PDA

Bekijk Volledige Versie : Aankoop Dansk uitlaat



Duncan
30/07/2009, 08:08
Jammer,
Ik heb twee weken geleden een uitlaatsysteem bij hen gekocht. Dat slangetje had nog wel in de doos erbij gekund :-)
Maar daarnaast: Niet alles wat op de site staat kunnen ze daadwerkelijk leveren.
Een AAV staat wel op de site, maar bleek niet meer leverbaar. Dus zou eerst ff bellen/mailen.

ReMo
30/07/2009, 15:53
Ik heb twee weken geleden een uitlaatsysteem bij hen gekocht.

Daar ben ik wel benieuwd naar. Welke heb je en wat betaalde je uiteindelijk?

ReMo
30/07/2009, 15:56
Misschien http://www.automaster.nl/Automaster/Garage/Tips/unicoil/default.htmvoordeliger?

Duncan
30/07/2009, 16:27
Ik heb twee weken geleden een uitlaatsysteem bij hen gekocht.

Daar ben ik wel benieuwd naar. Welke heb je en wat betaalde je uiteindelijk?

De volledige rvs, voorpijp middendemper + uitlaat. Komt van Porscheshop en is
van Dansk. Ziet er erg goed uit, en heeft tegenwoordig ook een extra
versteviging op de beruchte plaats. Compleet met rvs band voor einddemper.
Maar als je hier Dansk zegt gaan er
weer allemaal mensen zeuren dat ze ooit van de broer van de neef van een
vriend van... gehoord hebben dat die dempers zo stuk zijn.
Volgens mij iets van 400 euro dacht ik, het is een kopie van het originele
systeem in rvs, dus met een echte ovale tip, geen ronde.
We zullen zien. Ik heb er wel vertrouwen in.

LWB
30/07/2009, 16:38
zekers een spotprijs, maar ehhhh, we gaan hier weer van een koelslang via Paypal over op een uitlaat....:focus:

voor het delen van de ervaring over deze Dansk uitlaat denk ik dat het mischien wijs is om een topic aan te maken (als je daar de behoefte aan hebt natuurlijk..).Zo is e.e.a. voor andere leden beter terug te vinden.
Over de kwaliteit gaan veel verschillende verhalen de rondte naar of er ook verhalen uit eerste hand bij tussen zijn zoals je al aangeeft....
Ben er in iedergeval benieuwd naar...

m.b.t. de koelslang kan het topic gesloten worden?

ReMo
30/07/2009, 16:50
Je hebt helemaal gelijk splits maar op.:doh:

ReMo
30/07/2009, 16:56
Op buitenlands site lees ik toch ook wel positieve ervaringen over Dansk. Vind het er mooi uit zien. Heb je hem al gemonteerd, want ik ben heel benieuwd of je er een wat leuker geluid door krijgt.

LWB
30/07/2009, 16:56
@ Duncan: ik heb deze opgeslitst daar zekers interessant.

Duncan
30/07/2009, 17:15
Zaterdag met een maatje monteren bij de dhz garage.
Heb alles kompleet hoop ik. Zal een fotootje maken.

Ik heb met vorige demper (staal Bosal) bijna 8 jaar (90000 km) gedaan.
Die demper heeft wel in 2en gelegen, is weer gelast, maar nu
vallen echt de gaten in de einddemper doos.

Hier zie je een fotootje van de extra steun die er nu op zit van Dansk,
om te voorkomen dat de uitlaat op de las scheurt:

http://community.924forum.nl/images/imported/2009/07/65.jpg

ReMo
31/07/2009, 12:24
Hoop dat het niet teveel opvalt die steun. Als ik het zelf mocht doen had ik een schetsplaatje erop gelast. Maar dat plaatje zit natuurlijk aan de bovenzijde?

Vind het wel knap dat je zoiets kan laten liggen en het dan in een DHZ garage gaat doen. Ik had alang op straat liggen te klungelen met het nodige gemopper en getier omdat ik er niet bij kon ..........................:thumb:

-Bassie-
31/07/2009, 12:27
heb je ook de downpipe er bij??

anders is het een kwestie van een paar boutjes zo gedaan:thumb:

Duncan
31/07/2009, 12:32
Hoop dat het niet teveel opvalt die steun. Als ik het zelf mocht doen had ik een schetsplaatje erop gelast. Maar dat plaatje zit natuurlijk aan de bovenzijde?

Vind het wel knap dat je zoiets kan laten liggen en het dan in een DHZ garage gaat doen. Ik had alang op straat liggen te klungelen met het nodige gemopper en getier omdat ik er niet bij kon ..........................:thumb:

Plaatje zit inderdaad aan de bovenzijde, dus ik denk niet dat je het kan zien ( Het zit aan de voorzijde van de demper, dus aan de zijde van de middendemper).

