PDA

Bekijk Volledige Versie : Ta-daa! Nicolas



Nicolas
16/07/2009, 14:59
Hoi!

Ik ben al een tijd op zoek naar een leuke oldtimer om lekker mee te cruisen. Racen en circuitwerk is niks voor mij, ik wil gewoon low cost een lekkere kar erbij.

Daarom lijkt mijn keuze op een 924 te vallen. Preciezer:

-niet zo duur in aanschaf
-goedkoop in onderhoud
-verbruik valt heel goed mee
-ziet er leuk uit
-recentere hebben quasi geen roestproblemen (ik kan niet lassen...)

Nu ben ik op zoek naar een 924 in goede staat qua carrosserie en techniek. Voor een lage prijs. :eyebrows:

Ik ben van plan om hem uiterlijk (niet motorisch!) wat retro racelooks te geven omdat ik dat mooi vind, dus ik heb het geluk dat staat van het interieur minder van belang is. :)

Ik hou jullie op de hoogte wanneer ik me een 924 gevonden heb!

Mocht ik in een droomwereldje leven met bovenstaande punten en een 924 dus helemaal niet geschikt zijn voor mij, wijs me dan aub snel op mijn fouten, vooraleer ik een miskoop doe. :thumb:

-Bassie-
16/07/2009, 15:01
welkom op het forum.

veel plezier met zoeken;-)

en kwa verbruik is 1 op 8 normaal??

Tom
16/07/2009, 15:09
Welkom! Je punten lijken me vrij redelijk, alleen het verbruik is inderdaad wat hoger. Maakt op zich niet veel uit als je niet zoveel kilometers maakt.

Hendrik
16/07/2009, 15:19
Welkom...

BC911
16/07/2009, 15:58
Hallo, welkom.

Is deze dan niets voor jouw: [ame]http://www.924forum.nl/showthread.php?t=2164[/video] ?

Mooi wit, wat wil je nog meer als basis voor een retro racerlook ;-).

Tom
16/07/2009, 16:32
Extreem zonde om zo'n mooie originele en strakke auto te gaan pimpen wel... maar da's mijn mening.

Nicolas
16/07/2009, 18:29
Hoi!

1 op 8? Dat is 12.5 liter/100km. Ik las dat mensen buiten de stad eerder tussen 10 en zelfs 7.5 liter/100km verbruikten als ze braaf 120 reden? Geldt die 1 op 8 ook voor rustig rijden buiten de stad?

Het zou inderdaad maar voor hooguit 2000km per jaar zijn schat ik zo, dus ZO belangrijk is het niet. 150 liter of 250 liter scheelt wel 85€ per jaar dan, maar soit.

Wat het pimpen betreft: ik heb zelf verzamelaarsgenen. Met eentje die helemaal mooi en origineel is, zou ik het dus niet doen. Met eentje waarvan het interieur wat "heen" is, en de lak ook niet meer prachtig (maar niet door roest! Gewoon wat afgebleekt ofzo) wil ik het nog wel doen. Mijn hart zal wel even bloeden tijdens het strippen en schuren van de wagen, maar eens hij af is zal ik het dan toch OK vinden. Omdat hij dan -hopelijk- erop vooruit gegaan is tov voordien.

Maar panikeer dus niet: een mooie originele ga ik hoogstwaarschijnlijk uit mijn pimpeklauwtjes houden. :)

(trouwens: 924 wannabe. Aren't we all? :p)

Nicolas
16/07/2009, 18:52
Ik heb nog wat bijgelezen over verbruik, en ik vind inderdaad alles tussen 1 op 6 (racepeesje in stad en file) en 1 op 14 (eindeloze snelweg, rustig rijden, gereviseerde motor) terug. Ik ben een rustige rijder (die een Porsche wil...) en ik doe heel weinig stadsverkeer, dus ik hoop toch richting 1 op 10 te kunnen gaan.

