PDA

Bekijk Volledige Versie : Hallo, Yamaha is hier!... ;)



yamaha
08/07/2009, 14:45
Hallo autoliefhebbers,

zoals velen van jullie ben ik ook de trotse eigenaar van een Porsche 924.

de mijne komt uit 1985 en is daarmee een van de laatsten (iig met 2.0 motor)
een van de vorige eigenaren heeft hem ooit uit Duitsland geimporteer.
ik zal zo snel mogelijk nog ff wat fotootjes toevoegen.

ik zit alleen wel met een paar kleine dingetjes...

ik heb namelijk niet de versie met voor en achter stabilisator stangen.
en zou (vooral achter) toch ook wel een stang willen hebben. (zit voor uiteraard wel eentje)
en daar komt nog bij dat mijn wiellager rechts achter sterk aan vervanging toe is.
nu zit ik er over te twijfelen of ik een complete achterwiel ophanging bij de verzamelaar in de buurt moet halen (van bijvoorbeeld een 944) met stabilisators en goede lagers.
of dat ik die ene (of eigenlijk beide) lagers moet vervangen en hier een stabi op prutsen.
lagers zijn ongeveer 100 euro en dus vrij prijzig. daar kan ik ook een 2e hands ophanging voor krijgen.

verder heb ik nu 2 verschillende sloten, waarvan de bestuurdersdeur niet werkt omdat daar een deel van een andere sleutel in is achtergebleven. en van het contactslot werkt de accessoire stand niet. waardoor ik mijn dakje wel kan openen maar niet kan uitnemen. en mijn passagiersdeur heeft al een ander slot met dus een andere sleutel.
ik wil dit graag in 1x allemaal oplossen door een compleet nieuwe slotenset. weet iemand waar ik voor redelijk prijsje zo'n complete set kan krijgen? (heb ze al gezien op pimpmyporsche.nl maar daar kost ie 150 eu. vin ik best duur).

wie o wie kan mij helpen?

Tom
08/07/2009, 16:35
Welkom!

944 heeft schijven achter en 5 wielbouten. Ik zou alleen de lagers vervangen, is een eitje.
Sloten zijn zelf te maken door pennetjes te vervangen, die bij de dealer voor een scheet en drie knikkers te krijgen zijn. Anders even bij iemand een sloopauto plunderen...

Fantaman
08/07/2009, 16:37
:welcome:
de 924 werd standaard gelevert zonder achter stab, maar je kan wel makkelijk een stab monteren door een paar grote uitlaat klemmen om je achteras te doen en daarop de bevesteging van de stab.
ik zou ook gewoon de lagers vervangen want een achteras uitwisselen is net zoveel werk en als je een achteras neemt van een 924s of 944 dan moet je ook wat doen met de schijven die daar op zitten, is dus extra werk en meschien gaan die lager dan binnen een week stuk of iets;-)

klaas 924
08/07/2009, 18:13
om een setje sloten plus sleutels te krijgen
zou je eens kunnen bellen met GA racing in tolbert
hij adverteerd veel op marktplaats en heeft vaak van alles wat

Pas
08/07/2009, 18:18
Ik heb ook nog twee setjes lagers liggen. Van een forumlid overgenomen toen ik dacht dat mijn lagers vervangen moesten worden, echter hoefde die alleen strakker gezet te worden.

Moet even nalopen wat ik ervoor betaald heb, geloof dat het een tientje minder was.

captainfrasca
26/08/2009, 19:20
Welkom!!