PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1981 | start niet



cody
12/03/2012, 18:57
hallo allemaal ik ben redelijk nieuw op de forum heb net mijn eerste porsche gekocht en hij liep als een beest maar toen in hem parkeerde en de volgende dag wou rijden starten hij niet :S heb er niet heel veel verstand van maar miss kan iemand mij een goede tip geven hij starten letterlijk binnen 2 rotaties en opeens bam star hij niet meer ben erg gefrustreerd en bezorgd accu laad ook niet goed bij en moet start kabels heeft het iets te maken met de dynamo ?

Hendrik
12/03/2012, 18:59
Welkom op het forum.

Stel je hier even voor. (http://community.924forum.nl/f20/)

sidney924
12/03/2012, 19:05
hallo cody,

het zou best je dynamo kunnen zijn.
maar om dat zeker te weten, zou je even moeten meten.
als de motor draait zou je ongeveer 13.8 volt moeten meten.(dan werkt de dynamo goed)

maar ik durf je niet te beloven dat dat het is

M.B.H.
12/03/2012, 19:07
Er zijn te veel dingen waar het aan kan liggen om op jou vraag antwoord te kunnen geven.
probeer zo veel mogelijk gegevens in beeld te krijgen.
Voorbeeld werkt de startmoter ?
of heb je benziene genoeg ?
Kortom alles wat je punt voor punt noteerd
daar is voor ons mischien iets mee te doen.
Vraagen lijstje van mijn kant. zal anders direkt te technisch zijn.
vragen als heb je vonkende bougies
Is er brandstof aanvoer op je KSI (koudstart injektor )

Jayke
12/03/2012, 19:09
Welkom! Hoe bedoel hij start niet? Slaat hij niet aan, draait de startmotor niet, etc. Het kunnen een hoop dingen zijn dus we moeten iets meer informatie hebben

---------- Bericht toegevoegd op 20:09 ---------- Vorig bericht was op 20:08 ----------

Ah, Martin was me al voor

cody
12/03/2012, 19:32
de motor slaat niet aan en verder draait de start moter vrij langzaam wel snel genoeg om te kunnen starten maar alsnog redelijk langzaam zal me dynamo even
controleren en julie binnen kort meer informatie geven alvast bedankt ! ;) ik hou julie op de hoogte

Jayke
12/03/2012, 20:44
Probeer het nog eens met startkabels, soms maakt het net het verschil. 924 heeft met name bij het starten een aantal redelijk belangrijke elektrische systemen, misschien dat die niet genoeg stroom meer krijgen als alles naar de startmotor gaat

cody
13/03/2012, 14:46
nou moet zoizo met start kabel doen want zonder start kabel gaat het niet de dynamo laad de accu niet goed bij na 10 min rijden laad hij net genoeg op om hem 1 keer te starten (als hij warm is) of de accu is rot of de dynamo probeer er achter te komen maar zelfs met start kabel van een andere auto draait de motor langzaam (wel snel genoeg maar nogsteeds langzaam) ga hem maar is proberen om aan te slepen en dan de dynamo na meten ;) hij hij moet wel eerst even naar de garage want er moet een nieuwe versnellingsbak onder is laatst ook kapot gegaan blijft niet in de eerste versnelling en in de res van de versnellingen maakt hij een ontsetend hard geluid uit de bak heb vandaag een beetje olie afgetapt en het ziet er niet goed uit de kleur was metallic zilver :( helaas maar heb gelukkig een garage gevonden er een nieuwe op zet voor 300 en kan een bak van pimp my porsche voor 450 kopen maar onder tussen probeer ik hem aan de praat te kreigen om naar de garage te rijden (hij rijd nog alleen niet in ze 1)

powerflux
13/03/2012, 16:39
Ik gok op accu vervangen. Welk jaar is je accu en wat is de laadspanning/stroom?

M.B.H.
13/03/2012, 16:42
Je hebt een PM

jimfrey944
13/03/2012, 18:50
ik vind 300 euro best veel geld voor allen de bak wisselen
kan hoog uit 2 a 3 uurtjes werk zijn
doet hij daar nog meer voor ?

M.B.H.
13/03/2012, 21:28
Ja mijn idee hoog uit 4 uur