PDA

Bekijk Volledige Versie : De 924 '81 van cees447



-cees-
19/06/2009, 21:53
Nu het mooie weer eindelijk voor de dag komt en ik (hopelijk) eindelijk weer wat vrije tijd om handen krijg word het toch eens hoog tijd om een wat aan de 924 te gaan doen.

Hier even een to do lijstje:

-Terugslagklep plaatsen om de warme startproblemen te verbeteren/verhelpen
-Kleppen (laten) stellen
-Rot-plek bij de deurvanger van de bestuurdersdeur bijwerken
-Toerenteller, KM-teller en olietemperatuurmeter werkend maken
-Achterruitenwisser + sproeier werkend maken
-Krasjes + kleine plekjes rondom bijwerken
-Dempers van achterklep/ruit vervangen
-Voorbumper rechtzetten
-1 Mistlamp voor vervangen (zitten nu 2 verschillende in)
-Velgen opnieuw laten stralen + coaten
-Achterspoiler weer goed vastzetten
-Kijken om iets aan de scheuren in het dashboard te laten doen (langere termijnwerk)

Volgens mij moet dit het wel zo'n beetje zijn, mocht er toch nog iets missen dan voeg ik het later nog wel toe.

-Bassie-
19/06/2009, 21:55
nog lekker wat te doen :duim

-cees-
19/06/2009, 21:59
De terugslagklep is inmiddels geplaatst (op tip van Ron-porsche) en het lijkt er tot nu toe op dat m'n warmestart probleem in ieder geval al verleden tijd is. :-D

[attachment=0:3oog2hch]Terugslagklep.jpg[/attachment:3oog2hch]

Het bleek alleen dat de klep lekte eerst door een kapot afdicht ringetje, dus vandaar dat het nog een beetje nat is onder de klep op de foto.

-cees-
20/06/2009, 20:05
De terugslagklep leek goed te helpen, maar toen ik vandaag weer eens een langere afstand gereden had ging het starten toch weer moeizaam. :(

Toch maar verder zoeken naar een betere oplossing.

Tom
23/06/2009, 16:26
Ik heb het discussiedeel over warme start afgesplitst naar een nieuw topic, makkelijker voor het zoeken in de toekomst.

-cees-
11/07/2009, 19:29
Vandaag maar even de sticker in de instaplijsten erin geplakt. Niet helemaal ferfect, maar dat krijg je ervan als je zelf ergens aan begint wat je nog nooit eerder hebt gedaan. :doh:

1887

Tom
11/07/2009, 20:07
Staat wel goed. Waar komt die sticker vandaan?

-cees-
11/07/2009, 20:24
Op de meeting in Amersfoort gekocht van iemand, durf alleen niet meer te zeggen hoe die man heet. :redface: Hij had toen 1 set van deze stickers en nog meer onderdelen te koop bij zich. Hier rechts op foto.

1888

LWB
11/07/2009, 21:21
die beste man heet Harry....

-cees-
04/08/2009, 17:40
Afgelopen weekend de kleppen laten stellen en gelijk even laten kijken naar de afstelling omdat 'ie niet echt 100% lekker liep (vooral op koude motor) Na het afstellen van de verdeler loop 'ie alweer een stuk zuiverder.

Alleen nu dient weer het volgende aan. Bij het stationair lopen blijft 'ie regelmatig een beetje ploffen, na een verder onderzoek blijkt er 1 slechte niet originele bougiekabel in te zitten.
De pest is dat dit alleen weer als set á €96,- te krijgen is. :frown:

Heeft er hier mischien nog iemand iets liggen?

Kevin- Martini
04/08/2009, 18:13
Op ebay.de kost een setje €52,- Moet je alleen wel iets langer geduld hebben ivm verzending.
Trouwens als je echt maar een kabel wilt hebben, moet je even zeggen van welke cilinder. Als ik een goede heb mag je de mijne wel hebben. Ik koop toch een nieuwe set.

-cees-
04/08/2009, 19:04
Zou wel super zijn, het gaat namelijk bij mij maar om 1 kabel. Die van cilinder 1. de rest is allemaal nog perfect.

Pas
04/08/2009, 19:05
Ik heb ook mijn oude bougiekabels nog liggen als reserve als het goed is. Dus genoeg opties voor je.

Jeroen
05/08/2009, 10:50
Moet zeker goed komen zo haha :D

Jou interieur is echt gaaf :D

-cees-
05/08/2009, 11:06
dank je, 't is alleen jammer dat de voorstoelen en de achterbank niet hetzelfde zijn. Nog een projectje om eens iets aan te doen.

Bcreative
06/08/2009, 11:31
dank je, 't is alleen jammer dat de voorstoelen en de achterbank niet hetzelfde zijn. Nog een projectje om eens iets aan te doen.

Ja, staat bij mij ook nog op 't lijstje. Maar heeft zeker niet de hoogste prio. Heb zwarte voorstoelen en een grijze achterbank. Maar vraag me nu met die 30 graden wel af of ik er wel ook nog een zwarte achterbank in wil of eigenlijk liever grijze voorstoelen...?:euh Jouw creme interieur ziet er idd cool uit!:cool:

q01z
06/08/2009, 11:38
bij zo'n kleurencombi is het inderdaad maar goed dat het leer is.. daar kan je makkelijker het kwijl vanaf vegen :)

-Bassie-
06/08/2009, 11:55
ziet er mooi uit zo`n sticker.

wil ik zelf ook nog hebben:-)

M.B.H.
06/08/2009, 12:50
Ja, staat bij mij ook nog op 't lijstje. Maar heeft zeker niet de hoogste prio. Heb zwarte voorstoelen en een grijze achterbank. Maar vraag me nu met die 30 graden wel af of ik er wel ook nog een zwarte achterbank in wil of eigenlijk liever grijze voorstoelen...?:euh Jouw creme interieur ziet er idd cool uit!:cool:

Alles is mogelijk :loco:

-cees-
06/08/2009, 17:56
Was er toen zelf ook gelijk helemaal weg van toen ik hem voor de eerste keer zag staan. Het creme interieur sluit mooi aan bij de carroserie-kleur.

