PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] 924 1985 | Startmotor blijft lopen



Rvr
17/04/2012, 15:47
Vandaag de 924 starten. Blijft de startmotor draaien zonder dat de motor meedraait terwijl de sleutel uit het contact is. Wegenwacht gebeld want ik was niet thuis. Die dacht dat het probleem bij het contactblokje zat maar dat lijkt me sterk. Ik denk zelf denk dat de startmotor(4 maanden geleden vernieuwd) weer kapot is. Want als het probleem bij het contactblokje zat zou de motor ook mee moeten draaien. Daarbij startte de motor sowieso niet echt lekker door.

Aan de andere kant. Mijn signaalkabel naar mijn radio is er onlangs mee opgehouden en de 924 valt zo nu en dan uit op onverklaarbare wijze en start een minuut later weer.

Wat denken jullie?

Alvast dank.

jimfrey944
17/04/2012, 17:02
Ik denk dat de draadboom /voeding van je dinamo naar je startmotor en accu aan elkaar zijn gerot /smolten
Ik zou daar als eerste naar kijken
Het witte blokje zo als de ANWB man zegt kan ook

Rvr
17/04/2012, 17:11
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken maar dan is het nog steeds raar dat de starmotor wel rondgaat en de motor zelf niet.

Jayke
17/04/2012, 18:13
Lijkt heel erg op problemen die ik gehad heb. Bij mij was brandstofpomprelais het probleem. Verbind eens wat van die aansluitingen door (volgens mij 15 en 87 maar zoek voor de zekerheid even hier of kijk in de haynes), dan weet je of dat je probleem is

Rvr
17/04/2012, 20:17
Dat is een verrassende oplossing. Wist niet dat die invloed op elkaar hadden maar zal er eens naar kijken!

Jayke
17/04/2012, 20:50
Ah sorry, lees nu dat je problemen hebt met de startmotor. Ik dacht dat die wel werkte maar de motor niet aan sloeg... Het spontaan uitvallen en een minuut later weer prima werken was bij mij wel het relais...

joeyw91
17/04/2012, 22:21
De mijne is ook eens uit zichzelf gaan starten (en rijden omdat hij in de versnelling stond) waar ik niet bij was. Zo op een andere auto. :P

Bij mij waren dit, zoals al eerder aangegeven, de kabel van de dynamo die aan de startmotorkabel vastgesmolt.

-Bassie-
17/04/2012, 22:54
Ik zou de bedrading bij de startmotor en de dynamo controleren.
Als dit nog goed is het witte blokje van het contactslot vervangen.

Gezien de bekabeling erg warm word door de uitlaat die er zit verpulverd de isolatie helemaal en kan de start aansluiting tegen de plus aan komen en dan gaat die starten.
Let wel op dat je ook in de isolerende huls controleert want zelfs daar wil die wel aangetast zijn.

Rvr
17/04/2012, 23:23
Dank voor de reacties, ik zal de kabels nalopen. Maar dan nog denk ik dat mn startmotor is overleden aangezien het vliegwiel niet meedraait of zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?

-Bassie-
18/04/2012, 06:14
Klinkt wel zo dat de bendix kapot is.

jimfrey944
18/04/2012, 12:17
Oorzaak en gevolg misschien !!!!!!?
Als je startmotor bleef lopen door kortsluiting
Gaat hij tijdens het rijden zeker naar de filistijnen
En zit je nu met een stukke startmotor en overleden draadboom
Nieuwe startmotoren gaan in de regel niet zomaar weer stuk daar is de techniek te bulitproof. Voor

Rvr
18/04/2012, 21:34
Zou ik het mee eens zijn maar het gekke is dat de startmotor niet tijdens het rijden bleef lopen. De startmotor sloeg even aan. De motordraaide mee maar sloeg niet aan en vervolgens bleef de startmotor draaien zonder de motor mee te nemen. Het is heel onwaarschijnlijk maar waarchijnlijk is in het zelfde moment de bendix en (de bedrading, de relais in de startmotor of het witte blokje kapot) gegaan. We gaan het van het weekend maar eens even van dichtbij bekijken. Wordt weer een leuk klusje zonder brug :-).

Dank voor de reacties!

joeyw91
18/04/2012, 22:14
Zodra de startmotor stroom krijgt, gaat hij draaien én de bendex uit.

Oftewel, door jou gesmolten kabels van de dynamo en de startmotor is die gaan (mee)draaien waardoor je bendex gemold is.

Zo was het bij mij ook, alleen heeft de startmotor dit overleeft. Maar is later alsnog (meerdere malen) overleden door een ontbrekend hitteschild.

Rvr
26/04/2012, 14:11
En uiteindelijk heeft een ferme tik op de startmotor de truc gedaan. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.