PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuwe berichten



q01z
26/06/2009, 14:41
waar kan ik in Vbulletin de laatste nieuwe berichten zien?

nu weet ik niet wat ik moet lezen..

Tom
26/06/2009, 14:45
In de blauwe balk onder het plaatje staat 'Nieuwe berichten'...

q01z
26/06/2009, 14:46
verrek!

mmm 1 ongelezen bericht :P

maar het ziet er verder wel leefbaar uit :D nu nog avatars ;)

Tom
26/06/2009, 14:55
En mod-rechten...

q01z
26/06/2009, 16:30
en dat je berichten kan lezen als je niet ingelogt bent :?

captainfrasca
26/06/2009, 17:12
en dat je berichten kan lezen als je niet ingelogt bent :?

Ja? dat is niet anders dan op het phpbb forum? of ik moet het verkeerd begrijpen.

Hendrik
26/06/2009, 17:44
Ja? dat is niet anders dan op het phpbb forum? of ik moet het verkeerd begrijpen.

Op het oude was het wel mogelijk.
Maar dat was je denk ik niet opgemerkt omdat je altijd ingelogt bent.

Op dit forum is nu alleen het eerste bericht zichtbaar voor gasten.
Ze moeten zich echter wel registreren om verder te lezen.

De avatars moet je weer even opnieuw instellen.
Die konden door de huidige regel van 100x100 niet meer geimporteerd worden.
Op het oude forum hadden ze ook verschillende maten.

q01z
27/06/2009, 13:01
wat betrefd dat registreren om te kunnen lezen, daar ben ik het niet mee eens!
als ik nieuw zou zijn op een forum, zou ik graaag eerst een beetje rond willen neuzen voordat ik besluit om me te registreren!

deze nieuwe regel zal nieuwe gebruikers dus sneller afschrikken.. bovendien ben ik bijv. op de zaak eigenlijk nooit ingelogd, en dat zou dus betekenen dat ik niets meer kan lezen?

Hendrik
27/06/2009, 13:19
- Registreren is gratis en kost geen moeite.
(als de informatie op het forum belangrijk is registreren ze wel.
Wanneer ze geregistreerd zijn is de kans op een reactie groter.)

- Rondneuzen kan je geregistreerd doen en je bent niet verplicht tot het plaasten van reacties.

- Jij kan gewoon op je werk een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.


Ik weet niet hoe anderen er over denken maar zo zie ik het nu eenmaal.
Je wilt toch weten of mensen de informatie interesant vinden en zich ervoor registreren?

Anders even stemmen wat de keus gaat worden.
Deze had ik met David genomen maar als de meerderheid anders stemt tja...

Bcreative
27/06/2009, 13:31
Ja, als ik vanuit marketing-/communicatietermen denk, is het al dan niet verplicht laten registreren om berichten te kunnen lezen puur afhankelijk van het doel dat je nastreeft. Is dat zoveel mogelijk bezoekers trekken met de kans dat zij lid worden, dan moet je 't zo laagdrempelig mogelijk houden en dus geen verplichte registratie. Maar ga je voor kwaliteit, dus meer betrokkenheid (je moet er iets voor doen) en dus meer serieuze bezoekers, dan is verplicht registreren de manier. Ben persoonlijk meer van de laagdrempeligheid in dit geval. Volgens mij hou je daar uiteindelijk meer leden aan over, omdat het als je als nieuwe bezoeker eerst een tijdje meeleest, minder 'eng' is om uiteindelijk ook actief te worden.

Hendrik
27/06/2009, 13:54
Uiteindelijk ligt het bij david...

Ik heb puur naar andere forums gekeken en naar mijn eigen surfen op het net.

