PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke spuitbussen lak?



ReMo
11/07/2009, 16:41
Ik wil even een paar stukjes overspuiten. Had ik van Motip een bus gehaald maar de kleur is toch donkerder.

Heeft iemand betere ervaring dan Motip?

joeyw91
11/07/2009, 17:49
uhh, ja :P maar moet je gewoon even een goede kleurcode zoeken, en een beetje lak halen bij spuiter... en met busjes spuit ik geen beplating want dan zieje altijd verschil.

Tom
11/07/2009, 18:34
Motip gebruikt (zoals alle standaardspuitbussen) drie of vier soorten wit voor alle witte auto's. Als je geluk heb, klopt het aardig...

Door de verfhandel op kleur laten maken (met je tankklepje erbij) kost meer maar werkt beter.

-Bassie-
11/07/2009, 18:36
Motip gebruikt (zoals alle standaardspuitbussen) drie of vier soorten wit voor alle witte auto's. Als je geluk heb, klopt het aardig...

Door de verfhandel op kleur laten maken (met je tankklepje erbij) kost meer maar werkt beter.

met kleurtjes moet je net geluk hebben dat je de goede hebt.

en sommige mensen hebben hier nou eenmaal geluk mee:redface:

klaas 924
12/07/2009, 08:52
ik heb mijn voor spoiler gespoten met MOTIP
de kleur is iets anders maar omdat ik de hele spoiler heb
gedaan en tot de deelnaad heb gespoten
valt het kleur verschil eigenlijk niet zo op
en daar komt bij dat het gespoten erg laag zit
op een buiten spiegel valt het kleurverschil wel op met de deur!

ReMo
13/07/2009, 20:20
Ik moet ook het voorspoilertje spuiten maar helaas ook de onderstukjes van het spatbord. Ik zal morgen even zien of er een tintje lichter is. Heb witte primer gebruikt en eigelijk is dat de kleur.

En anders toch maar een bus op kleur laten maken. Maar ik zie overal prijzen van rond de 50 euro en dat vind ik best veel.

Tom
13/07/2009, 20:38
Dat is inderdaad behoorlijk duur geworden de laatste jaren. Ik weet nog dat ik in de jaren '80 bussen liet maken voor 15 gulden.

Hendrik
13/07/2009, 21:15
http://winkel.verf24.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=7

Hier vind ik het meevallen, 18 euro voor elke soort lak?

Heb zelf mijn (2K lak)kleur met david zijn broer gehaald bij een verfwinkel.
Tankdop mee en dan word zo de kleur achterhaald.
Natuurlijk zie je verschil tussen XX jaar oude lak en vers gespoten maar na een polijst beurtje zie je dat niet meer.
Heb nog 200ml over :P
Hier heb ik maar een beetje van gebruikt voor in de lakstift.

ReMo
13/07/2009, 21:27
Valt inderdaad mee als je het online bestelt. Misschien dat ik het daar maar bestel. Bedankt voor de tip.

Hendrik
13/07/2009, 21:29
Google is je beste vriend. :D

Ik probeerde eigenlijk dat zaakje te vinden waar ik de lak vandaan had maar kwam eerst deze tegen.

klaas 924
14/07/2009, 16:12
Dat is inderdaad behoorlijk duur geworden de laatste jaren. Ik weet nog dat ik in de jaren '80 bussen liet maken voor 15 gulden.

tja, we worden oud Tom!:Cry:

Tom
14/07/2009, 16:40
Wrijf het er maar in... :frown:

klaas 924
14/07/2009, 17:29
Wrijf het er maar in... :frown:

met alle plezier
maar aan gezond oud worden is toch iets mis mee8-)

ReMo
28/07/2009, 09:23
Heb een spuitbus op kleur gehaald in Barneveld. Maar helaas ook deze is wat geler van kleur.

Vervolgens gebeld met iemand die ik ken en een spuiterij heeft. Ook zij kunnen leveren. Hij vertelde me dat er van mijn kleur L90E weer diverse verschillende tinten zijn. Dus na de vakantie maar even bij hem langs.

-Bassie-
28/07/2009, 09:24
vervelend hopen dat hij wel de goede kleur ka leveren dan.

vincentvis
01/12/2009, 17:29
een vriend van mij liet een keer ze auto deels overspuiten maar de auto was al ouder dan 10 jaar. wat de spuiter dus deed, hij nam een klein monstertje van de lak en maakte die opnieuw aan dus je zag geen kleur verschil. waar dat precies was weet ik niet maar lijkt mij dat je dat bij meerdere spuiterijen kan laten doen. of ze het ook in spuitbussen kunnen leveren weet ik niet zou jemoeten informeren.!!

-cees-
01/12/2009, 17:46
Bij mijn weten kan dit bij vele lak-zaken. Kleurverschil is niet te zien. Ook leveren in spuitbussen is vaak wel mogelijk. Heb dit zelf een jaar of wat geleden voor mijn motor laten doen. (kleur van het voorspatbord is vanaf de luchthappertjes op de tank nagemaakt)

3104

Fantaman
01/12/2009, 17:55
Bij mijn weten kan dit bij vele lak-zaken. Kleurverschil is niet te zien. Ook leveren in spuitbussen is vaak wel mogelijk. Heb dit zelf een jaar of wat geleden voor mijn motor laten doen. (kleur van het voorspatbord is vanaf de luchthappertjes op de tank nagemaakt)

3104

lijkt orgineel:thumb:

ik heb op tv een keer gezien dat ze een apparaad op de motorkap deden om de kleur te bepalen en dus exact dezelfde kleur hadden ookal is ie verkleurt:loco: