PDA

Bekijk Volledige Versie : Popcorn Hour A-110



ReMo
30/06/2009, 21:33
Echt even een onderwerp voor het cafe. Met enige regelmaat download ik films en muziek. Asl ikdaneen een film wil kijken hang ik mijn laptop aan de TV. Best lastig en gaat niet altijd even goed omdat de film weer op een andere pc staan.

Nu zag ik de Popcorn Hour A-110. Wordt nu iets goedkoper omdat er een nieuwere aankomt. Heeft iemand ervaring met dit apparaat?

Hendrik
30/06/2009, 21:38
Het is een perfect apparaat.

Zelf heb ik enkel voor de Tvix HD m-6500a gekozen om de mogelijkheden.
Speelt alles perfect af en er komen genoeg firmware's uit.

Maar de popcorn hour schijnt ook een goed ding te zijn hij is alleen wat goedkoper.

ReMo
30/06/2009, 22:01
Dank voor je reactie. Heb mijn verjaardagsgeld nog, beetje moelijk kiezen;

Popcorn of 924 zaken.:o lastig!

Overigens kost hij nieuw 207euro. De opvolger komt eraan maar is toch weer een flink stuk duurder.

Hendrik
30/06/2009, 22:14
Ik hoor er goede verhalen over hoor en ik heb er zelf ook aan zitten denken.

In een computerblad zag ik ze allebei onder een review staan en heb daar toen een keuze uit gemaakt.
Ik weet eigenlijk niet eens meer wat het was want het verschil was niet zo groot.

Mischien dat ik morgen even dat blad (Computer Totaal) erbij kan pakken en de review voor je inscannen?

ReMo
01/07/2009, 09:03
Er is opinternet ook wel veel te vinden. Ik zag dat hij het goedkoopste is bij;

http://www.hdsupplies.nl/

Daar woon ik vlak bij. Misschien dat ik een afspraak maak en me daar nog even laat informeren.

Maar voor wat ik wil denk ik dat de a110 perfect is. Lekker klein en ik hoef niet te streamen enz. Wil alleen films kijken die ikdownload via Bittorrent en music beluisteren.

Daarnaast wil ik hem kunnen bedienen met mijn Logitech one. Maar dat zal geen probleem zijn.

Hendrik
01/07/2009, 09:15
Ik heb nog even gekeken in ik deed het erom omdat de tvix ook dvix en avcd kon afspelen.
En ik download niet via bittorrent maar via nieuwsgroepen dus die functie had ik niet nodig. Daarnaast schijnt de popcorn hour een matige netwerk doorvoer snelheid te hebben dus dan is het ook niet handig als je een snelle internet verbinding hebt en hij kan er geen gebruik van maken.
En als je via de USB films erop wilde zetten moest je speciale drivers installeren om de UNIX -indeling uit te kunnen lezen

Verder is er weinig verschil omdat ze dezelfde chip hebben. :-P

De tvix hoeft voor mij niet te downloaden want dat gaat sneller via de pc.
De USB is aansluiten en je krijgt een extra schijf op je computer.
Er is een FTP mogelijkheid dat je via het netwerk/internet de schijf kan benaderen.

Maar goed laten informeren is nooit verkeerd.

Fantaman
01/07/2009, 12:05
ik download ook mijn films en series, die kijk ik meestal op de pc terwijl ik languit op de bank lig:roll:
ik sla mijn verzameling films op op een externe harddisk(500GB).
nou kan die ook aan de xdoos 360 en dan kan ik makkelijk op de tv kijken:bye
ik heb ook geprobeert om te streamen over het netwerk maar dat was geen succes.
en als ik samen met een vriend gaat film kijken gaat er een hdmi kabel tussen laptop en HD tv bij zijn huis:D

dus je hebt geen duure apperatuur nodig om film te kijken;-)

Hendrik
01/07/2009, 13:43
Zelf heb ik ook nog een home server staan waar er 3000Gb aan ruimte op zit.
In de tvix heb ik een 1000Gb hdd gedaan en kan over het netwerk de andere bestanden streamen.
De homeserver is voor de woonkamer en de tvix voor de slaapkamer zo kunnen HD films toch bekeken worden.

