PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 Dim Dim



Dim_Dim
09/04/2012, 08:36
Omdat de auto toch een project is laat ik hem maar hier plaatsen.
Foto's van het vervoer van de auto staan nog bij voorstellen zal er 1 hier bij plaatsen.
8242
Ik moet er wel bij zeggen het is best een grote moeite om een aanhanger voor niets te kunnen lenen maar het is me gelukt.

Daarna bij thuiskomst heb k de auto meteen even gewassen omdat er nogal veel groen op zat en altijd als ik een auto koop was ik hem meteen om evt verborgen gebreken tegen te komen.
Voor het wassen
8243
Na het wassen
8244

Dan ben ik gisteren begonnen met het demonteren van de voorlichten en de voorbumper.
Want het valt mij op dat vooraan ze zij panelen en de voorbumper mee geknoeid is.
Zoals je op deze foto kunt zien is de voorbumper 1 geheel met het zijpaneel maar komt de las wel naar boven zetten.
Als ik het goed heb moeten dit toch gewoon afzonderlijke panelen zijn ?
8245

Maar in ieder geval heb ik de lampen nu uit de bumper gehaald en de voorbumper er zelf afgehaald.
We zijn nu nog bezig met het onderste deel dat zal vervangen moeten worden vanwege roest gaten er in.
Ook denk ik dat mijn bumper vervangen zal moeten worden want de lampen in de bumper die braken min of meer af op de bevestiging punten.
Hier onder wat foto's er van.
Hier zijn de bevestigins punten dus afgebroken de schroeven zitten er nog wel in dus ik denk aan vervanging van deze bumper.
8246
Daarna de bumper er helemaal afgehaald Alleen ging ik eerst ervan uit dat de bevestiging punten achter het rubber zat dus probeerde ik met mijn slimme verstand die er af te halen grote faal haha.
Uiteindelijk gewoon normaal verwijderd.
8247
Je ziet ook dat de onderbumper echt een gat heeft van de roest deze gaan we vandaag verwijderen en dan gaan we ook beginnen met de zijpanelen en het bovenstuk.

Hoop dat k jullie voldoende info geef ben zelf een leek op het gebied van auto techniek maar me vader helpt hier en daar mee als die tijd en zin heeft.

jimfrey944
09/04/2012, 10:19
ja hoor iedere info die je geeft is mooi mee genomen
er zijn honderden die het forum allen lezen en niet de balle hebben om te posten
een dikke 10 voor het openen van je project topic

de voor plaat hoort niet vast te zitten aan je spatborden
deze zit met een beetje ruimte er tussen en een boutje
kijk of je de spatborden heel Kan houden
om het later weer netjes aan elkaar te bouten
goede spatborden van pre' 80 (zonder zij knipper) zijn zeldzaam)
neus stukken zijn er wel voldoende ik zou deze vervangen voor een na 80 deze zijn gegalvaniseerd
je kan dat zelfde denken voor de spatborden maar dan heb je gaten voor knipperlichten

boutjes in de bumper zijn altijd lastig met geduld en wd 40 komen ze er soms uit
anders gewoon uitboren en een boutje door en door

Dim_Dim
09/04/2012, 18:34
Ik ben weer een heel eind verder geraakt met het demonteren van de panelen.
Stuit alleen op een vraagje over hoe ik iets moet demonteren en of slijpen.
Aangezien bij mij de zijkant doorliep naar de voorkant hebben we het door moeten slijpen om ze zo weer afzonderlijk te krijgen.
Heb ik toch even mijn pa gevraagd of die dat wilde doen omdat mijn ervaring met een slijptol nog niet zo goed zijn.

Vanochtend in ieder geval begonnen met het demonteren van de koplampen en de motorkap.
8248

Toen begonnen met schuren waar de lasnaad zat om te zien waar we precies moesten slijpen.
8249
Daarna me pa even het geheel laten doorslijpen om ze zo afzonderlijk los te kunnen krijgen.
8250
8251
Zo stond de auto op het einde van vandaag erbij het vordert gestaag.

