PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1982 | Motorsteun en apk



joeyw91
17/04/2012, 22:33
Hallo,

Mijn 924 moet vóór 9 mei gekeurd worden.

Nou is mijn vraag hoe het zit met het 2-jarige apk als een auto ouder is dan 30 jaar. Die van mij komt uit 1982, alleen weet niet zeker wat de exacte dag en datum zijn. Zijn deze gelijk aan ''datum eerste toelating''?
Dat is 1 mei 1982 bij mij. In dat geval zou ik ná 1 mei maar vóór 9 mei hem moeten laten keuren.
Of zit dit geheel anders en mag hij ook eerder gekeurd worden, dat die datum 9 mei gewoon voor 1 jaar (of 2 als die dan ouder dan 30 jaar is) verlengd wordt?

Ook heb ik het idee dat mijn motorsteun wat gammel is. Als ik goed naar links stuur hoor je de motor resoneren door de auto. Waar kan ik aan zien (zonder hem te demonteren) of deze defect is? Bijvoorbeeld wat meetpunten, want bij mij zit de uitlaat hooguit 5 milimeter van het chassis af. Hier lijkt het geluid ook vanaf te komen. Wiellagers zijn het in ieder geval niet.

Bedankt!

-Bassie-
17/04/2012, 22:51
Voor de 30 jaar geld echt 30 jaar en geen dag minder.

Dus gewoon de 2e brengen voor de APK dan.

Is dat geluid tijdens het rijden dan?
Loopt er dan geen wiel aan of zo?

jimfrey944
18/04/2012, 12:21
Ik had mijn jag een week te vroeg gebracht moest hij het jaar er op weer

joeyw91
18/04/2012, 15:26
oke erg bedankt. datum eerste toelating isdus ook echt het bouwjaar waarop die regeling op gebaseerd is?

en voor de motorsteun, je hoort wat resoneren voorin als ik scherp naar links stuur. als ik de motor uitzet en dan naar links stuur is het weg. dus het is of de motor, of de uitlaat. maar de uitlaat is niks te vinden en loopt overal ruim langs op.

weet iemand hoe je deze moet vervangen?

Jayke
18/04/2012, 16:02
Ik heb ooit (volgens mij hier) gelezen dat als je de motor duidelijk ziet kantelen als je gas geeft, dat dan je motorsteun nog in orde is... zou dat kunnen?