PDA

Bekijk Volledige Versie : wagen start niet meer probleem



carboneke
09/07/2009, 19:01
hallo iedereen, ben hier nieuw. Ben hier terecht gekomen via een belgisch porsche forum.
Dus hoop belgen ook welkom zijn :d

Nu heb ik 3 porsche 924 in project.. 1 in tuning een 2e tuning en een 3e in restauratie om later gtr d prod te bouwen..

Nu hebben alle wagen ng werk nodig maar ga proberen 1 voor 1 af te werken...
dus wagen 1 heb ik volgend probleem...
wagen reed en ik verzette hem geregeld in een andere garage, maar ik had men cockpit al gedemonteerd en wagen is zonder naft gevallen... daarboven heb ik om de 2e te teste de injectoren en de leidingen ervan gedemonteerd...
nu heb ik ook het luchtfilterhuis gedemonteerd om te lakken...dus heb die k-jetronic ervan afgevezen denk ik? juist? maar eenmaal trg gemonteerd start de wagen niet meer...
wat kan dit probleem zijn?
Ook vermoed ik dat de injectoren leidingen verkeerd gemonteerd zijn op de porsche 924 k-jetronic of is hier geen volgorde in??? srry ken er niet veel van maar de interese is er dus ik hoop ik het juist formuleer allemaal...? de leidingen die aan de injectoren hangen heb ik eraf gehad en nu vraag ik me die volgorde af... hangen die leidingen aan de k-jetronic?
zit er mss lucht op de leidingen? en hoe ontluchten?

vraag 2.. de 3e wagen heeft kortsluiting mss ik daar de k-jetronic kan overbouwen? wagen is ander model... wagen 1 is van 78 en de 3e die evntueel voor stukke kan dienen is van 81...
zou dat passen die van 81 op 78? leidingen zijn dunner en injectoren zijn met schroefdraad



wagen 2: zou moeten afgesteld worden.. waar vind ik ergens een duidelijk overzicht en hoe te doen om de injectie af te stellen? voor iemand die er niets van kent...
+ info hoe best waterpomp vervangen en distributieriemen


wagen 3:
heeft kortsluiting.. hij reed maar had geen verlichting... toen ik kabelboom demonteerde zag ik allemaal brugjes die er niet hoorden... de blauwe d fisch (verlichting?? denk ik?) was weggesmolten tot in de zekeringkast
heb kabelboom gehaald uit andere wagen...
kabelboom gemonteerd en zekeringkastjeu en nu brand de kabelboom trg direct op ditmaal op de sigarette aansteker...
hoe moet ik best deze wagen onder handen nemen?
had eerst bang ik een kabelboom van 78 had en wagen is van 81 met die ontstekingsmodule... maar ben daarstrx trg geweest bij die persoon van wie ik de boom heb gekocht en blijkt ook met module te zijn...
heb enkel instrumenten boom veranderd omdat deze enkel was afgebrand...

jessy1984
09/07/2009, 19:09
welkom op het forum ik ben zelf ook belg kom uit antwerpen

heb je al eens gekeken of de brandstofpomp draait je hebt op de luchtweger een contact zitten deze is mss niet goed is het eerste wat je best nakijkt

BC911
09/07/2009, 19:21
Welkom landgenoten ;-).

klaas 924
09/07/2009, 19:30
goedendag even
wat een introductie zeg(ik bedoel wat een werk heb je nog tedoen)
allereerst een hartelijk welkom
en over al die vragen .........
er is hier ongetwijfeld iemand die er iets vanaf weet
en samen komen we er wel
maar heb je ook foto,s van je wagenpark
want daar zij we zeer verzot op!

carboneke
09/07/2009, 19:38
welkom op het forum ik ben zelf ook belg kom uit antwerpen

heb je al eens gekeken of de brandstofpomp draait je hebt op de luchtweger een contact zitten deze is mss niet goed is het eerste wat je best nakijkt

