PDA

Bekijk Volledige Versie : Apk gelukt!



Sweetlaker
22/07/2009, 21:05
M'n karretje is weer voor een jaar door de apk!

Er moest wel het eea aan gedaan worden;

gordel vervangen
nieuw achterlicht
nieuwe voorbanden
stuurhuis vastzetten
de voorste remslangen goed monteren

Ik heb meteen maar een nieuw set spoorstangen en stuurkogel laten monteren, hij rijdt, stuurt en remt weer als nieuw.... machtig strak.

De eerste keer ging de auto dus niet door de apk (bij een apk keuringsstaion die alleen maar keurt en verder niets repareert of zo) en heb ik bij Pymp my Porsche de dingetjes én de spoorstangen laten doen, vervolgens bij een garage bij mij om de hoek opnieuw voor de apk aangeboden en wat denk je? ..afgekeurd! Afgekeurd op de achterste remslangen en complete remleidingen, uitlaat (zou lek zijn) want die was volgens de garage niet origineel vond ik overigens erg vreemd want origineler dan mijn uitlaat zijn ze er niet.

Ik heb Ralf van PmP een mailtje gestuurd met mijn verbazing daarin en hij was eveneens verbaasd want alles wat gedaan moest worden volgens het 1e keuringsrapport was immers gedaan en verder waren er geen bijzonderheden de spoorstangen die PmP heeft vervangen was mijn eigen wens en stond los van de apk-keuring. Ralf gaf aan dat ik de auto maar bij hem terug moest brengen en dat hij zou kijken of de 2e keuring wel juist was gedaan.

Hij belde mij de volgende dag op met de vraag of de 2e keuring door hetzelfde bedrijf was gedaan als de 1e keuring waarop ik dus vertelde dat dit niet het geval was. Het kwartje viel al snel, bij de 2e keuring had men gewoon de remslangen behandeld met een stanleymes niet dat ze lek waren maar wel zodanig beschadigd dat het een apk-afkeur was.
Met de remleidingen was niets mis, Ralf heeft dezelfde dag nog de beide achterste slangen vervangen en de auto direct laten keuren en perfect! 3 keer scheepsrecht!

Er wordt nog wel eens schamper gedaan over de prijzen van PmP maar Ralf heeft het voor een leuk prijsje toch weer goed voor elkaar gekregen en ik ben machtig blij met het "nieuwe" rijden tjonge wat een genot om in een 924 te rijden.

Overigens heb ik bij Kwikfit de auto laten uitlijnen en eind augustus krijgt de 924 ook nog eens een nieuwe ruit bij Kwikfit.

Zijn er meer mensen die dergelijke (slechte) ervaringen met apk boeren hebben?

Tom
22/07/2009, 21:15
Gefeliciteerd!

Wel slechte ervaringen met garages... auto die elke keer slecht lopend terug kwam na een beurt, niet meer schakelde waarna een enorme hamer(!) tussen de schakelstangen uitkwam, een stagiair die de koppeling van mijn FWD Kadett verving (kost een half uurtje) en daar werd 1900 gulden voor berekend... daarom doe ik alles tegenwoordig zelf.

Fantaman
22/07/2009, 21:42
nou ik heb genoeg verhalen gehoort van garages die je gewoon naaien omdat ze geld willen verdienen:Cry:
maar gefeli met je apk:-)

Hendrik
22/07/2009, 21:51
Ik moet van de week weer keuren en heb wel wat punten gezien wat wel is opgemerkt kan worden. Ik kijk wel van te voren naar diverse onderdelen zodat ik weet hoe het eruit zag voor ik hem heb neergezet.

Voor de rest nog geen rare dingen meegemaakt en af en toe juist goed geholpen.
Ik hoop weer een totaal bedrag van 15 euro kwijt te zijn en weer een jaar te mogen rijden. :D

Pas
23/07/2009, 00:28
Een beetje lekkende krukaskeering zal wel afkeur zijn?

Moet geloof ik ook voor apk in Augustus...

captainfrasca
23/07/2009, 06:02
Je voorruit kun je best door kwikfit laten vervangen, de jongens daar zijn kundig genoeg. Let er echter wel op dat ze niet teveel kit gebruiken, anders krijg je, net als ik, dat je raamstrips niet meer goed passen en dat je kit aan de binnenkant ziet zitten bij je raamstijlen.....

Tom
23/07/2009, 06:38
Ik ben benieuwd wat je voor die ruit kwijt bent, de mijne is ook aan de beurt.

klaas 924
23/07/2009, 07:20
bij de 2e keuring had men gewoon de remslangen behandeld met een stanleymes niet dat ze lek waren maar wel zodanig beschadigd dat het een apk-afkeur was.



schandalig !!!!!!!!!!!!

te zot voor woorden
ben je nog terug gegaan naar het 2e keurings adres om je beklag te doen??
ik zou het wel doen
ook al leverd het niets op ,ze weten dan wel waarom de klanten weglopen

maar goed, de APK is er gefeliciteerd

captainfrasca
23/07/2009, 16:08
Ik ben benieuwd wat je voor die ruit kwijt bent, de mijne is ook aan de beurt.

Die ruit lag ergens tussen de 3 a 400 euro dacht ik...

Als je WA+ hebt dan hoef je vaak alleen maar een eigen risico te betalen....

Sweetlaker
23/07/2009, 19:54
Tja, je kunt inderdaad wel teruggaan naar zo'n apk boer maar ondertussen ben ik er achter (van horen zeggen) dat het sowieso geen frisse gasten zijn en bewijs het maar eens, geeft een hoop ellende en levert uiteindelijk niets op!

Ach ik heb maar weer een lesje geleerd, in het vervolg gewoon teruggaan naar het 1e adres waar ze de auto in eerste instantie hebben afgekeurd. Dat wil trouwens niet zeggen dat de auto dan goedgekeurd wordt ik heb begrepen dat wanneer je niet binnen 2 weken voor de herkeuring komt, ze de keuring compleet overdoen.
Volgend jaar gaat de 924 gewoon via PmP voor de keuring en dat is dan meteen voor 2 jaar want hij wordt in 2010 30 jaar!

De ruit kost bij de Kwikfit 500 euro en ik moet erop wachten tot augustus want ze moeten hem uit Engeland halen. Ik zal er wel bij zijn wanneer ze de ruit gaan verwijderen en plaatsen ik heb nl. begrepen dat er ook aan de binnenkant wel eens wat misgaat bv het beschadigen van het raamstijlen en bekleding. Ik betaal overigens alleen het eigen risico van 150 euries da's toch niet duur?

captainfrasca
23/07/2009, 21:20
De ruit kost bij de Kwikfit 500 euro en ik moet erop wachten tot augustus want ze moeten hem uit Engeland halen.

Uit Engeland??? Je bedoeld uit amsterdam bij pilkington!! Ik heb zelf jaren bij kwikfit gewerkt... Dit is gewoon onzin.... Zal wel te maken hebben met vakantie van de glaszetter......

Tom
23/07/2009, 21:49
Klinkt wel als een KwikFit-excuus inderdaad.

captainfrasca
24/07/2009, 07:46
Ja, ik bedoel mijn ruit was er binnen een week en is toen speciaal besteld.

Duncan
24/07/2009, 08:16
Volgens mij krijg je een oor aangenaaid. Ik las op het 944 forum dat die ruiten zonder ingebouwde antenne, rond de 200 euro kosten.

Hendrik
25/07/2009, 16:26
Dat zou wel een koopje zijn.