PDA

Bekijk Volledige Versie : injectie ontluchten?



djen
27/07/2009, 13:02
Hallo,

ik heb onlangs 2 924's gekocht (moet nog altijd foto's plaatsen). De ene draaide toen ik hem kocht.
Na onderzoek bleek er veel te veel olie in de motor te zitten, dus heb deze vervangen, met nieuwe luchtfilter, oliefilter, bougies en batterij van de eerste keer erbij.

Met veel verwachting startte ik hem, maar dit lukte niet: de benzinetank was leeg.
Nu zit ik met het probleem dat hij helemaal niet meer wil starten.. (benzine zit er wel weer in nu haha :) )
Ik dacht dat de leidingen ergens vuil opgezogen hadden zodat er geen benzine meer kwam.

Ik heb de toevoer aan de injectie losgemaakt en daar benzine in gegoten. Opnieuw geprobeerd maar weinig succes.
Als ik benzine in de inlaat breng (dus na de injectie), draait hij wel tot de benzine op is. Het feit dat de injectie vol benzine zit, maar de motor start niet wegens geen benzine lijkt mij dat er een probleem is met de injectie?

Kan dit ergens 'ontlucht' worden ofzo of zijn er nog voorstellen want ik zou hem graag terug draaiend krijgen. Het is wel raar dat deze voor het onderhoud altijd draaide, volgens mij moet het hiermee te maken hebben ?

Mvg, Jan

-Bassie-
27/07/2009, 13:06
doet de brandstof pomp het wel??

die zit achter je rechter achterwiel.

als je hem op contact zet moet je hem horen lopen als je er bij zit;-)

LWB
27/07/2009, 13:10
ontluchten moet die vanzelf doen volgens mij.
misschien is het ook wijs om het filter te vervangen?

-Bassie-
27/07/2009, 13:11
inderdaad otluchten gebeurt automatische als de brandstof pomp begint te pompen.

Pas
27/07/2009, 13:11
Heb je de luchtweger gecontroleerd of deze nog goed werkt.

Haal anders de injectoren eruit, zet er een bak onder. Laat iemand heel kort de steutel omdraaien en hou de plaat van de luchtweger omhoog. Op dat moment moet er benzine nevel uit de injectoren komen.

Als er niets uit komt kan je weer verder kijken, anders is het misschien wel gewoon de afstelling. Anders even kijken of het brandstoffilter goed is, misschien even kort starten en kijken of de toevoer daar benzine leverd. Er zit ook nog ergens een brandstof accumulator, geloof dat er hier op het forum wel informatie van is.

Pas
27/07/2009, 13:14
doet de brandstof pomp het wel??

die zit achter je rechter achterwiel.

als je hem op contact zet moet je hem horen lopen als je er bij zit;-)

Dat klopt niet, gaat pas lopen bij mij als je gaat starten en zo ook bij veel andere hier. Dus het blijft hoogstwaarschijnlijk stil als je 'm alleen op contact zet ...

djen
27/07/2009, 13:28
Als ik rechtstreeks benzine in de injectie laat toekomen zit de brandstofpomp er voor niets meer tussen en zit het probleem volgens mij daar niet? (correct me if i'm wrong..)

-Bassie-
27/07/2009, 13:30
ik denk dat je het bij de brandstof pomp moet zoeken

lijden naar voren los draaien en even met 2 man contact aan zetten en kijken wat die doet.

als er brandstof uit komt is de pomp goed en moet je het verder zoeken.

M.B.H.
27/07/2009, 15:24
Dit is echt niet een goede werk wijze
Ten eerste lees ik dat er teveel olie in het blok zat.
Nou dat is olie +Benziene Denk ik
en om je injektie /brandstof systeem goed te laten werken ben je de brandstof pomp wel degelijk nodig
De druk van de pomp word gebruikt voor de toevoer regeling
je inspuiters lekken door , door dat de centrale regel plunjer niet soepel loopt b.v
en dus druk doorlaat naar je inspuiters
dit kan met een te hoge en een te lage druk gebeuren ( Regeldruk )

Succes

djen
07/08/2009, 22:38
Volgens mij moet het toch ergens voortkomen van opgezogen vuil door een lege naftbak. Ik zal alvast alles demonteren een eens uitblazen. Ik denk zelfs dat het de filter is net voor de injectie.

Als je het contact van de wagen aanlegt, moet je dan zowiezo stroom krijgen op je brandstofpomp, of enkel als je een stand verder gaat bij het 'demarreren'? Ook had ik graag geweten waar ik het relais kan vinden, kwestie om alles van de eerste keer dubbel te checken.

Ook heb ik gezien dat er een extra schakelaar zit bij mijn contactslot. Op het forum las ik dat het relais zo soms overbrugd werd. Ik zal om zeker te zijn deze draad toch eens volgen. Je weet maar nooit..

-Bassie-
07/08/2009, 23:33
schakelaar word ook wel gemaakt voor koelfan.

captainfrasca
08/08/2009, 06:41
Het relais is de 1e of de 2e van linksboven op je zekeringskast, het moet een langwerpige zijn iig, het kan ook zijn dat er een extra zekering op zit...

q01z
08/08/2009, 08:38
het relais overbruggen kan, maar ik heb ontdekt dat de pomp pas gaat draaien op ontsteking, dus op het moment dat je doorstart..

ik had idd mnbenzinepomp ook even doorgelust, draaide hij al zodra ik het contact aanzette (duidelijk hoorbaar :oops:)