PDA

Bekijk Volledige Versie : slecht draaien motor



jessy1984
24/06/2009, 17:48
het probleem lijkt een beetje op dit van buldogo2
maar we gaan geen2 topics door elkaar halen natuurlijk

ik heb hier al een tijdje problemen mee had een koud en warm startprobleem maar dit is opgelost

wat is het nu
-motor draait onregelmatig stationair
regeling op de luchtweger reageert slecht afstellen kan tot CO van 0,20 (ik zet hem natuurlijk niet zo laag ) maar dan word hij weer hoger motor draait soms beter dan weer slecht en toerental varieert ook regelmatig wat

- bij rijden je trekt op en tege beetje pruttelig en tegen de 3000tr springt net een turbo in :p
regelmatig heeft hij dit maar dan soms ook weer niet :s en trekt hij over de hele lijn vrij goed

het lijkt me aan de verdeelkop te liggen of mss doet ook ontsteking soms wat raar bougies verdeelkap enz waren al vervangen en de voorontsteking heb ik nagekeken ;de vervroeging was in ieder geval goed maar ga ik toch nog een 2 de keer naar kijken

jessy1984
24/06/2009, 19:50
net alles nog eens nagekeken
en er viel niets speciaal te zien

maar ik heb wel nog eens de bougies vervangen waren al nieuw bosh met 4 elektrode
heb nu de originele bougies van ngk er in gestoken en het blijkt al zo goed als opgelost te zijn
mijn gedacht is niet dat het perse de bougies waren maar mss een beetje compressie verlies van een bougie die niet goed afsloot

wat ik ook had gemerkt bij dat probleem is wanneer ik even gas geef tot zowat 6000tr zag ik veel rook geen olie maar wel roet en dit lijkt nu ook minder te zijn met die andere bougies

in ieder geval is het probleem al deels opgelost nu nog co terug zien te regelen
wat me wel opvalt is dat ik van de 125pk ze zowiso niet allemaal meer heb valt hier wat aan te doen normaal zou hij wat beter moeten optrekken ook poft de motor nog wat bij gas geven en lossen
stationair is zowiso beter maar nog niet zoals het moet

Tom
24/06/2009, 22:32
Ik zou ook nog even naar de bougiekabels en -doppen en verdeelkap en rotor kijken. Die bougies leverden bij mijn auto ook een hoop meer vermogen op.

Bcreative
25/06/2009, 08:59
Ben trouwens wel even benieuwd, toch. In je eerste bericht (hierboven) zeg je dat je last had van een warmestartprobleem (ja, wie niet zou ik bijna zeggen :wink: ). Maar dat je dit inmiddels onder controle hebt.... Nou zijn we in een ander topic juist tot de conclusie gekomen dat dit tot nu toe eigenlijk niet mogelijk lijkt. :? Duseh, :euh ....., wat heb jij gedaan om het op te lossen :?:

jessy1984
25/06/2009, 16:41
Ben trouwens wel even benieuwd, toch. In je eerste bericht (hierboven) zeg je dat je last had van een warmestartprobleem (ja, wie niet zou ik bijna zeggen :wink: ). Maar dat je dit inmiddels onder controle hebt.... Nou zijn we in een ander topic juist tot de conclusie gekomen dat dit tot nu toe eigenlijk niet mogelijk lijkt. :? Duseh, :euh ....., wat heb jij gedaan om het op te lossen :?:
vanaf dat ik de accumulator vervangen had was sit bij mij in orde en heb ik sinds een maand nu geen problemen meer met gehad (auto moet nog wel afgesteld worden de co althans dit is tot nu toe nog niet gedaan maar zal ongeveer wel goed staan daar heb ik nog wel wat probleempjes mee ik denk de verdeelkop eens goed rijnigen maar in ieder geval het warm start probleem lag aan de accumulator

jessy1984
25/06/2009, 16:45
Ik zou ook nog even naar de bougiekabels en -doppen en verdeelkap en rotor kijken. Die bougies leverden bij mijn auto ook een hoop meer vermogen op.
aan bougiekabels verdeelkap en rotor valt niets te zien enkel bougiekabels zijn niet nieuw maar vonken niet door aan de bougies
heb ook er even andere opgezet ook niet nieuw maar bleef identiek hetzelfde hier lijkt me zowiso alles goed te zijn

-Bassie-
25/06/2009, 17:18
Verdelerkap er af en dan bobine kabel van de kab af en die boven je rotor houden.

als die dan vonkt heeft je rotor last van lekkage.

en dan moet je deze zeker vervangen.