Alleen met het weer van de laatste dagen weet ik wel hoe een biefstukje zich voelt op de barbeque, lekker bakken op dat leer. :target:

-cees-
07/08/2009, 16:08
Vandaag nog maar eens wat kleine dingetjes gedaan. (veel meer liet de temperatuur ook niet toe)

Het lampje van m'n handrem doet 't weer, m'n achter ruitenwisser werkt weer naar behoren en bij het opruimen van de kofferbak kwam ik er per toeval achter dat 1 van de slangen van de waterafvoer gewoon los achterin lag dus die ook gelijk maar even weer netjes naar buiten gevoerd.

2158

Later in m'n schuurtje (lees: zweethok) nog even gewerkt aan de beschermplaat die onder de motor ruimte zit. zodat die er binnenkort ook weer netjes onder kan.

2157
Genoeg gezweet weer voor 1 dag, ik ga zo eerst maar eens even de dijk hier rondrijden om een beetje af te koelen.8-)

-cees-
21/09/2009, 17:55
Net de 924 naar de garage gebracht voor de APK. Ik ben benieuwd.

Bearpaw
21/09/2009, 21:35
Vandaag nog maar eens wat kleine dingetjes gedaan. (veel meer liet de temperatuur ook niet toe)

Het lampje van m'n handrem doet 't weer, m'n achter ruitenwisser werkt weer naar behoren en bij het opruimen van de kofferbak kwam ik er per toeval achter dat 1 van de slangen van de waterafvoer gewoon los achterin lag dus die ook gelijk maar even weer netjes naar buiten gevoerd.

2158

Later in m'n schuurtje (lees: zweethok) nog even gewerkt aan de beschermplaat die onder de motor ruimte zit. zodat die er binnenkort ook weer netjes onder kan.

2157
Genoeg gezweet weer voor 1 dag, ik ga zo eerst maar eens even de dijk hier rondrijden om een beetje af te koelen.8-)

Mooie plaat, ik heb precies vandaag naar mijn plaat gekeken, en dit is een echt projekt voor de herfst ;-) wat heb je voor lak gebruikt?

-cees-
22/09/2009, 15:54
Gewoon eerst goed geschuurd, vervolgens geprimerd en met een simpele autolak gespoten.

buldogo2
22/09/2009, 15:59
Afgelopen weekend de kleppen laten stellen en gelijk even laten kijken naar de afstelling omdat 'ie niet echt 100% lekker liep (vooral op koude motor) Na het afstellen van de verdeler loop 'ie alweer een stuk zuiverder.

Alleen nu dient weer het volgende aan. Bij het stationair lopen blijft 'ie regelmatig een beetje ploffen, na een verder onderzoek blijkt er 1 slechte niet originele bougiekabel in te zitten.
De pest is dat dit alleen weer als set á €96,- te krijgen is. :frown:

Heeft er hier mischien nog iemand iets liggen?

Je kan bij de meeste auto bedrijven (denk in dit geval vooral aan vw audi garages, misschien ook porsche) losse stekkers en kabels kopen. Kan je zelf de kabel netjes op maat maken, stekkertje er aan nijpen. En klaar is "cees". Dan heb je gewoon orgineele kabel en stekker dus (geen imitatie rotzooi). Alleen even wat meer werk;-)

-cees-
22/09/2009, 16:03
Je kan bij de meeste auto bedrijven (denk in dit geval vooral aan vw audi garages, misschien ook porsche) losse stekkers en kabels kopen. Kan je zelf de kabel netjes op maat maken, stekkertje er aan nijpen. En klaar is "cees". Dan heb je gewoon orgineele kabel en stekker dus (geen imitatie rotzooi). Alleen even wat meer werk;-)

Bedankt voor de tip, zal binnenkort eens informeren. Ik heb er nu tijdelijk een goede kabel opzitten, maar die is eigenlijk net te kort. Dus lopen doet 'ie goed op het moment, alleen mooi is anders.

Frenske
22/09/2009, 17:05
Je kan bij de meeste auto bedrijven (denk in dit geval vooral aan vw audi garages, misschien ook porsche) losse stekkers en kabels kopen. Kan je zelf de kabel netjes op maat maken, stekkertje er aan nijpen. En klaar is "cees". Dan heb je gewoon orgineele kabel en stekker dus (geen imitatie rotzooi). Alleen even wat meer werk;-)

en die kabels hebben een koperen kern, dus geen verlies door weerstand :thumb:

Alleen de wereld om je heen is er niet blij mee, is dan ook niet ontstoord en daardoor hoor je je toerental op de radio :whistle:

-cees-
22/09/2009, 18:10
en die kabels hebben een koperen kern, dus geen verlies door weerstand :thumb:

Alleen de wereld om je heen is er niet blij mee, is dan ook niet ontstoord en daardoor hoor je je toerental op de radio :whistle:

Mmm, da's dan ook weer niet alles. Toch nog maar eens over nadenken dan.

Maar het goede nieuws van de dag : Net m'n 924 weer opgehaald bij de garage. Na het aftikken van het monsterlijke bedrag van €42,50 mag ik weer een jaar APK-gekeurd rondrijden. :party::cheer2:

Bcreative
22/09/2009, 18:50
Wow, da's echt een droom-APK! Gefeliciteerd en weer lekker rijden!:-)

buldogo2
22/09/2009, 18:53
en die kabels hebben een koperen kern, dus geen verlies door weerstand :thumb:

Alleen de wereld om je heen is er niet blij mee, is dan ook niet ontstoord en daardoor hoor je je toerental op de radio :whistle:

Dit komt vaak door de dinamo, en de kabels die ik bedoel zijn wel gewoon netjes afgeschermd, ontstooring zit btw in de stekkers ;-)

buldogo2
22/09/2009, 18:54
Mmm, da's dan ook weer niet alles. Toch nog maar eens over nadenken dan.