Wat onderhoud betreft lees ik van sommigen dat het toch een continue stevige kostenpost is. Maar komt dat omdat zij hem dagelijks gebruiken als enige auto? Ik zou de Porsche enkel bij mooi weer buiten halen, max 2000 km/jaar, en altijd in de garage zetten. Op af en toe wat olie na lijkt me dat er dan op jaarbasis niet al teveel aan moet gebeuren?

Pas
16/07/2009, 19:11
Ik heb gelukkig weinig last van de hoge brandstofkosten, het is alleen af en toe schrikken als er een normaal tankje benzine doorheen gaat. Voor de rest van de tijd tank ik waar jij op kookt :P

Maar vind het toch altijd wel vreemd dat een 2L blokje zo'n fors verbruik heeft. M'n pa heeft en 4L Jeep Cherokee van 89 staan en dat loopt ook 1:8 ... oke, dat kan ik begrijpen. Met reviseerde kop reed ik met stad/inrij kilometers, maar ook afstellen er tussendoor, net boven de 1:8. Moet een volledige tank rustig snelweg nog eens een keer testen.

Nicolas
16/07/2009, 19:34
Tot een zeker punt is een zwaardere motor beter voor verbruik dan een lichtere. BV een BMW 316 zuipt in verhouding tot een 320 erg veel voor zo'n mak motortje. Dat is het probleem ook: de beemer is te zwaar voor het motortje.

Nu is een 2 liter in een 924 wel in verhouding hoor. Het is gewoon oude technologie. Maar blijkbaar is het stadsverbruik echt een aanslag op je verbruik bij de 924. Hij komt dan ook uit het land van de Autobahn... Als iemand nog verbruikscijfers op grotere wegen(zonder files) heeft, hoor ik ze graag! En dan liefst niet 1 op 4. ;)

Tom
16/07/2009, 22:39
Met een moderner injectiesysteem moet dat verbruik flink omlaag kunnen. Het probleem is ook dat het moeilijk is om als een ouwe lul te rijden met een 924, hij verleidt vrij snel tot een keer doortrekken.

De enige ritten waarop ik voornamelijk rustig en lange stukken op de snelweg heb gereden, zat ik nog steeds op 1:9.

Onderhoud aan een 924 is niet buitensporig duur, prijzen van onderdelen vallen over het algemeen mee en er zit weinig complexe techniek in. Vergeet alleen niet dat die onderdelen richting de 30 jaar oud zijn, dus als je het gaat gebruiken waarvoor het is zal er hier en daar iets stuk gaan. De relatief lage restwaarde van de auto zorgt ook voor wat achterstallig onderhoud bij de meeste exemplaren.

BC911
17/07/2009, 07:10
Mijn verbruik ligt altijd rond de 9l per 100km, autostrade / combi. Kan zijn dat ik als een oude zak rij, maar af en toe durf ik toch ook wel eens door te duwen. Dus zo hoog vind ik dat verbruik toch niet voor een wagen van die leeftijd, de 911 verbruikt al snel 13 เ 14L per 100km :-(. Das een groot verschil als je eens een ritje maakt ...

Fantaman
17/07/2009, 14:08
ik heb 2x het verbruik uitgerekent en kwam niet verder dan 1 op 7 :( nou rij ik best rap weg bij de stop lichten maar ook zaten er lange stukken bij op de snelweg, gewoon 130 blijven rijden.
ik denk dat het ook een deel komt door motorvervuiling dat ie zoveel zuipt, elke 2 weken 70 euro in de tank gooie wordt je niet vrolijk van:madgrin:

als het als 2e auto is, is het ook te doen, en dan gaat r ook niet zoveel stuk, kortom dan heb je een leuke wagen voor niet te veel geld:-)
en als je een beetje kandig ben kan je ook het een en ander zelf nog doen:thumb:

klaas 924
17/07/2009, 16:02
welkom bij de club van 924 mallooten
en wat het verbruik aan gaat
wat maakt het uit als je weinig rijd
en als de tank leeg is moet die weer worden gevuld!

