PDA

Bekijk Volledige Versie : Porsche 924 gezocht



danielle
21/07/2009, 21:20
Ik zoek een Porsche 924. Het liefst grijs/zwart, belastingvrij, vijf-versnellingsbak, lpg en in redelijke tot goede staat. Of vraag ik nu naar de maan? Het wordt mijn eerste en ik heb er heel veel zin in!

Hendrik
21/07/2009, 21:22
Allereerst Welkom!

Succes met je zoektocht.
Ik hoop dat er een paar je kunnen helpen.

M.B.H.
21/07/2009, 21:33
Ook welkom hier
maar de Maan wat dacht je van Mars
Succes met Zoeken

Wat Dacht Je Hier Van

Tom
21/07/2009, 21:51
Als je LPG wilt, zul je de kleur en de specificaties erbij moeten nemen. Daar zijn er niet zoveel van...

Fantaman
21/07/2009, 22:15
je zou ook 2000 pleuro kunnen in vesteren in een lpg instalatie*kuch*
oohja en als je een redelijke staat wil zit je ook gauw op 2000 voor je 924, met of zonder LPG;-)

ShroudedVeil
22/07/2009, 00:04
ik heb opgevraagd hoeveel het me zou kosten om LPG in te laten bouwen met keuring, dat kwam neer op 1250 voor de 924...

Succes met zoeken!

klaas 924
22/07/2009, 07:03
en om dat weer terug te verdienen moet je toch
heel wat kilometers rijden!
maar blijf zoeken ze moeten er zijn

o ja

welkom en succes met het zoeken
en als je er een hebt willen wij hem natuurlijk zien!

danielle
22/07/2009, 12:51
Mooi paars is ook niet lelijk! Ik weet dat het aardig wat eisen zijn, maar minder eisen stellen kan altijd nog. LPG kost inderdaad minstens 1100 a 1200 euro, maar dat is het me wel waard. Ik ga zondag in het zuiden des lands kijken naar een zwarte 924 op LPG. Die staat al een tijd op marktplaats, maar is wel flink roestig. Ik ben benieuwd...

M.B.H., bedoel je dat die mooie paarse te koop staat?

groet, Danielle

Tom
22/07/2009, 12:54
Roestige 924s zou ik laten staan, tenzij je erg goed in lassen bent.

danielle
22/07/2009, 13:01
ok! lassen lukt mij niet, maar gelukkig ken ik een goede automonteur. Hij gaat ook mee kijken zondag, dus ik kan gelukkig afgaan op zijn advies. Jullie adviezen zijn trouwens ook heel handig, want hij heeft zelf nog maar zelden een 924 onder handen gehad geloof ik.

M.B.H.
22/07/2009, 14:17
Mooi paars is ook niet lelijk! Ik weet dat het aardig wat eisen zijn, maar minder eisen stellen kan altijd nog. LPG kost inderdaad minstens 1100 a 1200 euro, maar dat is het me wel waard. Ik ga zondag in het zuiden des lands kijken naar een zwarte 924 op LPG. Die staat al een tijd op marktplaats, maar is wel flink roestig. Ik ben benieuwd...

M.B.H., bedoel je dat die mooie paarse te koop staat?

groet, Danielle

Nee die staat niet echt te koop Hoor
Het is eens wat anders dan Zwart of Grijs
en is ook niet te vinden in die kleur Van Daar

Succes Zondag ( ik zou niet te snel kopen, waarom staat hij al zo lang te koop ????

Tom
22/07/2009, 14:19
[ame]http://www.924forum.nl/showthread.php?t=1414[/video]

LWB
22/07/2009, 19:10
Hoi,welkom en succes met de zoektocht.
Roestige exemplaren kun je erg druk mee worden!
Niet alleen focussen op de roest maar ook op de techniek kan je aardig leeglopen.
Mijn advies,ga er een paar bekijken om een gevoel te krijgen met wat je krijgt voor de centen.

klaas 924
22/07/2009, 20:41
Roestige exemplaren kun je erg druk mee worden!
.
inderdaad kijk maar eens naar de topic van REPLICA
dat is een auto met zeer veel roest :Cry:
maar een persoon die niet bang is ,en hem gaat redden:thumb:

Fantaman
22/07/2009, 20:48
ja, zoals die van mij, met z'n 2 heel erg roestige plekken:loco:
hij moet beter als nieuw worden nouja het wordt geen showroom model:heh:

mechanies is niet bizar moeilijk om op te lossen, maar roest kan je beter niet hebben;-)

Pas
23/07/2009, 09:57
Het is trouwens met rijden op LPG erg belangrijk dat alles netjes afgesteld staat en de kleppen periodiek zijn gecontroleerd.

