.

Wat willen de letters eigenlijk zeggen op de hoofdsteunen? Sorry, ik ken er echt (nog) niets van hoor, ik heb ze pas een 3 tal weken..

Iemand ook een verklaring voor de eerste versnelling, of is dit gewoon zo?

Het wordt wel een project van lange adem hoor (ben aan het bouwens, dus dit heeft 'iets' meer prioriteit), maar als er iets verandert zal ik foto's bijvoegen.

Van nature uit ben ik autoliefhebber: mijn vader en oom hebben enkele oudjes: Citroen C4 (1928), Citroen Traction (2x légère, normal en 15 PK), Rolls Silver Shadow, Citroen DS 21, opel Kapitan en Citroen Ami :-)
Ik had deze 2 wagens gekocht omdat ik een accident had gehad met de motor (gelukkig niet erg), en 4 wielen mij iets veiliger leek..

q01z
03/08/2009, 22:01
die 3 letters.. das de handtekening van Ferdinant Porsche ;)

een Ami is cool! een 6 of een 8?

q01z
03/08/2009, 22:03
Iemand ook een verklaring voor de eerste versnelling, of is dit gewoon zo?


een dogleg bak.. dat hoort! dat was de 'sportbak' van de 924 :)
ook zoiets waar sommige mensen wel wat voor over hebben ;) :oops:

djen
03/08/2009, 22:10
Het is jammer genoeg een 8, 6 is mooier met de koffer hé :)

Het is helemaal opnieuw opgebouwd en gereviseerd, het is net alsof deze zo van de band gerold is. Foto is ook met GSM getrokken en is van slechte kwaliteit.

Op de achtergrond zie je nog een (ongerestaureerde)DS 19 en daarnaast onder het zeil nog eentje van mij : kadett C sedan in quasi perfecte staat, gekocht van een oud dametje. 2 Auto's daarnaast staat mijn andere 924, wachtend om binnen een paar jaar onder handen genomen te worden..

q01z
03/08/2009, 22:12
wauw.. laat die Ami maar niet aan mnvader zien, dan trekt hij zn portomonnee denk ik :P

Tom
04/08/2009, 06:57
Die ziet er geweldig uit!

Bcreative
05/08/2009, 12:11
Jan, welkom!
Mooie kar, die Citroën!
En leuk project jouw 924, die stiekem doet alsof ie een 944 is!;-)
Ja, die bak met 1e versnelling naar je toe was een optie voor de standaard bak die toen nog 4 versnellingen had. Later werd een 5-bak met gewoon 1e naar voren standaard. Interieur zat natuurlijk niet in 'n 78, maar is idd het bijzondere '50 Jahre'-interieur. Mooi!:thumb:
Veel succes met de werkzaamheden en we volgen 't graag!:-)

Porscherob
07/08/2009, 12:13
from poland
??

djen
16/08/2009, 18:28
tweede poging ondernomen om foto's te nemen van mijn tweede porschetje.

Let wel, het is een die al 4 jaar onder een boom buiten stond. Enkele toffe mensen hebben in de wagen ingebroken en het stuur meegenomen + de middenconsole vernield. Starter is ook niet meer aanwezig. Tot mijn grote verrassing is de carrosserie echt wel in goede staat (hier en daar en bluts) en is hij te goed om te dienen als onderdelenwagen.

Ik heb deze vanmiddag wat opgekuist vanbinnen.

djen
16/08/2009, 18:33
O ja, er zit nog airco in ook :-)

Tot mijn grote verrassing deden zo goed als alle elektrische functies nog netjes hun werk. Niet slecht voor een die 4 jaar buiten in een vochtige omgeving stond al zeg ik het zelf.

Ik weet dat er ook heel wat werk aan is, maar ik zie bijna meer begin aan deze dan aan de gele.

De prijs die ik voor deze blauwe gegeven heb zal ik jullie schuldig blijven, maar laten we zeggen dat je er zelfs geen nieuwe band voor kunt kopen ;-)

Tom
16/08/2009, 20:52
Daar is nog best wat van te maken zo te zien... is blauw de originele kleur?

djen
16/08/2009, 20:58
zo te zien moet hij oorspronkelijk bruin metallic geweest zijn

dopre
16/08/2009, 21:20
Welkom op het forum,

Ik zie dat je ook van W-VL bent
Ik ook , ik ben van Deerlijk.
Kan handig zijn bij problemen !!!


groeten Dopre

djen
16/08/2009, 21:32
Prima! Ik zal alle hulp of raad kunnen gebruiken denk ik :-)

harry
17/08/2009, 10:45
Mooie auto's, en veel sleutelplezier op dit forum

Bcreative
18/08/2009, 09:53
Ongelofelijk dat zelfs je stuur niet meer veilig is....:shocked::euh
Mooie kleurcombi dat blauw en beige!
Veel succes.

djen
18/08/2009, 18:17
Ik denk om deze laatste ook opnieuw in dit blauw te doen, het staat wel mooi eigenlijk?

Naar ik vernomen heb, zat hierin een houten stuur met daarop het porsche logo. Jammer dat deze weg is :(

replica
21/08/2009, 11:40
hey welkom hier ook een belg :thumb:
Veel succes!
Van waar ben jij? ik tervuren....

Groetjes

djen
25/08/2009, 18:18
Ik ben uit Ieper West-Vlaanderen!