Maar het goede nieuws van de dag : Net m'n 924 weer opgehaald bij de garage. Na het aftikken van het monsterlijke bedrag van €42,50 mag ik weer een jaar APK-gekeurd rondrijden. :party::cheer2:

Heel netjes!! Ik hoop dat de mijne er morgen ook in 1x doorheen komt (zal wel weer niet:whistle:)

Frenske
22/09/2009, 18:57
Dit komt vaak door de dinamo, en de kabels die ik bedoel zijn wel gewoon netjes afgeschermd, ontstooring zit btw in de stekkers ;-)

dynamo fluit met het oplopend toerental, makkelijk te verhelpen met een ontstoringscondensator in de voeding aanbrengen.

Met mooie ontstorde bougiekapjes knettert hij idd niet op de radio, maar als je al koperkerntjes erop legt wil je het effect toch niet tenietdoen daarmee? De metalen bougiekapjes zijn overigens niet ter ontstoring gemonteerd, als de normale rubbereb erop zaten kon je ze elke 5000 km vervangen (vraag de eerste Opel Omegarijders maar eens:doh:)

klaas 924
22/09/2009, 20:26
Net m'n 924 weer opgehaald bij de garage. Na het aftikken van het monsterlijke bedrag van €42,50 mag ik weer een jaar APK-gekeurd rondrijden. :party:




gefeliciteerd:cheer2:
wa een beetje onderhoud al niet doet voor zo een oude auto!]

Bearpaw
23/09/2009, 01:14
Afgelopen weekend de kleppen laten stellen en gelijk even laten kijken naar de afstelling omdat 'ie niet echt 100% lekker liep (vooral op koude motor) Na het afstellen van de verdeler loop 'ie alweer een stuk zuiverder.

Alleen nu dient weer het volgende aan. Bij het stationair lopen blijft 'ie regelmatig een beetje ploffen, na een verder onderzoek blijkt er 1 slechte niet originele bougiekabel in te zitten.
De pest is dat dit alleen weer als set á €96,- te krijgen is. :frown:

Heeft er hier mischien nog iemand iets liggen?
Wil je echt de orginele bougiekabels kopen, hier in Zweden zijn ze 995kr. Ik heb hier een set gekocht die niet orgineel zijn voor 300kr, werkt perfekt!!! Stuur me een PM als je kabels nodig hebt.

-cees-
23/09/2009, 15:27
Wil je echt de orginele bougiekabels kopen, hier in Zweden zijn ze 995kr. Ik heb hier een set gekocht die niet orgineel zijn voor 300kr, werkt perfekt!!! Stuur me een PM als je kabels nodig hebt.

En die passen helemaal perfect? Nog een goede vraag : Hoeveel is eigenlijk 300kr ?

Fantaman
23/09/2009, 17:16
Hoeveel is eigenlijk 300kr ?
29,77 euro, das dus niet duur:thumb:

Bearpaw
23/09/2009, 20:16
Gewoon eerst goed geschuurd, vervolgens geprimerd en met een simpele autolak gespoten.
Ok, gisteren avond plaat van de auto, en ik ging schrapen, kreeg ongeveer 200gr met olie, gruis en zand massa te pakken (gratis tuning). De plaat is schoon nu en ik zit eraan te denken om hem te laten ver edelen met chrome.

Bcreative
24/09/2009, 09:08
Heb je het nou over die beschermkap? Moet je volgens mij niet doen. Is met geen mogelijkheid netjes te houden en is alleen maar frustrerend om 'm achteruit te zien gaan. En dat gaat ie; daar is 't immers een beschermkap voor.:-)

Bearpaw
24/09/2009, 12:32
Heb je het nou over die beschermkap? Moet je volgens mij niet doen. Is met geen mogelijkheid netjes te houden en is alleen maar frustrerend om 'm achteruit te zien gaan. En dat gaat ie; daar is 't immers een beschermkap voor.:-)
Ja, dat klopt, ik zal eraan denken. Bedankt.:thumb:

Space
24/09/2009, 13:40
Die kap is toch gewoon van aluminium? Gebeurt niks mee.

M.B.H.
24/09/2009, 14:59
Die kap is toch gewoon van aluminium? Gebeurt niks mee.

:nono:je hebt ze ook van plaatstaal.:-):loco:

Fantaman
24/09/2009, 16:31
:nono:je hebt ze ook van plaatstaal.:-):loco:
ik wou net zeggen, alu roest niet en de mijne heeft wel het een en ander aan roest:whistle:

-cees-
24/09/2009, 17:46
Same here. De mijne had ook de nodige (oppervlakkige) roest, vandaar dat ik hem ook even opgelapt heb.

-cees-
24/04/2010, 13:49
Vandaag eindelijk maar eens m'n andere velgen eronder laten leggen die ik hier (al veel te lang) had liggen. :redface:

Even een voor en na fotootje. :-)

Fantaman
24/04/2010, 14:25
mis ik iets of zie ik geen verschil:whistle:

-cees-
24/04/2010, 14:30
De eerste foto is idd niet de meest duidelijk nu ik het zo terug zie. :whistle: Maar in het echt is het verschil aanzienlijk groter.

Maar bij de oude velgen waren de binnenkanten van de spaken zwart, waardoor (naar mijn mening) de velg er heel gauw dof en grauw uitziet.

hier (iets) beter te zien.

4096

Fantaman
24/04/2010, 14:45
dus zoals orgineel zwart aan de binnen zijde en wat bj jouw grauw is zo dan gepolijst of in iedergeval blank moeten zijn, persoonlijk vind ik dat silver niet mooier maar ziet er wel fris en schoon uit:heh:

-cees-
05/06/2010, 12:38
Vandaag even de nieuwe pookhoes erin gezet. Met dank aan Martin en z'n vrienden in Bosnie is er weer een puntje wat me niet meer stoort. :-)

4339

LWB
05/06/2010, 15:36
dat ziet er weer super uit!