Alleen nu mijn vraag op deze foto heb ik een rood lijntje gezet dat is bij mij gelast maar dit hoort toch niet gelast te zijn of wel?
8252

En hoe krijg ik de bovenkant er af waar het porsche logo op zit deze lijkt bij mij vastgelijmd te zitten.

jimfrey944
09/04/2012, 21:04
Je heb twee verschillende uitvoeringen
een is geschroefd de ander gepuntlast bij jou is hij gepuntlast die kan je met een puntlassen boortje los boren
Boven op waar je kap sluit en onder waarde bumper
Die naat die je aan geeft zie ik niets anders dan normaal

Dim_Dim
10/04/2012, 09:33
maar wat raad jij aan want ik wil de auto geheel opnieuw laten spuiten gewoon te laten zitten of wel alles uit elkaar halen en dan naderhand weer alles aan elkaar maken?
Want zit namelijk ook met het voorfront.
Deze dus hoe haal je die normaal gesproken los want deze zit dus ook met puntlassen vast moet ik die gewoon allemaal doorboren?
8253

Sorry voor de vele vragen maar wil het graag in 1x goed doen

AlbertNijhof
10/04/2012, 10:23
Allereerst mooi project!

Ik zou de neusfront laten zitten deze is vast gelast. Het lijkt mij lastig om deze naderhand weer op een juiste manier vast te lassen maar voor een ervaren lasser is dit misschien geen probleem? Je kan de plaat goed afplakken en schuren als je het opnieuw wil laten spuiten.

Je kan het logo onder de neusplaat los maken.

Heel veel succes!

Cor 944
10/04/2012, 11:24
gewoon uitboren die puntlasjes.
en opnieuw vast lassen is niet nodig.
je kan hem ook vastschroeven.
bij de 944 zitten sommige ook gelast,maar de latere bouwjaren zijn allemaal geschroefd.

jimfrey944
10/04/2012, 12:11
Die front moet je er echt afhalen gezien jij een vroege 924 met minder roest bescherming van af fabriek heb
Er zit namelijk veel roest onder die dan binnen no time weer door je nieuwe lak naar boven komt
Ik heb voor mijn martini project ook een geschroefde verzie van de latere 944 liggen
Deze blijven netjes strak met demonteren (omdat je deze niet los hoeft te boren )
Als je deze er af boord blijft hij niet helemaal strak
Maar is wel te herstellen maar als dat niet hoeft scheelt dat natuurlijk veel werk
alles even lekker van binnen behandelen in elkaar schroeven voordat hij naar de spuiter gaat

Dim_Dim
10/04/2012, 13:14
oke ik ga het advies van jimfrey en cor zeker gebruiken.
Want als je het doet doe het dan goed is mijn motto.

Ik wil zoiezo iedereen al bedanken voor de nuttige informatie en tips.

wat voor puntlasboor raden jullie aan? want ik zie zoveel verschillende.

jimfrey944
10/04/2012, 15:25
Ik gebruik een boortje met een puntje Zo als deze
Puntlasboor "SAFETY" HSS-E (http://www.foerch.nl/product.aspx?p=68edfd99-dd0f-4676-8719-b7691b2bf308&g=95209a7f-caef-4f7b-be5b-6d03dc9f2484&js=1)

Nienke B
10/04/2012, 19:57
Wat leuk dat je zo fanatiek aan het sleutelen bent met de 24! Eigenlijk jammer dat je niet bij de sleutelmeeting bent geweest!

Dim_Dim
14/04/2012, 09:30
Met wat geluk hoop ik er volgend jaar bij te zijn met de 24.
Zo niet met de 24 kom ik alsnog wel langs denk ik zag er heel gezellig uit.
Zat nu naar mijn zin nog te kort op het forum om meteen ergens binnen te vallen terwijl niemand je eigenlijk kent.

Dim_Dim
14/04/2012, 17:44
Heb even wat minder tijd gehad voor de auto deze week en ook lag mijn internet er uit.
Heb vandaag even het kleppendeksel er af gehad om te kijken hoe alles er uit zag mijn 1ste indruk was goed.
Zeker voor een auto die 5 jaar stil heeft gestaan nu is mijn vraag valt jullie iets op of zien jullie gekke dingen?
82658266

M.B.H.
14/04/2012, 22:56
Tja rode draad van accu over het brandschot / schutbord
de motorkap licht er boven op als die gesloten is ( door een doorvoer leggen )
Bedienings moter voor je koplampen ontbreekt
Ruitensproiertank ontbreekt.
Motor licht erg ver naar achter en naar rechts gekanteld ( Motorsteun rechts ??)
slang bij de KLS luchtschuif die op de foto te zien is tussen ontsteking en gasklep erg dicht geknepen ??
Beschermkapje boven de ruitenwissermotor ontbreekt.

jimfrey944
15/04/2012, 18:02
Koeling dinamo ontbreekt
Koplampen ook ;)
Verder hoord dat plaatje met Porsche er op niet op je inlaat spruitstuk

Dim_Dim
15/04/2012, 18:09
Oke bedankt dat jullie het allemaal zo snel zien heb hier echt wel veel aan.
Koelvloeistof reservoirs had ik er uit om schoon te maken zo ook de koplampen en de koplamp motor die had ik er uit gehaald omdat het momenteel toch in de weg zit en uiteindelijk er uit moet om te spuiten.
maar alvast vriendelijk bedankt voor de informatie

als ik op zoek ben naar onderdelen kan k dan gewoon hier een bericht plaatsen of moet ik dat in een ander topic doen ?

jimfrey944
15/04/2012, 20:53
er is een topic gevraagd maar als je de vraag stelt in welk topic ook komt het zeker goed

Dim_Dim
28/04/2012, 16:27
ik heb even een tijdje niets gepost heb even wat minder tijd gehad voor de auto en mijn internet lag er ook een paar dagen uit zeer prettig.