Grietje
27/06/2009, 14:18
- Registreren is gratis en kost geen moeite.
(als de informatie op het forum belangrijk is registreren ze wel.
Wanneer ze geregistreerd zijn is de kans op een reactie groter.)
Het kost anders wel tijd, zegmaar 10 minuten en paar mailtjes verder. Lullig als je ergens op googled, op dit forum terecht komt, en dan krijg je te zien 'je moet hiervoor geregistreerd zijn'

Nou dan word je mooie forum weggeklikt en krijg je dus GEEN nieuwe leden. Of ze registreren, lezen 1 topic en komen nooooit meer terug




- Rondneuzen kan je geregistreerd doen en je bent niet verplicht tot het plaasten van reacties.
En dan krijg je dus ook veel leden die registreren en vervolgens nooit posten. Ook erg goed voor je leden bestand.
Liever dat ze pas registreren op het moment dat ze ook echt actief mee willen doen



- Jij kan gewoon op je werk een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. niet op elke werk pc kan je zomaar overal inloggen. en daarbij heb ik op me werk niet alle tijd om alles te lezen en als ik dan inlog en ik kom savonds thuis staan alle berichten op gelezen. Terwijl ik op me werk miss 1 topicje wou openen.




Je wilt toch weten of mensen de informatie interesant vinden en zich ervoor registreren?

daarvoor moeten ze die informatie toch echt eerst lezen he????

q01z
27/06/2009, 16:22
sorry Hendrik, nog 1 dingetje op te zeuren, maar ik ga zo weg,.. dan ben je ff van me af ;)

maaruhm.. ik poste net een reactie in een topic.. klik op send 'u bent niet ingelogd'

oftuwel, hij logd me zo snel uit, dat ik met een ruime 500 aanslagen per minuut niet eens een berichtje kan typen... ook als je dan op 'nieuwe berichten' klikt, is alles uiteraard weg omdat je opnieuw bent ingelogd..

kan dat 'nieuwe berichten' zoiezo niet veranderd worden in 'actieve berichten' zoals ook bij PHP3? als ik nu geen tijd heb om alles te lezen, weet ik bij de volgende keer inloggen niet wat ik nog moest doen..

Hendrik
27/06/2009, 16:32
Leeg je cache eens want ik heb me maar 1 keer ingelogd en sindsdien is hij niet meer uitgelogd geweest tenzij ik het wilde.

Uitgelogt worden tijdens het typen heb ik ook niet meegemaakt.
Als ik een bericht aan het typen was heeft hij af en toe wel minuten open gestaan en klik ik op verzenden word het bericht nog gewoon gepost.

Mijn voorbeeld is dan Forum Informatie (http://www.924forum.nl/showthread.php?t=2790) en daar heb ik lang over gedaan omdat ik steeds tussendoor andere dingen aan het doen was.

captainfrasca
27/06/2009, 16:53
Ik vind dat je goed werk verricht hoor Hendrik! Jij steekt hier zo veel ziel en zaligheid in, en allemaal belangeloos in je vrije tijd!!

Dat mag ook weleens gezecht worden!!!!!!

HULDE!!!!!!!!!!!!!

De instellingen die jij hebt staan ben ik met je eens en blijven gewoon staan!! Je zult ergens een streep moeten trekken zo simpel is dat...

Tom
27/06/2009, 18:04
Ik heb geen problemen met ingelogd blijven, beetje wennen allemaal maar het werkt hier tadeloos. Respect voor het werk wat erin zit, en hoe snel alles is gegaan.

Hendrik
27/06/2009, 18:15
Alles is in der loop der tijd aan te passen naar wens van de gebruikers.
Dat zijn ook mensen die met regelmaat online komen al dan niet voor het sociale contact.

We willen het voor iedereen prettig maken en daar is hulp van iedereen voor nodig.
Als er van die eendags vliegen zijn is dat nog geen probleem zolang ze een 924 hebben zullen ze hier de informatie vandaan halen.

Als ze wegklikken op bijv. google omdat er iets is waar men info over nodig heeft is het waarschijnlijk niet zo belangrijk geweest.

We kijken het aan en houden de stats in de gaten voor de wegklikkers.

