PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1978 | (voorstellen) / Raar geluid voorin



Bird
05/03/2012, 18:17
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen, mijn naam is Bart en ik ben 20 jaar, ik woon in helmond en heb nu sinds een jaartje
een porsche 924 uit 1978.

Mijn probleem is als volgt, als ik mijn koppeling omhoog laat komen hoor ik gerommel voor me, het lijkt wel in het midden voor de pook,
het is het beste te horen als ik stile sta en in zn 1 (of achteruit) wegrijdt, af en toe is het ook een beetje te horen tijdens het schakelen,

Ik hoop dat iemand weet wat het is, hoe ik het kan verhelpen, en mij weet te vertellen welk onderdeel ik moet laten vervangen of na laten kijken.

b.v.d.

Groeten Bart

jimfrey944
05/03/2012, 19:28
Welkom in het 924 walhalla

Voor problemen en voorstellen zijn eigenlijk 2 verschillende topics nodig om overzichtelijk te blijven
Je probleem klinkt als een versleten druklager of een versleten toplager
Hoor je het ook als je uitrijd met je koppeling in ?
Bijde problemen houden in dat je aandrijf lijn moet demonteren
Als je onder de auto het luikje naar je koppeling open maakt zie je meteen je druklager zitten
als die niet meer netjes strak rolt maar er losjes bij hangt ben je aan vervanging toe

-Bassie-
05/03/2012, 19:41
kan ook een drukgroep zijn waar een paar tanden vanaf zijn gebroken.

Bird
05/03/2012, 19:55
Hallo, bedankt voor jullie reacties alvast, het geluid hoor ik niet met de koppeling in (uit laten rollen) het is echt alleen met de koppeling op laten komen en
af en toe (denk ik het ook te horen) zachtjes als ik schakel, en ik heb t gevoel dat het echt onder de pook te doen is, ik zal morgen eens het advies van jimfrey944 opvolgen, iig alvast bedankt!

jimfrey944
06/03/2012, 05:38
De pook zit op de aandrijflijn vast als iets in de aandrijving dan ook geluid maakt gaat dat via de pook naar jou oor
Schakelt hij nog wel soepeltjes over ?
Ik hou het voorlopig op het toplager !

Let wel op wij kunnen door de computer heen niet altijd een goede diagnose stellen

js-vintage
06/03/2012, 10:57
Bart, welkom op dit forum. Er zijn hier, zoals je hebt gemerkt, leden die je met problemen kunnen helpen.