PDA

Bekijk Volledige Versie : 924s 1987 | 924S Le Mans interieur



christianvanloon
23/04/2012, 00:14
Dag allen,

Ik heb in de schuur een interieur staan uit een 924S Le Mans.
Vrij zeldzaam; slechts enkelen van gemaakt, speciale stof en dikke wangen ('Turbo stoelen').

Voorbeeld:
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/02/109.jpg

Het is een set met 2 voorstoelen, de complete achterbank en 2 deurpanelen.

Enkele stofdelen zijn gescheurd, en moeten vervangen worden.

Mijn vraag: wat zou deze complete set kunnen opbrengen als hij helemaal heel, schoon en werkend is?
En hoe zeldzaam is hij echt?

Ik vraag dit even omdat ik even wil weten of het 'zin' heeft de set op te knappen..
Ik repareer meer setjes, dus ben er bekend mee en de stof kan ik over beschikken.

Alvast bedankt!

Groeten, Christian

jimfrey944
23/04/2012, 12:16
Nieuwe hoezen heb je voor ongeveer 1300 euro
Ze zijn redelijk zeldzaam orgineel maar wel weer redelijk makkelijk na te maken de stoel zelf is wat minder zeldzaam

924turbo2
23/04/2012, 18:04
Er zijn erg weinig le mans, dus de vraag zal ook erg beperkt zijn. Zonde als je er tijd en geld in gaat steken en je loopt er jaren mee te leuren.

LWB
23/04/2012, 18:09
inderdaad, de vraag lijkt mij beperkt..
En niet iedereen zou het gekleurde biesje bij zijn auto vinden passen. De bekleding zelf gaat nog wel vaak maar de bies is echt iets specifieks van de LeMans denk ik...
Ik weet wel dat Space in het verleden bezig was met het zoeken naar een goede best. stoel maar deze zal wel de gescheurde van de set zijn??

christianvanloon
23/04/2012, 23:01
Er zit aan beide stoelen wel wat werk.
De zijdes zijn wel zwart, kunstleer.
Ik vermoed dat ik het met zwart kunstleer opnieuw ga bekleden en de zijdes behoud. Moet dan gewoon een nette zwarte set worden, dat kan in zowat elke 944/924..

Stoelen zitten trouwens eenvoudiger in elkaar dan de standaard stoelen. De middendelen zijn gescheiden van de wangen. Ideaal..

Space
25/04/2012, 16:42
He die foto heb ik ooit gemaakt :-) .

Ik denk dat er meer animo is voor het feit dat het 'turbo' stoelen zijn en wat meer zijdelingsesteun geven, dan vanwege de bekleding die er op zit. De bekleding is ook al versleten. Het zijn prettige stoelen; leer er op en gaan.

De stof is erg gevoelig voor zonlicht en valt uiteindelijk spontaan uitelkaar. Ik zou zelf nog wel 'ns m'n voorstoelen willen laten doen met de originele stof. Is inderdaad nog te krijgen (nagemaakt, dat wel).

christianvanloon
15/05/2012, 19:50
Dank voor de reacties. Ben inmiddels begonnen ze met zwart Porsche skai ze te bekleden. Wordt erg gaaf; de zittingen heb ik al af.
Binnenkort dus te koop...

Mocht iemand nog interesse hebben bij de Le Mans deurpanelen en achterbank... die heb ik dus over.

Space
18/05/2012, 10:19
Heb je nog iets overgelaten van de LeMans bekleding of heb je het helemaal verknipt? Mijn zitting is namelijk slecht en ik kan wel een lapje LeMans stof gebruiken.