Waarom zoveel Gb's?
Nou omdat Terrabyte schijven geen drol meer kosten en je beter te veel dan te weinig kan hebben. En ik laat alles er een poos opstaan (niet voor mezelf ;-))

Een laptop is toch dure apparatuur?

ReMo
01/07/2009, 15:18
Ik heb een pc staan met 1 Terrabyte. Die gebruik ik ook als een soort server. Hier staan dus mijn films op en mijn muziek. Dit wil ik dus gewoon kunnen gebruiken op de homecinema set en de TV. Het geheel moet makkelijk toegankelijk zijn voor de overige gezinsleden.

Dus al met al denk ik dat de Popcorn daar erg geschikt voor is.

Nog wel overwogen om de PC (server) om te bouwen met een andere kast en een HDMI kaartje maar dan zit ik ook zo op de 200 euro. En dan kan ik het niet simpelmet de Logitech Harmony bedienen. Denk dat ik de Popcorn maar bestel en morgen ophaal.

Tenzij je nog een supertip hebt.

Hendrik
01/07/2009, 15:32
Nee je moet nu eenmaal een keuze maken en meestal is de eerste de juiste. :D
Je PC ombouwen is ook heel iets anders en als er een film word gekeken kan er niet gecomputerd worden.

De keus is zeker niet slecht en voor iedereen is die anders.
Zo als ik blij ben met de Dvico tvix kun jij dat zijn met de popcorn.

Ik had gewoon wat eisen en daar moest hij aan voldoen.
Volgens mij kon er nl. ook geen draadloos netwerk op de popcorn?

ReMo
01/07/2009, 15:36
Draadloos kanwel.Maar voor mij is het heel gemakkelijk om een kabel te leggen. De Pc(server) zit ook aan een kabel. Dus dat heeft mij voorkeur ook qua snelheid. Ik ga hem bestellen. Bedankt voor je meedenken en ik laat weten hoe het werkt.

Hendrik
01/07/2009, 15:45
Ik had al gekeken en hij kan wel draadloos ja. :D

Het verschil zat hem in de netwerk kaarten.
De popcorn 10/100 en de tvix 10/100/1000.
Maar die heb ik nog niet gebruikt.

Veel plezier ermee. :popcorn:

Fantaman
02/07/2009, 12:41
het is altijd belangrijk om te weten wat je wil en of het apperaat dat kan.

@hendrik, mijn laptop was niet door en levert prima prestaties voor 700 euro:heh:

trouwens het is wel mogelijk om film te kijken vanaf je pc op de tv en toch van de pc gebruik te maken, met de juiste videokaart en instellingen. Heb zelf bij een vriendin meegemaakt, we moesten alleen even storen om de volgende aflevering te kunnen kijken:eyebrows:

Hendrik
02/07/2009, 12:59
het is altijd belangrijk om te weten wat je wil en of het apperaat dat kan.

@hendrik, mijn laptop was niet door en levert prima prestaties voor 700 euro:heh:

trouwens het is wel mogelijk om film te kijken vanaf je pc op de tv en toch van de pc gebruik te maken, met de juiste videokaart en instellingen. Heb zelf bij een vriendin meegemaakt, we moesten alleen even storen om de volgende aflevering te kunnen kijken:eyebrows:

Dan is een media speler flink goedkoper.

Ik wil het wel een keer voor je proberen als jij een filmpje gaat kijken en ik ga een cpu/geheugen vretend spel spelen.

Kijk de tv op de 2e dvi of HDMI aansluiten en een film kijken en tegelijk nog internetten kan iedereen.

Alles kan dat is het probleem niet.
Het alleen "als ik dit doe, kan jij dat nog".

Fantaman
02/07/2009, 13:18
Dan is een media speler flink goedkoper.

Ik wil het wel een keer voor je proberen als jij een filmpje gaat kijken en ik ga een cpu/geheugen vretend spel spelen.

Kijk de tv op de 2e dvi of HDMI aansluiten en een film kijken en tegelijk nog internetten kan iedereen.