M.B.H.
05/06/2010, 22:44
weer Strak Cees mooiman :-)

-cees-
06/06/2010, 02:09
Langzaam maar zeker komen we er wel. :-)

frakmaster
06/06/2010, 11:14
mooie wagen!

-cees-
19/06/2010, 18:29
En weer een stapje dichterbij. Vandaag bij PMP nieuwe injectors en bougiekabels gemonteerd. Gelijk de motor laten afstellen en met een heerlijk resultaat!
Hij loopt (vooral stationair) een heel stuk zuiverder en ook in de acceleratie is een hele verbetering te merken.

Nu alleen de kleppen nog even (laten) stellen en dan mag 'ie qua vermogen de naam Porsche weer met eer dragen. :eyebrows:

-cees-
10/08/2010, 17:47
En weer een stapje in de goede richting.
vandaag een andere achter ruit gemonteerd zodat ik eindelijk van die vieze (slecht) in kleur meegepoten spoiler af ben. :-)

Weer een puntje minder waar ik me al veel te lang aan stoor.

4705

4706

M.B.H.
10/08/2010, 18:12
dat is inderdaad weer netjes :thumb:

pitjepeter
10/08/2010, 21:48
:duim
Een mooie wagen nog mooier maken:
dat zou beloond moeten worden onder de vorm van belastingsvermindering :becky:

Grtz.

Peter

-cees-
11/08/2010, 00:43
:duim
Een mooie wagen nog mooier maken:
dat zou beloond moeten worden onder de vorm van belastingsvermindering :becky:

Grtz.

Peter

Nog minder? Dat betekent dat de belasting mij zou moeten gaan betalen. ;-)

BC911
11/08/2010, 19:02
Ja zo ziet ie er meteen een heel stuk beter uit :thumb:

replica
26/09/2010, 22:41
Jijhebt een mooi interieur seg, ik wil je voorstoelen en achterbank wel :p

-cees-
27/09/2010, 15:27
Jijhebt een mooi interieur seg, ik wil je voorstoelen en achterbank wel :p

Mmm, die opmerking heb ik vaker gekregen :-) en zoals alle voorgaande moet ik je teleurstellen. Het interieur blijft waar het zit.
m'n bestuurderstoel gaat er binnenkort nog wel een keer uit voor een kleine reparatie en m'n achterbank nog even met der tijd om die hetzelfde te laten bekleden als de voorstoelen.
Maar dat is dan ook de enige reden dat het (tijdelijk) eruit gaat. :whistle:

replica
28/09/2010, 07:28
Ik sta daar niet verbaast van dat je die vraag nog al hebt gekregen. het interieur ziet er uitzonderlijk goed uit :) vooral de bestuurders zetel is opmerkelijk, geen schade enz.... Trouwens heel jou wagen ziet er gewoon tiptop uit.Bij deze dikke proficiat/
En nu weet ik als we mekaar volgend jaar mekaar eens moesten tegen komen op meeting of zo. Dn weet ik dat ik een Sleutel tein moet meedoen :p
Neen grapje natuurlijk :thumb:

-cees-
01/10/2010, 19:39
Ik sta daar niet verbaast van dat je die vraag nog al hebt gekregen. het interieur ziet er uitzonderlijk goed uit :) vooral de bestuurders zetel is opmerkelijk, geen schade enz.... Trouwens heel jou wagen ziet er gewoon tiptop uit.Bij deze dikke proficiat/
En nu weet ik als we mekaar volgend jaar mekaar eens moesten tegen komen op meeting of zo. Dn weet ik dat ik een Sleutel tein moet meedoen :p
Neen grapje natuurlijk :thumb:

Niet helemaal waar, ik heb toevallig vanavond de bestuurders stoel eruit gehaald vanwege een scheurtje tussen de wang en de zitting van zo'n 1,5 - 2cm. Maar dankzij een bevriende stoffeerder is dit binnen enkele dagen weer zo goed als nieuw. :-)

Maar bedankt voor het compliment. :thumb:

-cees-
10/10/2010, 21:26
Vandaag even afgereist naar Limboland om het interieur van Earl op te halen. Mmm, hoe snel kan iets veranderen, nadat ik vorige week nog zei dat m'n creme interieur er nooit uit zou gaan. :redface: (Ik heb nu eenmaal altijd een zwak gehad voor het interieur met de Porsche inscriptie)

Nu alleen van de week nog even kijken bij m'n stoffeerder wat 't gaat kosten om de bestuurders stoel opnieuw te laten bekleden.

5242

pitjepeter
10/10/2010, 21:35
Nu alleen van de week nog even kijken bij m'n stoffeerder wat 't gaat kosten om de bestuurders stoel opnieuw te laten bekleden.

Probeer te betalen met een bakje Belgisch bier?

Grtz.

Peter

-cees-
10/10/2010, 21:36
Probeer te betalen met een bakje Belgisch bier?

Grtz.

Peter

Ben bang dat 'ie daar niet intrapt, hij had net mijn huidige bestuurders stoel voor nop gerepareerd.
Maar ik ken hem goed dus het zal me de kop niet kosten. :eyebrows:

Porsche1984
10/10/2010, 22:17
Vandaag even afgereist naar Limboland om het interieur van Earl op te halen. Mmm, hoe snel kan iets veranderen, nadat ik vorige week nog zei dat m'n creme interieur er nooit uit zou gaan. :redface: (Ik heb nu eenmaal altijd een zwak gehad voor het interieur met de Porsche inscriptie)

Nu alleen van de week nog even kijken bij m'n stoffeerder wat 't gaat kosten om de bestuurders stoel opnieuw te laten bekleden.

5242

Ik heb een keer geinformeerd bij sitzklinik voor de prijzen van deze stof ik kreeg toen de volgende mail gelukkig was mijn bekleding nog te redden op een andere manier!

bezugstoff kostet per laufmeter euro 229,00.

der sitzbezug ohne lehne kostet 420,00 euro.

www.sitzklinik.de

Redelijk prijzig dus!