jessy1984
30/06/2009, 20:07
even afwezig geweest ik heb net een gereviseerde cilinderkop geplaatst motor had wat olieverbruik via klepgeleiders ook in een keer geharde klepzittingen er in dus weg met de loodvervanger :)

maar het probleem is er nog steeds vooral stationair draait de motor niet 100%
verdelerkap en rotor zijn goed ze zijn trouwens ook nieuw bougies zijn nieuw
bougiekabels heb ik met andere geprobeerd en is exact het zelfde

Tom
30/06/2009, 20:10
Heb je het CO gemeten? Al eens injectors gereinigd? Brandstofpomp nog OK?

jessy1984
30/06/2009, 20:49
Heb je het CO gemeten? Al eens injectors gereinigd? Brandstofpomp nog OK?
CO kon ik moeilijk afstellen maar moet nu opgelost zijn enorm verkeerd kan deze nooit staan maar ga ik zeker nog eens doen
injectoren hebben een 500KM gereden met injectie reiniger deze gebruiken we op de garage ook en heeft al goede resultaten opgeleverd dus deze zouden zeker proper moeten zijn
brandstofpomp is goed maakt ook geen lawaai

dus zal eerst nog een keer naar de co kijken

Tom
30/06/2009, 21:17
Lek in het slangetje van de vacuümvervroeging?

Overigens draait een 25+ jaar oude motor met prehistorische injectietechniek wel eens vaker minder strak stationair, mijn auto heeft soms ook een wat variërend stationair toerental.

Bcreative
01/07/2009, 10:23
even afwezig geweest ik heb net een gereviseerde cilinderkop geplaatst motor had wat olieverbruik via klepgeleiders ook in een keer geharde klepzittingen er in dus weg met de loodvervanger :)

maar het probleem is er nog steeds vooral stationair draait de motor niet 100%
verdelerkap en rotor zijn goed ze zijn trouwens ook nieuw bougies zijn nieuw
bougiekabels heb ik met andere geprobeerd en is exact het zelfde

Er zaten oorspronkelijk ook al geharde klepzitting in de kop.
Zuigt ie misschien ergens valse lucht aan?

jessy1984
08/07/2009, 20:45
heb ik allemaal nagekeken ik vrees dat het aan de injectoren zal liggen zijn hier mss meer problemen mee deze zijn wss wel 30j oud

Tom
08/07/2009, 22:09
Ik zou ze eens ultrasoon laten reinigen, vervangen kan altijd nog.

Sjaak
09/07/2009, 21:12
Deze zijn in principe niet ultrasoon te reinigen (is mij verteld door een bedrijf die injectoren reinigt) Omdat de injectoren niet aan te sturen zijn. En met ultrasoon reinigen krijg je het vuil in de injector er niet uit.. Het zal dus wel iets schelen alleen is dat dan van korte duur.. Enige manier is vervangen..

Tom
09/07/2009, 21:19
Hmmm, ik heb het wel eens laten doen bij een Audi met K-Jetronic, dat werkte perfect.

Piet
09/07/2009, 21:21
Het heeft ook weinig zin want het rienigen kost p/m 20 euro per injector en een nieuwe kost 35 euro.......

Fantaman
10/07/2009, 12:42
ik denk dat als je het voor minder dan 20 per injector kan doen, en ook een brandstof reiniger in de tank doet het wel degelijk zal helpen.
35 per injector kan je ook natuurlijk gewoon 4 nieuwe erin doen, altijd goed:-)

Artsaxman
30/12/2011, 13:04
Dit probleem lijkt ook op de mijne. Ik verdenk de injectoren ervan. Toen ik mijn 924 kocht liep ie als een zonnetje. Ik haalde hem op en hadden ze er injectorreiniger ingedaan, als extra service. De dag erop liep ie al slecht eigenlijk. En als ik de bougies eruit haal is de derde bougie zwart. Dus maar ff nieuwe injectoren besteld op E-bay. Hoop ze volgende week binnen te krijgen. Laat wel ff weten hoe is is afgelopen!

greetz,

Artsaxman.

replica
27/01/2012, 11:34
ik had net hetzelfde en heb de injectoren vervangen ZONDER resultaat.
Dus naar mijn mening ligt het niet aan de injectors....
moet het nog eens uitzoeken, maar als ik in februari naar de controle ben geweest.

Larry
27/01/2012, 15:09
Mijn motorje had na 133.000 ook wat kuchjes ed . Vervolgens: Nieuwe injectoren, (100 euro) nieuwe bougies. (12euro) mooie Beru kabels. (60 euro) Bleek er een een miniscuul scheurtje in de (1 jaar oude) rotorkap te zijn. (150 euro inclusief diagnose garage) BALEN! Ik heb de Warm up regulator (WUR) schoongemaakt met de TO DO informatie en de Aux Air Valve (AAV) gecontroleerd met een 12 volt batterij. Eergisteren het grote moment. Contact om en in 1 keer mooi lopen.
Ik heb dus nu mooie tweede hands injectoren en kabels in de aanbieding!:)