Alles kan dat is het probleem niet.
Het alleen "als ik dit doe, kan jij dat nog".

nou dat hoef je niet te proberen, ik speel spellen waar ik zelf alle achtergrond progammas uit zet zodat het beter speelt, maar het gaat puur om het feit dat je wel van de computer gebruik kan maken.
ik heb dan het voordeel van een eigen computer en als ik een desktop koop gaat ie rond de 1600 kosten en top prestaties leveren dan wordt het wat makkelijker.
ik zei ook niet voor niets, je moet kijken naar wat je wil, en ja ik zit meestal niet op de computer en een film te gelijk, maar msn, surfen en simpele spelletjes kan wel:-)

ReMo
02/07/2009, 13:32
Nou ik heb hem. Vanmorgen afgehaald. Natuurlijk direct aansluiten.
Instellen viel me reuze mee ondankts de negatieve recenties.

Werk perfect en doet wat ik wil dat hij moet doen. Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik een hele map met muziek kan afspelen. Maar het ziet er goed uit.

Misschien dat ik er t.z.t. nog een HD in plaats. Maar voorlopig red ik me en kan ik nog wel een tijdje spelen.

Nu nog de Logitech One instellen en ik kan weer een aantal jaartjes vooruit.

Hendrik
02/07/2009, 13:58
nou dat hoef je niet te proberen, ik speel spellen waar ik zelf alle achtergrond progammas uit zet zodat het beter speelt, maar het gaat puur om het feit dat je wel van de computer gebruik kan maken.
ik heb dan het voordeel van een eigen computer en als ik een desktop koop gaat ie rond de 1600 kosten en top prestaties leveren dan wordt het wat makkelijker.
ik zei ook niet voor niets, je moet kijken naar wat je wil, en ja ik zit meestal niet op de computer en een film te gelijk, maar msn, surfen en simpele spelletjes kan wel:-)

Welke spelletjes doe je dan?

Ik heb geen pc die zomaar even van de plank gehaald is.

Fantaman
02/07/2009, 17:49
Nou ik heb hem. Vanmorgen afgehaald. Natuurlijk direct aansluiten.
Instellen viel me reuze mee ondankts de negatieve recenties.

Werk perfect en doet wat ik wil dat hij moet doen. Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik een hele map met muziek kan afspelen. Maar het ziet er goed uit.

Misschien dat ik er t.z.t. nog een HD in plaats. Maar voorlopig red ik me en kan ik nog wel een tijdje spelen.

Nu nog de Logitech One instellen en ik kan weer een aantal jaartjes vooruit.
zo te horen is het geen miskoop:loco:


Welke spelletjes doe je dan?

Ik heb geen pc die zomaar even van de plank gehaald is.
Test Drive Unlimited, Race - The WTCC Game, GT-R, GT Legendes, GRID, FEAR, Duke Nukem 3D, Tomb Raider, sims. heb Flight Simulator X liggen maar die kan ik nog niet spelen:doh:
het draait allemaal prima op mijn laptop, AMD TL-60, 3GB RAM, Geforce 8600mobile
een hele verbetering ten opzichte van de oude P4:heh:
en ga niet zeggen dat ik veel race spelletjes speel want daarom heb ik een stuur:loco:

ReMo
31/07/2009, 07:01
Ik heb de Popcorn nu een kleine maand. Moet zeggen dat hij prima bevalt. Heb er nog een HD ingezet die ik had liggen. Inmiddels een newsgroup accountje afgesloten en al de nodige Films gedownload.

Maar je eisen nemen dan snel toe. Eerst begin jemet geripte DVD's alsAVI bestand. Dan ga je complete DVD's downloaden tot je Bluray ontdekt.

Je en dan gaat het hard met je schijfruimte. Maar de kwaliteit is ook geweldig. Heb van de week My Bloody Valentine gedownload in Bluray 3D.
Brilletjes besteld en dat is echt fantastisch. Nooit geweten dat 3D zo leuk kon zijn.

Al met al kan ik de Popcorn aanraden. Hij is qua bediening misschien wat onvriendelijk en spartaans maar dat is een 924 ook.:thumb:

Fantaman
31/07/2009, 13:40
je kan overal aan wennen, het naddaal van die hoge kwalitieit dat het zoveel schijfruimte in beslag neemt, maar beeld is fantastisch:thumb:
toch leuk dat het bevalt8-)

Hendrik
31/07/2009, 19:34
Tegen de tijd mijn 3,5 Tb op is ga ik gewoon de oudste verwijderen.
Films van 30+ gb is geen uitzondering. :D