-cees-
10/10/2010, 23:02
Redelijk prijzig dus!

Mmm, ik ga ook eerst even rustig rondkijken. (ook even bij werk924.com )
En het heeft verder gelukkig ook geen haast, het hoeft er niet volgende week al in te zitten.

LWB
11/10/2010, 07:10
Sitzklinik,.....zoek je er ook net een uit;-)

Frenske
11/10/2010, 09:06
Sitzklinik,.....zoek je er ook net een uit;-)

wat bedoel je daarmee?

LWB
11/10/2010, 09:49
siemlich Teuer.

Frenske
11/10/2010, 10:38
niet alleen ziemlich, echte Duitser zeggen dan Sauteuer .....

-cees-
29/10/2010, 17:43
Net de P weer opgehaald van de garage voor de APK.
4 nieuwe bougietjes en een nieuw stuurhoesje waren de onkosten. Nog wel te doen. :-D

Kan ik er weer een vers jaar tegenaan. :-)

Frenske
29/10/2010, 18:32
da's mooi!! :thumb:

-cees-
05/11/2010, 18:58
Vandaag een kleine storing in m'n verlichting.
Kom bij m'n ouders aanrijden, zet de lichten uit maar m'n stadslichten blijven branden. :shocked:
Wat ik ook deed aan de schakelaar ze gingen niet uit.
Uit nood maar even de zekering eruit gehaald om later even verder te kijken (het regende nogal hard)

Later terug, beetje gerommeld aan de relais bij de zekeringenkast, zekering er weer in. Probleem opgelost.

Apart, maar hopelijk blijft 't bij 1x. Zoniet dan toch maar eens een keer die relais nakijken of er miet eentje blijft hangen.

buldogo2
05/11/2010, 21:17
Bijde of 1 stadslicht? als het er een is, dan is het gewoon je parkeerlicht (als contact uitstaat kan je deze links of rechts aanzetten met de knipperlicht schakelaar)

-cees-
05/11/2010, 21:39
Bijde of 1 stadslicht? als het er een is, dan is het gewoon je parkeerlicht (als contact uitstaat kan je deze links of rechts aanzetten met de knipperlicht schakelaar)

Hé, ik ben dan mischien wel een leek maar zo erg is het nog net niet hoor. ;-)

-cees-
08/11/2010, 15:32
Net tussendoor even een paar andere gasveertjes voor de kofferbak erop gezet (dankzij het slachtfeest van Frans) en ook gelijk maar eens de spoiler onderhanden genomen met een "nieuw" middeltje. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best tevreden ben met het resultaat. :-)

5554

5555

-cees-
16/01/2011, 13:11
Goed, het interieur mag nog even wachten.

Eerst maar eens met een ander projectje beginnen waar ik vanmorgen het eerste deel voor aangeschaft heb. :cool:

5733

Frenske
16/01/2011, 14:05
ooooohhh, mooie dell'ortho's ........ van Alfa origine?

924turbo2
16/01/2011, 14:44
Zo te zien zijn dit Webers en geen Dellorto's (je schreef het overigens verkeerd).

-cees-
16/01/2011, 14:47
Zo te zien zijn dit Webers en geen Dellorto's (je schreef het overigens verkeerd).

Idd, 't zijn 40er Webers. :redface:

924turbo2
16/01/2011, 14:54
Op zich is het principe van Weber, Dellorto, Solex en Zenith allemaal hetzelfde. Sommigen zijn wat makkelijker af te stellen dan andere, Weber is vrij lastig.

Enige goede manier is om naar iemand te gaan die een assortiment sproeiers heeft en een rollerbank. Dan weet je ook meteen of de hele operatie nut heeft gehad :wink:

-cees-
16/01/2011, 15:43
Gelukkig is m'n broer auto monteur die samen met een goede vriend van ons al meerdere auto's heeft omgebouwd naar Webers.

Dus deze 2 krijgen van mij de leiding over dit project. :wink:

Fantaman
17/01/2011, 19:00
Heel gaaf

-cees-
22/04/2011, 20:12
Vandaag de laatste benodigdheden binnen gehad. :biggrin: Kunnen we aan het knutselen.
Nu alleen nog een vrije zaterdag, maar als het goed is over 2 weken... :rolleyes:


6285

6286

6287

924turbo2
22/04/2011, 20:14
Ziet er goed uit ! Misschien handig voor andere om een link te plaatsen waar je het hebt gekocht en voor hoeveel.

-Bassie-
22/04/2011, 20:16
ziet er inderdaad netjes uit.
ben benieuwd betreft de voor delen tegenover de K-jet.

-cees-
22/04/2011, 20:54
Ziet er goed uit ! Misschien handig voor andere om een link te plaatsen waar je het hebt gekocht en voor hoeveel.

de Webers zelf heb ik gekocht via marktplaats, en de rest komt van Biesheuvel Autosport in Nieuwendijk
http://www.biesheuvel.nl/

Dubbel gasmechanisme : €132,-
Fawcet Brandstofpomp : €100,-
Spruitstuk : €210,-

@Bassie: ervaringen zullen zeker gedeeld worden. :wink:

924turbo2
23/04/2011, 06:40
Het gaat er in ieder geval erg gaaf uitzien en heel goed klinken ! Webers geven een fantastisch geluid:


http://youtu.be/6xLY_jf3zLM

LWB
23/04/2011, 08:22
fijn werk! klinkt inderdaad super,op de Nurburgring eens een rond zien gaan met carburatori

Fantaman
24/04/2011, 20:38
dit vind ik ook reuze interresant en LEUK

Fantaman
27/04/2011, 21:14
ik zie wel dat het spruitstuk niet gaat passen op een 924, dat is er 1 voor een audi kop en komt totaal niet overeen met die van porsche.

kijk maar eens naar deze voor de 924 http://www.webcon.co.uk/shop/shopexd.asp?id=10509

924turbo2
28/04/2011, 06:56
mmm, je kon wel eens gelijk hebben, zo ziet een pakking eruit voor een 924:

-cees-
28/04/2011, 19:14
Ja hoor, 't blijkt idd de verkeerde te zijn. Een beetje een tegenvaller dat een bedrijf als Biesheuvel zo'n fout maakt...
Morgen maar eens even contacten.