Als deze de LPG erin heeft laten zetten en alleen maar heeft zitten raggen ... lekker laten staan. Als je er verlieft op wordt en toch koopt kan het wel eens zijn dat je een koprevisie moet doen :p

-Bassie-
23/07/2009, 10:06
op de homepage staat een lijst met punten waar je op moet letten.

hier is die:


Oké, je gaat waarschijnlijk je eerste Porsche kopen, dan is het uiteraard verstandig als je weet waar je op moet letten.

Er is één ding wat je moet onthouden, de auto die je gaat kopen begint al wat ouder te worden, dus weet waar je aan begint, let echter wel op want Porsche is een verslaving waar je niet zo gemakkelijk vanaf komt!

Een auto kan er van de buitenkant fantastisch zijn, maar mechanisch een wrak zijn en natuurlijk ook andersom

Als een auto er goed uitziet en de vraagprijs is laag kan je in de toekomst veel uitgaven verwachten, dus vraag altijd waarom de vraagprijs laag is!

Dus het is altijd opletten geblazen!

De buitenkant

* Hoe ziet het totaalplaatje eruit, zit alles recht? Zijn alle naden recht?
* Zitten er diepe krassen in de lak? of krassen die moeilijk weg te poetsen zijn?
* Liggen de klaplampen netjes in hun huisje? Zitten ze recht?
* Zitten er ergens ongelijke naden? Zo ja, dan heeft de wagen waarschijnlijk een klapper gehad!
* Is de voorruit gebarsten?
* Check de wielen voor speling, voor mag iets speling hebben, maar de achterwielen totaal niet, check dit door even aan de wielen te trekken en te duwen, zit er speling in kan dit duiden op versleten wiellagers.
* Druk de wagen even naar beneden boven elk wiel, de schokbrekers moeten zonder al te veel op en neer te schommelen weer hun oude positie innemen, veren ze wel veel na dan zijn waarschijnlijk de schokbrekers versleten!
* Kijk of de banden in goede staat zijn, let op scheurtjes bobbels en die profiel diepte!
* Controleer de uitlaat, is deze doorgerot? hangt deze goed in zijn rubbers, een beetje speling mag!
* Druk de achterste demper even dicht met een oude doek (motor moet wel lopen natuurlijk) en kijk of er ergens uitlaatgassen uitlopen, dit kun je het beste met z'n tweeën doen!
* Controleer of de klaplampen netjes naar boven komen, dit hoort zonder nare bijgeluiden te gebeuren en vooral soepel!

De binnenkant

Ok, het eerste wat je ziet als je de autodeur open doet zijn natuurlijk de stoelen, deze kunnen behoorlijk versleten zijn, dus daar hoef je niet raar van op te kijken, echter let wel als de bestuurders stoel flink versleten is kan dit duiden op een hoge kilometerstand!

* Controleer of alles werkt, en ik bedoel ook ALLES!! Het is natuurlijk nogal lullig als je thuiskomt en je ruitenwisser doen het niet!
* Kijk even in de asbak, hieraan kun je zien of de auto een rokers auto is! Nadeel van rokers auto's is ze stinken en het interieur is verkleurd, dus als je wil roken, doe dit dan op zijn minst met je raam op een kier, geloof me, dit scheelt echt heel veel.
* Controleer het tapijt voor vochtige plekken, vooral aan de passagierskant, het kan zijn dat de accubak doorgeroest is en gerepareerd moet worden, verder kunnen vochtplekken duiden op slechte afwatering of condens van de grote achterklep.
* Vochtige plekken kan ook duiden op een vocht probleem meestal veroorzaakt door natte dingen in de auto, zoals een paraplu, een natte doek, etc.

De proefrit

Vraag altijd om een proefrit, wordt dit geweigerd raad ik je aan de auto te laten staan er is dan vast iets mis mee!

* Ok start de auto! Start hij meteen? De startmotor moet goed draaien, doet hij dit niet kan dit duiden op een slechte accu of een slechte aarde! Maar ook erger is mogelijk, bijvoorbeeld een versleten startmotor.
* Controleer alle meters, staan de toeren tussen de 900 en 1000 RPM? Is de oliedruk goed ( 4 á 5 bar stationair).
* Controleer de voltage, deze moet ongeveer 13 tot 14v zijn, minder is niet goed, maar meer ook zeker niet! Dat duidt op een kapotte spanningsregelaar en is slecht voor de elektronica.
* Controleer de koppelingsplaat! Dit doe je door de auto in zijn 1e versnelling te zetten en de handrem erop te zetten! Doe net alsof je wegrijd, als de auto afslaat is dit opzich in orde, echter bij de 924 en 944 is de handrem nogal zwak.