Chase
27/06/2009, 20:14
Nou dan word je mooie forum weggeklikt en krijg je dus GEEN nieuwe leden. Of ze registreren, lezen 1 topic en komen nooooit meer terug

Dat had je nu ook al, er zijn heeeel veel leden die nog nooit een bericht geplaatst hebben.

Als de persoon echt interesse heeft dan blijft en post die wel, en dat is toch wat we willen.

Mensen die niet eens de moeite (willen) nemen om zich te registreren, die gaan toch niks posten.

Trouwens volgens mij is het een kwestie van registreren, mail ontvangen, linkje klikken en presto!!

Go VB :-D Go Hendrik :D

q01z
28/06/2009, 10:50
moet inderdaad wel gezegd worden, je hebt wel goed werk verricht Hendrik!

nog niet alles verloopt even soepel, maar dat valt ook niet t e verwachten natuurloijk, het is een verschrikkelijk grote conversie.. :)

overigens hebben we het inlogprobleem hier op 2 verschillende computers.. waarvan ik er bij 1 net de cache heb leeggemaakt.. (met inloggen gaf hij al geen nieuwe berichten aan ook.. :roll:)


goed werk hendrik, zie mijn commentaar niet als een persoonlijke aanval! ik probeer ook alleen maar te helpen :P

Grietje
28/06/2009, 10:54
Mij logt ie tijdens het typen ook elke keer uit. Erg vervelend. Cache is leeg

Vind dat VB geen voorruitgang 8-) Alle handige dingen van phbdinges zijn weg en ik vind het erg onoverzichtelijk.
En het inloggen voordat je kan meelezen gaat je veel mensen kosten. Jammer dat iets leuks zo word verpest 8-) Maja ik heb ook geen porsche dus ach, mij mis je toch niet :D

Tom
28/06/2009, 10:55
Datzelfde probleem heb ik bij een ander Vbulletin-forum in Firefox. Het werkt prima in Exploder, dus ben ik helaas terug gegaan...

-Bassie-
28/06/2009, 10:57
op het oude forum had ik dat die niet ingelogd bleef als ik browser afsloot.

dit forum werkt goed.

ik draai op de nieuwste versie van firefox.

q01z
28/06/2009, 11:01
lol, ik zit hier nu op de VISTA doos van mn vader (zijn ff bij mn ouders aan het logeren ivm Concert At Sea) en aangezien VISTA zoiezo gewoon nooit gemaakt had moeten worden, werkt hier uiteraard ook niets..

als ik een 2e tab maak met het forum en ik wissel 2x snel achter elkaar, geen iExplorer het al op :roll: :P

gelijk heb ik thuis gewoon lekker XP SP1! en Slackware10.2.07

op mn iPhone is hij iig een stuk sneller als PHP_BB3.0.5

is het overigens mogelijk om een Lite versie te maken voor mobiel? dus zonder smileys en dat soort ongein?

-Bassie-
28/06/2009, 11:05
wel leuk wat je zo zegt kwa vista.

op m`n werk he zweert de beheerder bij vista.

hij zegt je kan er zoveel meer mee dan XP :P

verder draai ik hier vista SP1 icm firefox nergens gezeur mee.

is dan gelukkig wel redelijk snelle PC:duim

Hendrik
28/06/2009, 13:38
Dan de cookies even verwijderen.

Dit forum heeft dezelfde cookie instellingen als van phpbb dus dat kan er voor zorgen dat je browser niet ingelogt blijft.
Ik ben ingelogt op 3 pc's tegelijk en het maakt geen donder uit want ik blijf ingelogt.
Ook als ik me op 1 pc uitlog blijf ik op de ander ingelogt.

Ik werkt met IE8 @ WinVista x64.....

Er bestaat zelfs een iphone versie.
Ik heb zelf nog niet het forum op de iphone bekeken maar dat ga ik nu even doen. :D

Hendrik
28/06/2009, 13:45
Werkt goed op de iphone :D