PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1985 | Achter remmen monteren



Miura
11/03/2012, 20:49
Waarschijnlijk niet de slimste vraag ooit in dit forum, had ik maar moeten kijken hoe ik het uit elkaar haalde, maar ik ga er toch maar voor.

Onder de
met een inkeping in de voorste remschoen valt,
en met een dubbele, ongelijke inkeping in de achterste remschoen valt, en tevens in de handremkabel hevel.
Tevens zit in dit plaatje een bolling waarin de veer vastgeklemd wordt die de twee schoenen bovenin naar elkaar trekt.

Links achter, helemaal geweldig alles netjes gemonteerd, veer zit aan de bovenkant, en zit netjes vast in de twee schoenen.

Nu rechts achter.
Die plaatjes zijn dus links en rechts identiek.
Houd in, dat als ik hem RA monteer, de inkepingen van de achter remschoen en handrem hevel of verkeerd zitten, of als ik hem omdraai,
de veer tegen de moeren van het lagerhuis aankomen, en ik geen mogelijkheid zie de veer vast te zetten op de schoenen.

Na een uur denken en proberen dat ik er wel uit zou komen maar een biertje gepakt, niet dat dat hielp, maar je moet wat.

Kan iemand uitleggen hoe je dit moet monteren, zo dat zelfs ik het snap.


Thanks,

Miura

-Bassie-
11/03/2012, 21:01
misschien heb je hier wat aan?

http://community.924forum.nl/images/imported/2012/03/remmen-1.jpg

Miura
11/03/2012, 22:57
Ja en nee,

In ieder geval zie ik nu waar de extra ringen en de dikke borgringen in de reparatieset voor nodig zijn,
voor het draaipunt van de handrem hevel.
Die ga ik morgen dus alsnog maar even vervangen.

Plus dat jij de bovenste veer van voor uit hebt gemonteerd, en bij mij zaten ze van achter af in de schoenen,
maar dat maakt volgens mij niet zo veel uit.

Mijn eigenlijke probleem wordt door je foto niet echt duidelijker, aangezien ik denk dat dit bij jouw ook de linker achterkant betreft.

Ik ga morgen wel even foto´s maken om het een en ander duidelijker weer te geven.

Alvast bedankt,

Miura

M.B.H.
12/03/2012, 14:11
Dit is inderdaad links achter
maar rechts is het spiegelbeeld van links.