PDA

Bekijk Volledige Versie : [Aangeboden] porsche 924 2.0 coupe 1979 | 1000 euro



xqxraymond
29/03/2012, 12:45
Wat bied je te koop aan:

porsche 924 2.0 coupe 1979


Vraagprijs: 1000 euro

Lokatie: Zutphen


Omschrijving:

Beste allemaal,

Ik heb me aangemeld om mijn porsche 924 onder jullie aandacht te brengen. Ik heb hem gekocht en met veel plezierig bereden voor een eenmalige toertocht met een paar vrienden. De auto was een pure gok van mijn kant, maar heeft zich dusdanig goed en prettig gedragen dat ik diep onder de indruk ben/was. De 924 komt van een handelaar uit de omgeving Groningen en de voorlaatste eigenaar had deze een tijdlang stilgezet met de gedachte de 924 te restaureren. Uiteindelijk nooit van gekomen en toch maar van de hand gedaan.

Ik heb de auto nu in de weg staan bij me, en hij moet gewoon verkocht worden. Gedurende de ritjes zijn een heleboel pijnpuntjes van de auto naar boven gekomen, die zal ik onderstaand even opsommen:

- laswerk rond sluiting achterklep
- thermostaat en kachel nalopen (kachel werkt niet, en motor loopt warm bij lang stationair)
- rubberafdichtingen nalopen, bij hevige regen wordt het tapijt nat aan bijrijderszijde
- claxon en alarmlichten werken niet, vermoedelijk electra nalopen (claxon moet vervangen en wellicht schakelaar van alarmlichten)
- plaatwerk is niet denderend, enkele slechte reparaties uit verleden. Een perfectionist laat het overspuiten, maar noodzakelijk is dat niet.
- Accu is dood, moet echt vervangen want na hele korte tijd stilstand is de accu plat. Wellicht ook te wijten aan lekstroompje.
- bekleding voorstoelen gescheurd, en dashboard heeft warmtescheuren. Deze kwalen zijn standaard op 924 helaas.

Maar de auto rijdt dusdanig prettig en de motor loopt heel mooi. Ik zou het dus zonde vinden als deze auto voor onderdelen uit elkaar gehaald wordt, hoewel dat misschien toch onvermijdelijk is. Hopelijk heeft iemand op het forum trek in deze auto. Ik houd de prijs van 1000 euro voor deze auto wel strak vast, omdat de auto dat gewoon waard is in mijn ogen. Ik hoor graag jullie reacties.

Nog even de positieve punten:
Wat ik er al aan heb vervangen de afgelopen maanden:
- nieuwe bougies
- nieuwe bougiekabels
- nieuwe spanningsregelaar en koolborstels op de dynamo
- nieuwe originele tankdop met slot (2 sleuteltjes erbij)

Wat je erbij krijgt:
- plaatwerkdelen voor noodzakelijke reparatie achterzijde
- nieuw brandstoffilter
- nieuw oliefilter
- nieuwe thermostaat

Voor Foto's, zie bijlagen
Ik ben bereikbaar via de mail voor wie interesse heeft.

jimfrey944
29/03/2012, 13:39
Zet je gebakje maar op marktplaats
Ik vind het hier niet passen

powerflux
29/03/2012, 14:46
ik vind het hier hardstikke wel passen. dit is een 924-forum met liefhebbers, knutselaars en enthousiasten.
juist een goedkopere kan wellicht hardstikke leuk zijn om mee te beginnen en te redden.

bij mijn andere auto-club worden hele reddingsacties opgezet en registers bijgehouden..

rare reactie hoor.

xqxraymond
29/03/2012, 14:50
Zet je gebakje maar op marktplaats
Ik vind het hier niet passen

Daar staat ie op.
En volgens mij heb je zelf ook twee gebakjes in bezit, toch?
Wanneer zou het wel hier passen dan? Als ik er nog wat mooie onware feiten over toffe historie en speciale versie bijlieg?

Je bent een liefhebber of je bent het niet...
Ga er maar even vanuit dat je een uitwas bent op dit forum en geen maatstaf voor wat zich hier begeeft. Maar goed je zult wel een kenner zijn, petje af hoor.

Groeten,
Raymond

---------- Bericht toegevoegd op 15:50 ---------- Vorig bericht was op 15:46 ----------

Overigens nog enkele wel ware feiten bij deze auto:

Origineel NL auto geleverd door Auto lichtstad in Eindhoven.
Inscriptieplaatje eerste eigenaar en instructieboekje zitten er nog bij.
De sticker over beheerst inrijden van het blok zit zelfs nog op de voorruit.

924turbo2
29/03/2012, 15:56
Het gaat Jim er denk ik meer om het feit dat je je alleen maar op het forum aanmeldt om van je 924 af te komen............

Hendrik
29/03/2012, 16:11
Het gaat Jim er denk ik meer om het feit dat je je alleen maar op het forum aanmeldt om van je 924 af te komen............
Hier ben ik het ook mee eens.
First post verkoop topics worden in het algemeen nooit leuk gevonden op forums.

Ik laat hem wel staan omdat hij redelijk uitgebreid is met veel foto's alleen sluit ik hem voor verdere discussie.

Voor wie het wat vind of meer informatie wilt kan gewoon een PM sturen naar xqxraymond (http://community.924forum.nl/private.php?do=newpm&u=1290).

Succes met de verkoop.