:d ja belgie en nederland :p belgie heeft er al eens bijgehoord eh in de geschiedenis :d

hoor de pomp draaien maar kan eventueel van die 3e met kortsluiting alles afnemen..
ik denk er lucht opzit aangezien ik die leidingen eraf heb gehad...
en is dat die kabel dieje bedoelt? die was ik eerste keer vergeten trg aan te sluiten :d alles steekt er nu op hoor :d heb alles nagekeken maar ben van plan alles effe te demonteren en trg te monteren en na te kijken


goedendag even
wat een introductie zeg(ik bedoel wat een werk heb je nog tedoen)
allereerst een hartelijk welkom
en over al die vragen .........
er is hier ongetwijfeld iemand die er iets vanaf weet
en samen komen we er wel
maar heb je ook foto,s van je wagenpark
want daar zij we zeer verzot op!

ja had een lot van 5 gekocht :p maar 2 waren te erg en zo verder verkocht geld om geld gewoon om ervan af te zijn... nu natuurlijk spijt van omdat ik onderdelen kon gebruiken :d
zal zo snel mogelijk pics maken...
ben zelfs iets custom aan het proberen.. :d achterruit strosek model maar op orginele ruit + crx predator spoiler erop

http://nl.netlog.com/RBX_the_puma/photo/photoid=60517804#photos

klaas 924
09/07/2009, 19:44
ga je dat dan zelf maken?

carboneke
09/07/2009, 19:49
ga je dat dan zelf maken?
probeer het toch ja

klaas 924
09/07/2009, 19:51
van polyester met galsvezel of aluminium plaat?

Sjaak
09/07/2009, 21:08
Wat betreft de benzine aanvoer zou je de injectoren los kunnen laten hangen in een potje of emmer. De auto op contact te zetten (zodat de benzinepomp draait) en dan de luchtweger met de hand te bedienen.. Als het goed is moet er dan volop benzine uit de injectoren komen.

carboneke
10/07/2009, 10:48
Wat betreft de benzine aanvoer zou je de injectoren los kunnen laten hangen in een potje of emmer. De auto op contact te zetten (zodat de benzinepomp draait) en dan de luchtweger met de hand te bedienen.. Als het goed is moet er dan volop benzine uit de injectoren komen.

oke thx ga dit strx proberen

carboneke
12/07/2009, 17:23
Wat betreft de benzine aanvoer zou je de injectoren los kunnen laten hangen in een potje of emmer. De auto op contact te zetten (zodat de benzinepomp draait) en dan de luchtweger met de hand te bedienen.. Als het goed is moet er dan volop benzine uit de injectoren komen.


heb dit vandaag geprobeerd en komt nix uit...
nu lijkt men elektriciteit ook te flippe
men lichten en pinkers enz doen heel raar of doen het gewoon niet

klaas 924
12/07/2009, 17:32
een massa probleem??
even checken bij accuof de min pool schoon is
en of de massa kabel nog goed contact heeft!

-Bassie-
12/07/2009, 17:32
doet de brandstof pomp het wel dan??

en heb je wel de luchtweger bewogen met het contact aan??

(gaat de brandstof pomp na 2 seconden niet uit bij deze auto`s??)

Pas
12/07/2009, 18:50
heb dit vandaag geprobeerd en komt nix uit...
nu lijkt men elektriciteit ook te flippe
men lichten en pinkers enz doen heel raar of doen het gewoon niet

Ik heb dat ook een keer gedaan maar ik moest daadwerkelijk starten + luchtweger omhoog houden. Alleen contact aan is niet genoeg.

Sjaak
12/07/2009, 20:03
Bij mij blijft de brandstofpomp lopen als ik de auto op contact zet..

carboneke
12/07/2009, 21:51
ja ik heb tijd probere te starte en die luchtweger doormiddal van een steeksleutel omhoog gezet maar nix... mag ik zo elektirciteit op de pomp zette ja zkrs eh?
ik denk die mss is kapot gegaan door zonder benzine te valle en probere te starte
kan dat?
maar das voor depresief van te worde eh :d als je er niveel van kent en alles slaagt tege :d al meerdere malen alles wille verkopen hoor

Fantaman
12/07/2009, 22:45
mijn auto is 2 keer droog komen te staan, en de niet al te beste pomp doet het nog steeds. je kan hem ook heel duidelijk horen zoemen.
meestal fikt het brandstofpomprelais door en door de te overbruggen, zoals een plus draad op de plus van de pomp houden, als de pomp dan wel gaat lopen is waarschijnlijk je relais kapot.

carboneke
13/07/2009, 15:27
ja kga vandaag eens de pomp aansluiten direct aan batterij

ShroudedVeil
14/07/2009, 22:56
En wat heb je nog ondervonden?