-cees-
07/05/2011, 12:54
Biesheuvel heeft netjes hun fout toegegeven en hersteld, vandaag dan dus ook het goede spruitstuk opgehaald.

Wel ietsje duurder dan de eerder genoemde prijs van €210,-
deze is €355,-

6327

6328

Dus dan kan aankomende week het project beginnen. :biggrin:

powerflux
07/05/2011, 13:15
supervet. veel succes en ik kan niet wachten op de filmpjes

-cees-
08/05/2011, 20:47
de ombouw gaat morgen of dinsdag beginnen, dus ipv filmpjes zal er (als alles goed gaat) eerst een demonstratie volgen in Meerkerk de 22e. :becky:

Bcreative
09/05/2011, 10:33
Cool project, Cees! Ben jij eigenlijk de eerste en enige hier die straks met carbu's rondrijdt?
Ook wel fijn dat je van die kl%*&te-K Jettroniczooi af bent!:rolleyes::smile:

M.B.H.
09/05/2011, 10:51
Leuk vooruitzicht Cees
ik ben benieuwd hoe groot de dorst Word naar Benziene

-cees-
09/05/2011, 16:36
Cool project, Cees! Ben jij eigenlijk de eerste en enige hier die straks met carbu's rondrijdt?
Ook wel fijn dat je van die kl%*&te-K Jettroniczooi af bent!:rolleyes::smile:
@bcreative
Dat is voor mij eigenlijk ook de grootste reden voor de ombouw, die k-jet heb ik het wel een beetje mee gehad.
Ik weet niet of er al meer carbs hier rondrijden, maar volgens mij zijn er zowieso niet veel.

@martin
Alle ervaringen zullen hier te vinden zijn in de loop van de tijd...

Fantaman
09/05/2011, 18:34
Als de carbs goed zijn afgesteld dan zal het verbruik ongeveer het zelfde als het k-jet systeem zijn

Zelf al een boekje bestelt over het afstellen, ff kijke of ik efi of carb ga

-cees-
15/05/2011, 10:33
Kleine update:
Helaas heeft het project wat vertraging opgelopen wegens omstandigheden.
Maar de voorbereidende wekzaamheden zijn nu gedaan.


6387

6388


http://www.youtube.com/watch?v=_y1N1fmR6OE

-Bassie-
15/05/2011, 10:38
ziet er netjes uit.

wat voor filters komen daar op te zitten?

wanneer gaat het er op?

-cees-
15/05/2011, 10:43
Als het goed gaat het er deze week op, tenminste als er weer niet van alles tussendoor komt. :rolleyes: (zoals afgelopen week)

Filters zijn van K&N.


6389

-Bassie-
15/05/2011, 10:44
ben benieuwd

en dan volgende week zondag op meeting?

-cees-
15/05/2011, 10:47
Op de meeting ben ik zowieso, het hangt er alleen nog even vanaf met welke P. :wink:
De sproeierbezetting zou een aardig eind moeten kunnen kloppen aangezien de webers eerst op een BMW 2000 hebben gezeten, maar dat is dus nog even afwachten....

924turbo2
15/05/2011, 11:56
Zit er ook een vacuum aansluiting op voor je onsteking en rembekrachtiger ?

Fantaman
15/05/2011, 12:33
vacuum voor rembekrachtiger kan je van het spruitstuk halen moet je wel zelf het gaat je boren en een aansluiting erin draaien voor een slang
vacuum voor de onsteking moet voor de gasklep zitten, weet niet of dat er wel op zit

-cees-
15/05/2011, 16:37
Zit er ook een vacuum aansluiting op voor je onsteking en rembekrachtiger ?

Voor de rembekrachtiger is de aansluiting al geboord maar die moet alleen nog getapt worden. Voor de vacuumvervroeging van de ontsteking komt ook een nippel, we weten alleen nog niet of deze ook daadwerkelijk aangesloten word. Verdeler is hetzelfde systeem als de cih motoren van Opel en uit ervaring lopen deze goed zonder vacuum, i.v.m. mechanische vervroeging. Dus deze word alleen gekoppeld als het nodig mocht zijn. (aanluitingen zijn al wel aanwezig)

Frenske
15/05/2011, 17:31
die vacuumvervroeging zou ik zeker aansluiten. Gebruik je de auto dagelijks wil je toch een enigzins redelijk benzineverbruik. Die vervroeging dient voornamelijk voor economisch rijden ....

-cees-
15/05/2011, 19:05
Die vervroeging dient voornamelijk voor economisch rijden ....

Daar de auto alleen voor hobbygebruik is, (de rest van de week heb ik m'n bedrijfsbus) is dat economisch rijden niet echt van belang voor mij. Het gaat er mij hoofdzakelijk om dat 'ie gewoon lekker loopt. Of dat met of zonder vervroeging is, is mij om het even.

-cees-
21/05/2011, 15:08
Vandaag is dan toch eindelijk het begin gelegd en een mooi eind resultaat. Hij is nog niet klaar maar heeft wel "zijn eerste woordjes" gesproken. :wink::cool:


Wat plaatjes:

6409

6410

6411

6412

6413


http://www.youtube.com/watch?v=rNGNqO4-pag

-Bassie-
21/05/2011, 15:42
Klinkt al leuk ;)

Weer eens wat anders vlammen uit de inlaat ;)

-cees-
21/05/2011, 15:47
Aah, nog even een kwestie van afstellen en synchroniseren... :rolleyes:

Maar wel lopen in de eerste poging.... :redface:

924turbo2
21/05/2011, 15:51
Kijk, dat ruimt lekker op onder de motorkap ! Ziet er top uit.

