PDA

Bekijk Volledige Versie : zijruitje verwijderen.



LWB
14/07/2009, 23:05
ik wil binnenkort het zijruitje er uit halen om de gordel te vervangen.
tevens wil ik het rubber vervangen voor een nieuwe.

iemand nog nuttige tips/tricks?

q01z
14/07/2009, 23:11
let op dat je het leer niet scheurt :roll:
voor terugmonteren, doe een stukje visdraad rond je rubber, wat je er dan dus tussenuit kan trekken, zodat het rubber zich mooi vormt.. maar bij je nieuwe rubber zou dat wel eens kunnen ztten :roll:

Tom
14/07/2009, 23:24
Eruit halen is simpel, als je met een paar platte schroevendraaiers het rubber openzet kun je 'm er zo uitpakken. Monteren wordt -ook bij nieuwe en stugge rubbers- makkelijker met een veeg vaseline op carrosserie en rubber.

ShroudedVeil
14/07/2009, 23:42
En anders pak je wat zeep , of een ander middel wat goed glijd ( zo zeg ik het wel fatsoenlijk ;))

LWB
15/07/2009, 13:48
:thumb: thanks..

tyler durden
15/07/2009, 13:53
visdraad?????? vind je da niet een beetje dun??? dan zou je je rubber wel eens in kunnen snijden... persoonlijk zou ik montagesnoer/ electrodraad pakken das dik genoeg en sterk ... en idd alles goed invetten

-Bassie-
15/07/2009, 14:57
mijn oude raam rubber niet ingevet.

en gewoon speakerdraad gepakt en trok hem er zo in het ruitje.

LWB
15/07/2009, 19:16
zijn de lijsten in het rubber nog makelijk te vervangen?

Fantaman
16/07/2009, 14:48
wat ik wel wet is dat ze bij de minste beweging krom gaan.
het is ook goed te doen om te schuren en opnieuw zwart spuiten;-)

dopre
29/09/2009, 22:00
zijn de lijsten in het rubber nog makelijk te vervangen?
Hoe heb je het gefikst om die lijsten terug te plaatsen ?
Bij lukt dit niet.

Iemand tips ???

M.B.H.
29/09/2009, 22:04
lijsten eerst weer in het rubber monteren,
voor je het raam in de auto terug plaatst ;-)

Dude-lange
30/09/2009, 13:06
persoonlijk heb ik veel ruzie gehad met die lijstjes in de kleine ruitjes.

De truc is niet makkelijk om uit te leggen, je schuift ze er eerst zo goed als mogelijk in en dan vouw je het rubber naar achteren en komen ze er wle in, de bochten zijn een ramp, ik heb een rubberen/plastic hamertje en een stuk tapijt gebruikt om ze erin te 'slaan'.

Jeroen
30/09/2009, 18:01
stukje touw , om het ruitje heen .. een ander persoon flink tegen de ruit laten duwen en dan rustig het touwtje los trekken dan valt hij er zo in


Niet te dik stukje touw pakken maar gewoon mooi middelmaatje

-Bassie-
30/09/2009, 20:24
jeroen ze vragen om de sier strip:doh:

LWB
03/10/2009, 14:33
Het heeft even moete gekost...

Ik heb eerst de lijst in het rubber geplaatst,door rubber te buigen kun je de lijst goed in de sponning krijgen.

Daarna de ruit onderin de scherpe hoek geplaatst en toen het rubber er verder omheen aangebracht rondom richting de bovenste scherpe hoek.

Toen was mij lijstje te kort.....:shocked: Mijn rechter zijruit was al voorzien van een nieuw ruitrubber en daar was de lengte wel goed.... Moest iets niet kloppen dus. (trouwens,als je nu een nieuw rubber besteld krijg je een rubber welke een ander uitwendige vormgeving heeft dan een oorspronkelijk 924 rubber)
Door het rubber goed warm te maken in heet water is het me gelukt om de lijst beter passend te krijgen. Als de lijst er helemaal goed inzit loopt het rubber met een klein randje tegen de zijkant van de lijst aan...
Volgens mij is het een goede tip om de lijst voor het aanbrengen goed in de zeep te zetten,was het iets gemakkelijker gegaan denk ik.

harry
08/08/2010, 16:49
Ik ben ook het vervangen van de rubbers (nieuw) van de zijruiten.
Heb ook het lijstje netjes zwart gespoten, nadien het rubber met vaseliene goed ingesmeerd
en vervolgens ging het lijstje er zo in. Maar wat bleek aan 1 kant kom ik 8 mm te kort.
Ik zag ook dat de oude rubbers als je ze op elkaar legt iets kleiner zijn.
Zou het kunnen dat de rubbers na verloop van tijd wat gaan krimpen?
Of als je de komplete raam weer in de sponing van de auto trekt, die dan iets kleiner is, en dat de lijst dan wel goed aansluit?
Dat verwarmen van het rubber begrijp ik niet goed!

LWB
08/08/2010, 20:36
ik heb het rubber voorzien van de lijst en toen van de ruit.
het "te kort zijn" van het rubber is opgelost door het rubber als ware naar de juiste te maat te forceren door 'trekken'aan een kant. Is het rubber warmer zal dit gemakelijker gaan daar het rubber dan soepeler is.
Het te kort zijn van de strip heeft iets te maken met hoe het rubber onder spanning om de ruit zit dan denk ik...
Heb het met veel emmeren voor elkaar gekregen en ziet er nu nog steeds zo uit...
Succes,het moet passen....

platina429
23/09/2010, 23:57
Bij mij sprongen de lijsten er bij de bochten wat uit. Ik heb de lijsten erin gedrukt met wat (drogende) zwarte carrosseriekit en dan laten drogen..... (natuurlijk de overtollige kit netjes wegvegen). Dat bleef goed zitten. Daarna het glas in het rubber gezet en dan de rubbers in de carrosserie gemonteerd met wit paktouw (ja, dat dikke van ca. 3 mm dik) en dat tweemaal rond in de gleuf om het rubber gewikkeld. Dat geeft de mogelijkheid om alle rubberflappen gemakkelijk en met beleid over de carrosserierand te trekken. Werkte goed met nieuwe rubbers.

platina429
04/11/2010, 23:48
Heb de lijsten in het rubber geplaatst (met een drogende carrosseriekit eronder) alvorens het ruitje te plaatsen. Lukte feilloos.