Laat de auto rustig warm worden en rijd rustig, controleer zoveel mogelijk de meters en let op alles wat je voelt, vooral trillingen en geluiden die je niet verwacht.

* Als de motor lekker warm is geworden moet je even (als je die bij je hebt) je bijrijder uitlaten stappen en achter de auto laten staan. Geef even een paar keer vol gas! Komt er zwarte of blauwe rook uit de uitlaat? een beetje mag, maar als het echt dikke rook is kan dit duiden op diverse slijtages in de motor!
* Als de motor warm is kun je gaan doen waar de auto voor gemaakt is! Hard rijden! Op een lange weg lekker voluit gaan! Controleer of de auto in elke versnelling lekker doortrekt! Schakelen moet lekker soepel verlopen en er mogen geen horten en stoten zijn in de acceleratie!
* Ok, rijd met een constante snelheid op een rechte weg en haal je handen van het stuur! Gaat de auto rechtdoor? Zo niet, kan het zijn dat de auto een klapper heeft gemaakt! Echter het kan ook gewoon de uitlijning zijn!
* Rem nu zoals je gewoon doet! trekt de auto naar één kant? Zo ja! Dan is er één of meerdere remmen aan vervanging toe!
* Lekker slalommen! Zoek een bochtige weg op! De auto moet in elke bocht lekker stevig aanvoelen, is de auto zweverig of booterig dan zijn waarschijnlijk de schokbrekers aan vervanging toe.

Hopelijk zijn deze tips een handige lijst om op te letten tijdens het aanschaffen van een 924 en zien we je binnenkort terug op het forum als tevreden nieuwe eigenaar!

Bron: david.porsche-924.nl (http://david.porsche-924.nl/subs/kooptips.htm)

klaas 924
23/07/2009, 10:26
bassie , wat heb je er een enorm verhaal van gemaakt
ik kon zo geen fouten vinden
behalve:
controleer voor je hem gaat starten of de motor warm is
dat kan dan erop duiden dat de verkoper hem heeft laten warm draaien
zodat de auto beter start dan als die koud is!

Hendrik
23/07/2009, 10:47
david.porsche-924.nl (http://david.porsche-924.nl/subs/kooptips.htm)

Tom
23/07/2009, 10:49
Dat werkt bij veel auto's, maar niet bij een 924... ;-)


Ook dat werkt bij een 924 als de warme start goed zou zijn.......:whistle:

klaas 924
23/07/2009, 12:41
Dat werkt bij veel auto's, maar niet bij een 924... ;-)

Ik had ook al een link geplaatst naar de specifieke 924-problemen die we hadden verzameld.

jawel hoor

de mijne start echt beter als die warm is
in de winter bij echte kou,is het een crime om hem aan te laten slaan
als die dan eenmaal heeft gelopen ,start die prima!

-Bassie-
23/07/2009, 12:42
daarom had ik dit er bij geplaatst.

komt van david`s site af jah.

alleen zitten daar best wel wat foute in die ik er uit gehaalt heb:-):whistle:

Pas
23/07/2009, 12:55
Ik zie trouwens alleen de 4-5bar langskomen bij het starten van koude motor.

Bij een warm blok zal dit ~2 bar stationair zijn en rond de 3k rpm tussen de 3-4 bar. Als het onder de 1bar stationair gaat is de oliedruk te laag om goed te smeren heb ik begrepen toen ik mijn auto ging kopen (laat je alleen niet foppen door de elektra, met verlichting aan of andere verbruikers geeft bij meer mensen hier de meter tot 1 bar minder druk aan).

Koud starten zonder gas bijgeven zit er voor mij ook niet in, op 1 of andere manier loopt ie na het starten maar 600 toeren, beetje irritant. Op LPG moet ik een klein beetje gas geven voor 1-2 sec, want hij springt aan en valt dan terug, denk dat de leidingen eerst gevult moeten worden.

klaas 924
23/07/2009, 13:43
, denk dat de leidingen eerst gevult moeten worden.

start je op gas of benzine ??

want daar heb ik bij onze citroen (picasso met G3)totaal geen last van
want hij start automatisch op benzine!

-Bassie-
23/07/2009, 13:56
jongens even ontopic.

captainfrasca
23/07/2009, 16:09
daarom had ik dit er bij geplaatst.

komt van david`s site af jah.

alleen zitten daar best wel wat foute in die ik er uit gehaalt heb:-):whistle:
Kun je die fouten misschien ff dumpen in onze mod forum?

jessy1984
23/07/2009, 20:32
mag het een belgische wagen zijn
het gaat hier om een le mans uitvoering en deze worden toch wel wat zeldzaam nu er zijn er maar 1030 van gemaakt
lijkt mij een ideaal project

danielle
24/07/2009, 22:03
Het mag zeker een Belgische wagen zijn, maar ik ben wel eerder op zoek naar een min of meer startklare wagen, dan naar een project.