Frenske
21/05/2011, 16:07
ik krijg nog steeds een warm gevoel als ik zulk een batterij Webertjes zie ........ TOPPIE cees, keep om the fine job!!

Fantaman
21/05/2011, 20:36
haha toppie, zou je ook zo vriendelijk willen zijn om de definitieve afstelling te posten:rolleyes::hypocrite:

-Bassie-
21/05/2011, 20:46
Daar heb je ook niet alles aan ;)

Want iedere auto is anders en moet ook anders afgesteld worden.
Zal er wel is waar niet ver vanaf zitten maar toch.

Fantaman
21/05/2011, 21:02
dat weet ik, heb hier een heel mooi boek liggen, plus dat ik geen webers maar dellorto's ga gebruiken. die info is alleen voor een beter startpunt ten opzichte van de standaard waardes die bij een 2liter blok horen met 6500 toeren.
ik ben ook van plan om de carbs eerst zelf te reviseren

924turbo2
22/05/2011, 07:03
Dit is volgens internet de basis afstelling voor webers op de 924, van hier uit moet je dan verder gaan afstellen:

main jets: 120
primary air corrector is: 180
motion tubes are: f5
idle jets are: 45f9
venturi are: 32 mm

Revisie stelt niks voor dat zijn alleen wat pakkingtjes en plunjers vervangen.

-cees-
26/05/2011, 20:09
Nog wat filmpjes na het eerste ruw-weg afstellen.


http://www.youtube.com/watch?v=DHhkA9FDanc


http://www.youtube.com/watch?v=6N66SEPHnP0


http://www.youtube.com/watch?v=aSXCppm002g

Hendrik
26/05/2011, 20:12
cees je moet de volle link naar youtube plaatsen ipv de korte url om ze direct in het topic te zien.

-cees-
26/05/2011, 20:17
En toen waren ze er dubbel, 1 setje mag weg van mij...

-Bassie-
26/05/2011, 20:21
klinkt goed.

ben benieuwd hoe het irl klinkt

dopre
26/05/2011, 21:32
Klinkt goed, weet je ook hoeveel deze ombouw ongeveer kost?

Gr Dopre

-cees-
26/05/2011, 21:35
weet je ook hoeveel deze ombouw ongeveer kost?


Tot op heden ong. zo'n €800,- aan onderdelen.

ArvidW
26/05/2011, 21:49
Gaaf hoor:biggrin: Op filmpjes klinken webers of throttle bodies meestal vreemd maar deze klinkt goed:smile: Gasreactie is nog niet helemaal top maar dat komt vanzelf wel een keer.

Ik zou als ik jou was ook een Air-to-fuel meter aanschaffen + lambda wideband sensor + lambda controller. Dit kost ongeveer 250euro bij elkaar maar is een geweldige tool bij het afstellen. Mij heeft het in ieder geval geweldig geholpen en het geeft nogsteeds een goed en veilig gevoel tijdens het rijden.

Een Innovative LC-1 wideband controller kan ik je zeker aanraden: Link (klik) (http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16277&cat=262&page=1)

-cees-
26/05/2011, 21:53
Op filmpjes klinken webers of throttle bodies meestal vreemd maar deze klinkt goed


En dan vind ik de filmpjes nog geeneens goed overkomen, in levende lijve klinkt hij pas echt bruut. :biggrin:

ArvidW
26/05/2011, 22:17
Hoeveel tpm heb je hem nu stationair lopen?

-cees-
26/05/2011, 22:21
Hoeveel tpm heb je hem nu stationair lopen?


De echte fijn-afstelling moet nog gebeuren (zaterdag) dit was meer even gevoelsmatig.

M.B.H.
27/05/2011, 08:11
tja Live zal dit wel beter klinken denk ik zo HMMMMMMMM

-cees-
05/06/2011, 21:28
Morgen avond gaat (als het goed is) de fijnafstelling gebeuren, dan is m'n Weber-expert weer terug van vakantie.

Maar toch nog even een kort filmpje van afgelopen week... :cool:


http://www.youtube.com/watch?v=gpGt73cu4Kw

ArvidW
05/06/2011, 21:33
Wat een gebulder! Is hij al sneller dan met K-jetronic? (gevoel)

-cees-
05/06/2011, 21:42
zeker, maar dat zal er ook wel aan liggen dat mijn k-jet niet meer al te best was... :eek:

924turbo2
06/06/2011, 07:14
Geluid zorgt ook voor extra snelhieds beleving :wink:

powerflux
06/06/2011, 10:49
wat een heerlijk geluid! misschien..ooit..als de mijne loopt en m'n studie klaar is.. ;)

hoe is het verbruik eigenlijk? een goed afgestelde carb kan zuiniger zijn dan een K-Jet.. maar of dat bij de 924 ook zo is?

Bcreative
06/06/2011, 11:26
Ik dacht juist dat o.a. gunstiger verbruik de reden was dat auto's later injectie kregen(?). Maar aan de andere kant, wel fantastisch als je van die kl&%te K Jetronic af bent!

powerflux
06/06/2011, 18:41
Ik dacht juist dat o.a. gunstiger verbruik de reden was dat auto's later injectie kregen(?)


ik weet alleen dat bij bepaalde auto's dit het geval is met 'domme' injectiesystemen zoals je K-jet. dus het kan heel goed dat het bij de 924 anders is :)

ben benieuwd zodra de eerste cijfers binnenkomen van na de 'speelfase' ;)

M.B.H.
06/06/2011, 21:49
klinkt niet slecht:rolleyes: wat doet hij onderin het toerental :confused:kwa vermogen???? dit was blazen en nu rustig optrekken >>>>>>>>>>>>

-cees-
07/06/2011, 18:27
Laagtoerig gaat het nog niet lekker, daar zit eigenlijk nog het afstelwerk in.
(daarom had ik het eerste deel van het filmpje ook weg laten vallen :redface: )

De accu was hier ook al een beetje leeg trouwens...


http://www.youtube.com/watch?v=Xssh64f4YEE

Bcreative
07/06/2011, 19:35
Toch leuk. Ben benieuwd als je 'm uiteindelijk goed lopend krijgt. Dan is dit misschien wel een aardige upgrade (of eigenlijk downgrade :icon_wink:), die nog wel eens wat navolging zou kunnen krijgen! Succes!