Inderdaad alles erbij, downpipe, middendemper en einddemper.
De downpipe moet eraf, maar is eraf geweest met de revisie van het blok vorig jaar.

Het viel me op dat de pakking die ik bij Porscheshop had gekocht de helft van de dikte heeft van de originele pakking van Porsche (die kwam van Alpo) in Porschezakje.

-Bassie-
31/07/2009, 14:03
verstandig is om nu al onder de auto te kruipen en met een staal borstel en WD40 aan de slag te gaan scheelt enorm.

heeft het flink de tijd om in te trekken.

ReMo
01/08/2009, 10:00
Het viel me op dat de pakking die ik bij Porscheshop had gekocht de helft van de dikte heeft van de originele pakking van Porsche (die kwam van Alpo) in Porschezakje.

Dan zou ik gewoon de oude gebruiken. Die zit er toch nog niet lang op?

-Bassie-
01/08/2009, 10:02
nooit opnieuw gebruiken.

gezien je kans hebt dat die in gedrukt is en dan straks hem niet goed vast perst.

dus altijd opnieuw gebruiken voor die 10 euro en pon heeft hem de dag er na binnen.;-)

bij mij deze week:whistle:

Duncan
01/08/2009, 17:42
Dikke vette zucht,

Het ging allemaal heel voorspoedig, maar helaas kippegaas, de downpipe past niet.
De flens aan de spruitstuk zijde is 180 graden gedraaid...
Ik heb PS gebeld om specifiek te vragen om een left hand drive downpipe...
Ik heb Dansk in Denemarken gebeld, en ze maken geen downpipes voor right hand drive auto's....

Hoe kan die pijp in hemelsnaam niet passen? Het is of toch een rhd pijp of een productiefout.
Maar goed, verder ging alles goed, er zijn ergere dingen (niet veel :-()

Maandag maar PS eens bellen.

ReMo
01/08/2009, 17:47
Dat is zeker balen. Kan me niet voorstellen dat er voor links en rechts verschillende uitlaten zijn. De motor zit er toch altijd op dezelfde manier in?

Verwacht dat iemand de flens verkeerd om gelast heeft (maandagmorgen)

Heb je rest wel kunnen monteren?

Duncan
01/08/2009, 18:03
Hey,

Nee, ik heb weer de oude pijp met de gaten.
Engelsen doen nooit moeilijk, dus dit komt wel weer goed,
maar zonde van de tijd.

Frenske
01/08/2009, 20:02
<knip> Zie PM!

Duncan
01/08/2009, 20:08
Nee, bedankt.
Ik heb geen 'expertise' nodig. Misschien een goede rvs lasser maar die weet ik wel te vinden.

Duncan
02/08/2009, 09:21
Oke, het is dus een right hand drive pijp...
Porscheshop: aardige mensen, maar ze moeten iets beter opletten :-(.

Jeroen
02/08/2009, 10:03
Balen zeg ... hebben ze geen left hand drive pijp? .. tis wel zonde van al t werk eigenlijk

Duncan
03/08/2009, 08:48
Balen zeg ... hebben ze geen left hand drive pijp?

Neem aan van wel, straks tijd voor een vervelend telefoontje..

ReMo
03/08/2009, 11:39
Hoop vor je dat ze schappelijk zijn.

Maar is het echt waar dat er voor links of rechts gestuurde uitvoeringen verschillende uitlaten zijn? Kanhet me haast niet voorstellen omdat naar mijn idee de motor er op dezelfde manier in zit?

Op het plaatje lijkt eerder dat die flens gewoon omgekeerd gelast zit.

Duncan
03/08/2009, 11:46
Hey,

Nee, ik heb op 924board gevraagd en de downpipe van de Australische 924's heeft precies dezelfde flens als mijn nieuwe downpipe:
http://www.924board.org/viewtopic.php?t=29928
De rhd flens heeft ook een extra inkeping. In de PET staat het ook. Als ik dat niet eerst gezien had, had ik er van te voren ook al niet zo'n zorgen over gehad.
Het heeft met de stuurkolom te maken. Het is 'toevallig' dat de flens van de rhd en lhd downpipes zoveel op elkaar lijken.

Duncan
03/08/2009, 14:40
Nou, ze hebben geen LHD pijp, en dat deel wordt niet eens gemaakt door Dansk.
Conclusie, bespaar je het bellen met Porscheshop, want als ze wat willen verkopen zeggen ze toch overal ja op. Wat een eikels....

Dan maar naar ALPO.

Duncan
03/08/2009, 19:26
Porscheshop wil de downpipe terugnemen alleen moet ik zelf de shipping betalen. Het is namelijk mijn fout: niemand kan zich herinneren met mij gesproken te hebben en natuurlijk verkoopt een UK shop geen LHD uitlaten (wel LHD steering racks etc) en dat de pakking op de foto ook een LHD is, is niet vreemd, het is een generieke foto.

