PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 | Lekkage achterruit



Scotch
27/04/2012, 00:20
Hè, ik heb al een hele poos lekkage in de kofferbak. Op het forum heb ik al allerlei mogelijke oorzaken gevonden maar ik kom er eist uit waar ik het bij mij precies moet zoeken.

Ik heb voornamelijke lekage aan de meest linker en rechter ondermijnde van de ruit. Als het regent zie ik het water over het rubber lopen. Het rubber langs de kofferbak ziet er nog netjes uit.

Kan het zijn dat er water langs het raam aan de verkeerde zijde van het rubber komt? Ik zag wel ergens staan dat je soms het raam overnieuw moet kitten maar begrijp nog niet helemaal waar.

Ik hoor graag wat jullie denken.

harry
27/04/2012, 15:45
Afstelling klep? kijk eens of de klep overal wel draagt op het rubber. (Talkpoeder op het rubber doen)
Klep is te stellen door de 2 sluitpennen onder aan de glasruit

Scotch
27/04/2012, 18:02
De pinnen heb ik zo strak mogelijk staan. Heb wel het idee dat het rubber niet overal even mooi de ruiken volgt. Waar gebruki je het talkpoeder voor? Om te kijken of hij overal raakt?

Larry
27/04/2012, 18:13
weet je zeker dat je achterruit nog goed in de sponning zit. Ik moest het opnieuw kitten.

Scotch
28/04/2012, 11:26
Nee dat weet ik niet zeker. Hoe weet je dat dit opnieuw moet gebeuren?

Larry
28/04/2012, 16:06
Nee dat weet ik niet zeker. Hoe weet je dat dit opnieuw moet gebeuren?

Aan de binnenkant langs de randen van de ruit drukken dan zie of de ruit er los in ligt. Komt vaak voor.

donaldvd
28/04/2012, 16:58
De ruit zit in een alumninium frame gelijmd. Bij mij was dit in de hoek los geraakt. Begon met af en toe een paar druppels water binnen. Niet veel later ging hij veel lekken. Bij mij kon je het zien door in de auto te gaan zitten en iemand de tuinslang op de achterruit te laten spuiten. Dan zag ik het water tussen de ruit en de sponning door komen.

Ik heb de onderkant van de ruit opnieuw gelijmd en nu is hij weer helemaal waterdicht.

Scotch
28/04/2012, 20:16
Bedankt voor de tips. Ik ga morgen kijken. Kan dit ook stankoverlast van uitlaatgassen veroorzaken?

jimfrey944
28/04/2012, 20:28
De gassen komen of tussen de rubber van het achterraam als deze niet goed sluit
Of door dat de achterlichten niet gekit zijn

Scotch
29/04/2012, 01:33
Ok, aan de binnenzijde zie ik dat er gekit is aan het raam (tussen frame en glas). Het glas kan ik lis van het frame bewegen dus dat is iig niet in orde.

Moet ik het geheel uit elkaar halen of kan een randje kit erin leggen ook afdoende zijn?

Rubber lijkt overal aan te sluiten dus dan moet ik de achterlichten maar eens nader inspecteren voor de stank ;)

donaldvd
01/05/2012, 17:30
Ik heb de spoiler er af geschroefd (twee boutjes wilde niet, dus die heb ik uit moeten boren).
Daarna de hele onderste rand opnieuw gelijmd.

Scotch
02/05/2012, 01:17
Ok, waarmee heb je dat gelijmd?

donaldvd
02/05/2012, 12:30
Met autoruitenlijm. Eerst de stukken waar de lijm niet goed meer vast zat heb ik deze er tussen uit gehaald.
Daarna ruitenprimer op het frame en glas gedaan. Kier tussen frame en glas open houden, ruitenlijm er in en daarna met een klem erop laten uitharden.

De ruitenlijm en ruitenprimer had ik gehaald bij Brezan en zullen wel bij elke automaterialenzaak te krijgen zijn.

Als je het teveel werk lijkt kan je ook een nieuwe achterruit kopen via marktplaats of via het forum, ze zijn vaak wel redelijk betaalbaar.

Scotch
02/05/2012, 19:55
Ik denk dat ik eerst eens een randje kit leg aan de binnenkant. Wel een beetje een pruts oplossing maar Loshalen en lijmen kan altijd nog. Ik laat nog even weten of de beun oplossing effect heeft ;)

Larry
03/05/2012, 13:57
bij mij zat de de onderste helft van de ruit los. 1 persoon moest de ruit naar buiten drukken en de ander met het tutje van de ruitenlijmspuit er tussen. Niet veel werk als je met z'n tween bent.


Ik denk dat ik eerst eens een randje kit leg aan de binnenkant. Wel een beetje een pruts oplossing maar Loshalen en lijmen kan altijd nog. Ik laat nog even weten of de beun oplossing effect heeft ;)

Scotch
26/05/2012, 15:18
Heb eindelijk tijd gehad om er eens goed naar te kijken. Lijkt bij precies het zelfde probleem te zijn. Als ik tegen de ruit duw komt de onderkant los. Misschien morgen tijd om te proberen.

Met het strakker stellen van de pinnen ben ik nu wel af van de stank als ik mijn raam open heb ;)

Scotch
30/10/2012, 10:29
Lekkage is opgelost, ik heb het raam langs de binnezijde afgekist met een ms polymeer kit. Je ziet er niets van en het vocht blijft buiten. Wasmisschien 30 minuten werk ;)