-cees-
08/06/2011, 22:04
Vanavond na de laatste afstellingen eindelijk m'n lieveling weer mee naar huis mogen nemen. :cool:
't is even wennen met rijden, maar ongelofelijk wat een heerlijk bruut geweld er vrijkomt als je 'm even de sporen geeft. :kwijl::high5:


Hier nog even een filmpje van het afstellen.


http://www.youtube.com/watch?v=RbMd9C28jNM

-Bassie-
08/06/2011, 22:05
is die wel afgesteld met filters er op of gewoon zonder?

-cees-
08/06/2011, 22:13
zonder filters, zoals op het filmpje is het eindresultaat.

924turbo2
09/06/2011, 06:39
Ik mag hopen dat je er wel filters op gaat zetten ?

Frenske
09/06/2011, 07:11
Ik mag hopen dat je er wel filters op gaat zetten ?

wie zijn motor lief heeft zet er filters op .......

-cees-
09/06/2011, 20:31
M'n broer die ook de 24 op Webers heeft gezet, heeft al meerdere projecten van dit kaliber achter de rug waarin open kelken nog nooit eerder voor problemen hebben gezorgd...

De Kadett (1.2 op kenteken :wink:) in dit filmpje waarvan hij het blok ook volledig heeft opgebouwd rijd zo al de nodige jaren rond en ziet ook menig zandveld op meetings.
Dit ook op open kelken, probleemloos.


http://www.youtube.com/watch?v=kRKSsnCXu7Y&feature=related

924turbo2
10/06/2011, 06:33
Tja, wat moet ik hier over zeggen, elke moderne auto of oldtimer heeft een luchtfilter. Als dit niet nodig was geweest had het er echt niet op gezeten.
Een auto waar je het luchtfilter na twee jaar van vervangt, komt er altijd zand en ander troep (blaadjes etc.) uit het luchfilter. Dit zuig je nu dus allemaal naar binnen.
Je auto zal heus wel blijven rijden, maar je moet niet verbaast zijn als je krassen in je zuigerwand krijgt.

Pak anders van die speciale sokjes die je hebt voor Webers, dit houdt in ieder geval nog iets tegen.

Op het circuit rijden ze wel zonder luchtfilters, maar deze blokken worden ook elk siezoen weer gereviseerd.

ArvidW
10/06/2011, 09:47
Je kunt ook kelken EN luchtfilter combineren, heb je het beste van beide werelden. :)

924turbo2
11/06/2011, 07:34
De sokjes die ik bedoel:

-cees-
25/10/2011, 21:45
Vandaag is 'ie weer probleemloos door de APK gekomen. :s) En dankzij het feit dat 'ie nu 30+ is heeft, heb ik nu eindelijk een frisse APK voor 2 jaar. *)

ArvidW
25/10/2011, 21:52
Ook mooi dat de carb's geen emissieproblemen hebben opgeleverd *)

-Bassie-
25/10/2011, 21:54
helaas moest cees denk ik tijdens het CO meten wel even tanken :6

gefeliciteerd maar weer met de APK

-cees-
25/10/2011, 22:01
helaas moest cees denk ik tijdens het CO meten wel even tanken :6


Maak je ook een keer een foutje, blijf je er zo op afgestraft worden...:@

-cees-
22/04/2014, 11:00
En dan word het maar weer eens tijd om dit draadje tot leven te roepen...

Na een drukke en hectische periode heeft de 924 helaas de tand des tijds niet zo mooi doorstaan, tussen verhuizingen in heeft de auto lange tijd weinig gebruikt opgeslagen gestaan en dat is zeker voor een auto van deze leeftijd niet zo heel best...
in november al afgekeurd op een aantal punten en sindsdien ook geschorst, gisteren eindelijk eens rustig de "schade" op kunnen nemen en dan blijkt toch dat we weer terug zijn in het stadium "project"

Nu eindelijk gesetteld en de laatste hand moet gelegd worden aan de sleutelplaats waar de 924 weer nieuw leven ingeblazen gaat worden, tijd om hem eens grondig onder handen te gaan nemen...

Gezien mijn beperkte kennis (er moet nog veel geleerd worden) verwacht ik niet dat hij in 2014 weer "on the road" is maar langzaam maar zeker zullen we er komen.

The Brown Beauty will be back.... ;)

M.B.H.
22/04/2014, 22:18
ha die cees Leuk je weer Terug te zien we blijven het weer volgen

KringBlievie
23/04/2014, 00:18
Mooi man!

Succes!

powerflux
23/04/2014, 06:43
Is hij nog steeds uitgerust met webers?
Succes!

-cees-
23/04/2014, 08:35
Dank jullie wel. :)

En ja, nog altijd voorzien van de Webertjes. 8-)

Jayke
23/04/2014, 10:20
Leuk Cees, succes :)

-cees-
23/07/2014, 19:05
Pas geleden vast een klein beginnetje gemaakt aan het transport klaar maken van de 924. Maar nog geen eerdere kans gehad om te posten. Met een nieuw "hobby-bob"12v compressortje de bandjes weer op spanning gezet, zodat ook de blokken er weer onderuit konden.

De definitieve afspraak is nog niet gemaakt maar waarschijnlijk gaat hij volgende week de ambulance op richting z'n nieuwe thuis. ;):)

1194611945

o.stijn.o
27/08/2014, 20:42
Welke diameter uitlaat heb jij steken en welk collector ?