Wel heb ik weer wat dingen gedemonteerd en gereinigd en andere onderdelen gevonden die vervangen moeten worden.

Als eerste heb ik het koelvloeistof reservoirs verwijderd aangezien het hele blok er uit moet zal dit er toch ook uitgaan.
Eigenlijk heel eenvoudig om er uit te halen alleen zit hij bij mij vast met rubbers waar dan een boutje in zit alleen zijn die verduurd en dus gebroken.
Gaat om deze rubbers:
8322
Weet iemand toevallig waar ik deze nieuw kan halen of heeft iemand een adresje voor dit soort dingen??
Ook heb ik mijn aanzuigbuis gedemonteerd hier zat allemaal tape omheen gewikkeld deze is gescheurd.
Daarvoor ben ik dus ook opzoek naar een nieuwe want ik wil geen half werk doen door beschadigde onderdelen terug te plaatsen.
83238324

Het laatste gekke dat ik tegenkwam was bij het verwijderen van het koelvloeistof reservoir.
Dit zat bij mij vast aan de luchtfilter waaraan de steun van het reservoir bevestigd zat alleen is gebroken.
Weet iemand of dit orgineel is en of hier nog aan te komen zal zijn of ik het zelf moet gaan maken.
8325

jimfrey944
28/04/2012, 16:54
Die rubbers zijn nog nieuw te krijgen bij alpo in Haarlem
Op die steun zit een magneet klep die bij de start de benzinedruk aanpast
Deze zal bij jou ergens los tussen de brandstof leiding zitten

fcam
28/04/2012, 17:12
Bij Alpo kun je inderdaad goed terecht voor nieuwe onderdelen. Eventueel ook bij een Porsche Centrum bij je in de buurt. Recent heb ik daar wat onderdelen kunnen krijgen die bij Alpo niet meer leverbaar waren. In beide gevallen is het handig om met onderdelen nummers te werken. Daarvoor heb je een PET lijst nodig die je hier kunt downloaden: Porsche Classic Originalteile Katalog - Classic Originalteile & Literatur - Porsche Classic - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG (http://www.porsche.com/germany/accessoriesandservices/classic/catalogue/originalpartscatalogue/)
(even instellen op jou type 924).
Veel succes!

M.B.H.
29/04/2012, 21:31
ik heb alles wel gebruikt en in goede staat liggen .rubber dempertjes wel nieuw
geef maar een pm wat je nodig bent en wat het je waard is.

Dim_Dim
30/04/2012, 10:21
Bedankt voor alle informatie zal wel wat meer onderdelen nodig hebben M.B.H. zal je binnenkort zeker een berichtje sturen.
Want alles nieuw kopen dan word de prijs te gek denk ik.

Bedankt voor die onderdelen lijst dat helpt zoiezo al een hele hoop met zoeken :D

Dim_Dim
22/05/2012, 16:31
Mijn excuses dat ik de laatste tijd geen update's post.
Ben namelijk druk geweest met wat andere dingen.

En ik zit met het probleem dat mijn ouders gaan verhuizen dus wil ik er even niet al te veel aan doen omdat ik bang ben onderdelen en dergelijken kwijt te raken.
Toch ga ik nog proberen de komende weken wat dingen in orde te krijgen :)

Dim_Dim
13/10/2015, 10:25
Beter laat dan nooit wilde ik toch even vermelden dat ik de porsche al lange tijd geleden weg heb gedaan.
Wel heb ik zo nu en dan nog wat verhalen gevolgd op het forum en vind het eigenlijk nog steeds een mooie auto.
Maar mijn hart ligt bij amerikanen na het wegdoen van de porsche heb ik dus ook een amerikaanse auto gekocht.
1334113342

wat ik dus eigenlijk wilde zeggen is dat ik door die Porsche wel echt ben aangestoken om te gaan sleutelen en door positieve reacties van hier en andere forums toch een hele mooie auto heb kunnen bouwen voor mezelf.

Mvg Dmitri