Ik ben nog echt enorm gefrustreerd hiermee, zonde van de energie.
Toen ze me vorige keer een verkeerde fuel pomp stuurden (voor een 924 S ipv een 924) moest ik ook zelf de return shipping betalen.

Zucht.

ReMo
03/08/2009, 20:49
Das zeker balen. Misschien is het dan nog gemakkelijker en voordeliger om er een nieuwe flens op te laten lassen.

Duncan
03/08/2009, 21:56
Das zeker balen. Misschien is het dan nog gemakkelijker en voordeliger om er een nieuwe flens op te laten lassen.

Yep, dat had mijn sleutel maat ook al geopperd. Ik weet niet of dat goed kan en of ook niet die buizen net iets anders lopen....

LWB
08/08/2009, 16:46
Dat is zeker balen. Kan me niet voorstellen dat er voor links en rechts verschillende uitlaten zijn. De motor zit er toch altijd op dezelfde manier in?

Verwacht dat iemand de flens verkeerd om gelast heeft (maandagmorgen)

Heb je rest wel kunnen monteren?

spruitstukken verschillen i.v.m. de stuurstang als ik het niet verkeerd heb...

Duncan
08/08/2009, 17:17
Inderdaad. Ik wist dat er verschil was, maar ik wist niet wat het verschil was.
Heb nu een Dansk rvs downpipe via ALPO besteld. Krijg van die Engelsen mijn geld terug.
Ga hen nog wel even telefonisch zeggen hoe ik over hen denk, wanneer ze me mijn geld hebben teruggestort.

LWB
08/08/2009, 19:47
en dan wel zo dat ze het zich kunnen herinneren ;-)
jammert van de inspanning maar het komt wel goed dus....

Duncan
08/08/2009, 19:50
Ik heb in mijn begeleidende briefje al aangegeven dat ik nooit meer zaken met hen wil doen. Jammer, want zij hadden ook nog nieuwe expansie tankjes (volgens de site),

LWB
08/08/2009, 19:54
deze hebben ze bij P ook nog wel als de nood aan de man komt...

Tom
09/08/2009, 00:42
Yup, twee jaar geleden nog gekocht.

Kevin- Martini
10/08/2009, 20:08
@Duncan:
Sorry, maar waar hebben ze (=Porscheshop.co.uk) dat aan te danken? Je bent niet de enige klant!
Ik zou me ook niet al te druk maken om een Nederlander die een paar stuivers wil besparen, en kan me dan ook goed voorstellen dat de verzendkosten voor jouw rekening komen. Hoewel het erg cliche klinkt loop je nu eenmaal risico bij kopen op afstand!

Duncan
10/08/2009, 20:36
@Duncan:
Sorry, maar waar hebben ze (=Porscheshop.co.uk) dat aan te danken? Je bent niet de enige klant!
Ik zou me ook niet al te druk maken om een Nederlander die een paar stuivers wil besparen, en kan me dan ook goed voorstellen dat de verzendkosten voor jouw rekening komen. Hoewel het erg cliche klinkt loop je nu eenmaal risico bij kopen op afstand!

Sorry, ik weet niet wat jouw probleem is maar jouw reactie slaat helemaal nergens op. Ik bestel ter goeder trouw een onderdeel bij hen en zij sturen me willens en wetens een verkeerd onderdeel. Waarom zou ik dan voor de verzendkosten op moeten draaien?

Ik heb dit ook nog nooit met een bedrijf meegemaakt.

Frenske
11/08/2009, 09:57
Nou Duncan,

het bedrijf is niets te verwijten, jij bestelt die uitlaat. Dat jij onwetend bent over het verschil LHD-RHD kunnen hun toch niet ruiken? Jij geeft aan dat artikele te willen kopen, hun doen hun commerciele plicht en leveren het. Nu zal zulks in het verleden wel vaker gespeeld hebben en zijn hun coulant in het terugnemen maar hoeveel van die downpipes zullen gewoon door een lasser omgebouwd zijn?

groet

Frenske

Duncan
11/08/2009, 10:21
Hun?
Beste Frenske,
Ik heb hen opgebeld, uitgelegd dat ik een uitlaat voor een LHD auto wil hebben,
juist om dat ik wist dat er een verschil is tussen de beide pijpen.
(Ik wist alleen niet WELK verschil).
Ze zeiden dat dat geen probleem was en dat ze er voor zouden zorgen dat ik de goede zou krijgen. Als ik hier expliciet naar vraag en ze alsnog de verkeerde opsturen dan ben ik niet fout maar zijn zij fout.

Van mij mag er op dit topic een slotje.

LWB
11/08/2009, 10:23
slot zit erop.