Pas
24/07/2009, 23:41
Staat wel een zwarte bij m'n ouders in de buurt te koop, eentje met blauw kenteken. Zou vorig jaar nog geheel gespoten zijn, maar ik zag al wat bellen dat aangaf dat er vocht onder zat, tevens wil de man er 3500 euro voor ...

danielle
11/08/2009, 13:59
De zoektocht is voor nu even klaar. Ik heb besloten om verder door te sparen en tzt een exemplaar wat in goede staat is aan te schaffen in plaats van een roestbakkie wat ik nu kan betalen.

Tom
11/08/2009, 22:17
Dat lijkt me een goede keus. Ervaring heeft geleerd dat je anders de kosten spreidt, maar ze zijn al met al hoger.

Bcreative
12/08/2009, 20:15
Welkom Danielle. Heel verstandig om niet de eerste de beste auto te kopen. Iemand kennen die kan sleutelen is best handig en niet alle onderdelen zijn misschien duur, maar dat is volgens mij niet zo interessant voor jou. Volgens mij zit jij niet te wachten op een auto waarmee je twee keer per week langs de weg staat en geloof me, ook een 924 kan een bodemloze put zijn. Een 924 met de nodige roest zou ik al helemaal niet kopen tenzij je eerst een maandenlang wilt (laten) restaureren. Koop de mooiste auto die je kunt vinden en laat iemand met echt verstand van zaken er goed naar kijken. Dan heb je het meeste kans op een goede aankoop waar je veel plezier van hebt. Succes met sparen en zoeken!

tyler durden
17/08/2009, 08:04
eey ik zag deze staan op MP ik weet niet of je m al gezien had ,,, maar deze zag er op het eerste gezicht wel redelijk uit.....is wel een buitenlander...maar als er tuv op zit moet rdw ook geen probleem zijn ...


http://link.marktplaats.nl/254581036

klaas 924
17/08/2009, 17:29
ziet er niet slecht uit
en met een 4 jaar oude motor revisie kan daar toch niet veel mee mis zijn
(mits het natuurlijk goed is uitgevoerd!)

Frenske
17/08/2009, 19:09
staat pas driekwart jaar te koop, ben wezen kijken :Cry::Cry::Cry:

klaas 924
17/08/2009, 19:37
staat pas driekwart jaar te koop, ben wezen kijken :Cry::Cry::Cry:

en ??????

Frenske
18/08/2009, 08:04
:Cry::Cry::Cry::Cry::Cry::Cry:

Tom
18/08/2009, 08:16
Op welke punten? Op de foto's lijkt-ie me redelijk.

LWB
18/08/2009, 09:18
:Cry::Cry::Cry::Cry::Cry::Cry:

onderbouwing voor een eventuele koper lijkt mij handiger. Hier kan niemand iets mee....

Bcreative
18/08/2009, 09:27
Op de foto is is vies en nat, waardoor je eigenlijk heel moeilijk goed een oordeel kunt vormen. En voor 1800 Euro laat je niet een hele motor reviseren bij een revisiebedrijf. Als dat idd betaald is, is het beunwerk of zijn hoogstens de kop gereviseerd en pakkingen vervangen. Stoelbekleding is trouwens ook niet origineel.

Duncan
18/08/2009, 13:36
Ja, nu kan dat commentaar van Frenske alleen nog maar tegenvallen, de verwachtingen zijn zo hoog gespannen...

Frenske
18/08/2009, 17:00
Nou, het gehele plaatje stond me niet aan. Bekleding was idd niet origineel, naden kloppen nergens, ziet het niet naar uit dat die motor helemaal gereviseerd is, volgens mij een deelrevisie. Verder liep ie niet lekker Was wel koud wat wel vrij zeldzaam is als je naar een oudere auto gaat kijken. De meesten laten 'm ff lekker warm draaien, nou dan maak ik rechtsomkeert.
Ik kan enkel zeggen dat de auto tegenviel. Kan zijn dat mijn verwachtingen te hoog lagen. Bij een auto moet ik een gevoel krijgen, dat had ik bij deze absoluut niet!

Tevreden, medeliefhebbers:whistle:?

klaas 924
18/08/2009, 17:27
Bij een auto moet ik een gevoel krijgen, dat had ik bij deze absoluut niet!

Tevreden, medeliefhebbers:whistle:?

klopt !
soms is het niet te beredeneren waarom iets wel en iets anders niet
het is inderdaad een gevoel

ja nu zijn wij tevreden

Frenske
19/08/2009, 11:36
Remo verkoopt de zijne, lijkt me een mooie auto volgens de foto!!