Jeroen
21/07/2009, 16:07
Welkom hier :D

Nicolas
28/08/2010, 10:40
Ik ben me nog steeds aan het ori๋nteren op een hobbykar. Met het schaamrood op de wangen ;) beken ik dat ik de afgelopen maanden me heb laten verleiden door Manta's en E30's. Maar toch, alles bij elkaar beschouwd heb ik het gevoel dat ik het best zou zijn met een 924 (indien het geen exemplaar is met hoge onderhoudskosten, lees een kat in een zak). Mag de verloren zoon terug binnen? :)

Ik zal binnenkort hier eens een zoekadje plaatsen voor de auto die ik specifiek zoek. Dat zal wat gerichter werken dan alle tweedehandssites af te speuren. En hopelijk zorgt het via het forum ook voor een iets betrouwbaardere verkoper.

Dus vrees niet, mogelijk word ik alsnog 924 eigenaar! :)

pitjepeter
28/08/2010, 15:33
Hallo Nicolas,
Welkom!

Die 924 zal jou wel vinden, wees gerust...
Verbruik? Als tweede wagen? Daar hoef je echt niet op te letten als je met een 'big smile' rondrijd! Alleen genieten moet je dan doen, niet in je portemonnee zitten foeteren!

Grtz.

Peter

Nicolas
28/08/2010, 16:27
Zolang als het geen extreme verbruiken zijn, maakt dat voor de korte ritten inderdaad weinig tot niks uit. Ik zal er niet mee naar Zuid Frankrijk rijden, maar naar een evenement in de buurt maakt 12 litertjes ten opzichte van 8 echt niet veel uit.

Nu nog een 924 tegenkomen die mij vindt. :)

js-vintage
28/08/2010, 16:35
Welkom op dit forum:thumb:

-Bassie-
28/08/2010, 16:36
ik weet niet precies wat je zoekt.

maar er staat hier op het forum nog een witte te koop.

Nicolas
29/08/2010, 23:31
Ik maak binnenkort wel een gezocht topicje aan. De eisen zijn nogal specifiek. Het moet onder andere een automaat zijn. Maar goed, de details volgen wel.

Overigens nog iets dat ik vandaag op de meeting vergeten te bekijken ben:

Heeft een 924 een vloerstaande of hangende gaspedaal? (ik veronderstel dat automaat hierin gelijk is aan handgeschakelde)

BC911
30/08/2010, 07:09
Volgens de PET hetzelfde voor man. als auto. ...

Nicolas
30/08/2010, 07:58
Ligt het nu aan mij of staat in die bijlage het gaspedaal er niet bij?

In ieder geval, als ik deze foto van een 924 automaat goed bekijk, dan is het een vloerstaande gaspedaal.

http://community.924forum.nl/images/imported/2010/08/52.jpg

(laat het me vooral weten als jullie niet van foto's hotlinken houden op dit forum, dan maak ik er een url van)

ShroudedVeil
30/08/2010, 08:02
Yup zo staan ze in alle 924/944's :-)

BC911
30/08/2010, 19:41
Heb me inderdaad even vergis in de bijlage ... :redface: Iets te snel (en niet goed) gelezen. Je wou dus deze hebben ...

Nicolas
02/09/2010, 12:32
Jups, inderdaad.

Voor degenen die het andere draadje niet gevolgd hebben: ik ben de trotse eigenaar van een 944 targa! 1982, en uiteraard rood. :)

Nog importeren en keuren en een beetje fatsoeneren, en dan kan ik de volgende meetings met mijn aanwezigheid verblijden/verzieken.

Nicolas
02/09/2010, 15:29
Krijg net offerte van een verzekeraar: Porsche + daily is daar goedkoper dan enkel daily momenteel. Moet kunnen...

Leuk zo, dan heb ik verzekering + taks voor de Porsche dus "gratis".