PDA

Bekijk Volledige Versie : start, loopt 1 sec en valt uit



Paul Steven
02/07/2009, 18:48
Hoi,

Heb mijn Porsche al een jaartje en knutsel er altijd zelf aan, maar heb nu toch een vaag probleem waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken.

Vorige maand viel de motor op de snelweg met 120km/h uit. Daarna op de vluchtstrook starten en lopen. Ben weer verder gereden zonder problemen. Daarna werd het snel slechter. Hij valt regelmatig uit. Electriciteit blijft notabene aan.
Vandaag wil hij zelfs niet blijven lopen. Starten, maakt +/-1000 toeren (op toerenteller en je hoort hem lopen) En de valt direct uit. Als je gasgeeft tijdens het starten maakt hij +/-2000 toeren.
Lijkt erop dat wanneer ik de contactsleutel na het starten een stand terug draai de motor uitvalt. Iemand enig idee hoe ik dat kan checken(hotwiren)?Met de haynes kom ik er niet uit.

Alvast bedankt!
Paul

Tom
02/07/2009, 19:00
Welkom! Wordt erg op prijs gesteld als je jezelf en je auto even (met foto's) voorstelt.

Loopt je brandstofpomp nog wel? Check eerst eens brandstof en vonk bij de motor...

captainfrasca
02/07/2009, 19:51
Welkom!!

Lijkt verdacht veel op een kapot brandstofpomp relais, ook een keer gehad..
Kost iets van 90 euro bij de dealer, ik zou eerst een 2e handse proberen (moet ie wel goed zijn) dan weet je of het daar aan ligt.

Tom
02/07/2009, 19:56
40 euro, een paar maanden geleden...

Pas
02/07/2009, 20:10
Controleer ook even het traject vanaf de luchtweger tot aan het gasklephuis. Hij kan nu wel starten op de benzine van je koudestart injector maar misschien is er een scheur ergens die het vacuum teniet doet en ervoor zorgt dat je geen brandstof meer krijgt.

Hendrik
02/07/2009, 20:24
Welkom!

Je probleem zal hier zeker wel opgelost worden!

Ritske
02/07/2009, 20:54
Als je de auto gestart hebt en hij is weer uitgevallen, laat de auto dan ff op contact staan en kijk dan even of er ook spanning op je bobine staat. Zoniet dan is misschien je contactblokje stuk.

Sjaak
03/07/2009, 20:07
35 euro een paar maanden geleden.. :) en desnoods heb ik een tweedehansje liggen..

Paul Steven
04/07/2009, 11:32
Ik ga vandaag weer is aan de slag. Had al gekeken voor benzine toevoer, na mijn filter, bij starten kwam er een goeie scheut uit, dus denk dat de pomp nog heel is. Zou balen zijn als mijn brandstofrelais kapot is, vorig jaar al een nieuwe voor gekocht (was toen een schakeling tussen gezet).

Dude-lange
04/07/2009, 12:46
Same problem ook gehad een aantal jaren geleden. relais was verrot.
lopen, dan inhouden..stotteren en helemaal uit, 5 minuten wachten starten..lopen.

Tom
05/07/2009, 10:59
Zoemt de pomp erg hard? Dit zou betekenen dat-ie veel stroom trekt, waardoor het relais op z'n donder krijgt.

Paul Steven
16/08/2009, 18:23
Hallo,

Voor de vakantie het probleem al opgelost, maar nu pas een berichtje. Ik heb het witte contactblokje (bij startslot)vervangen en dat was de oplossing. HIj doet het weer!

Bedankt voor alle suggesties!

Frenske
16/08/2009, 18:28
toch fijn dat je zo snel reageert!!:thumb: