PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1980 | Raar, onduidelijk, zwart, klein drukknopje bij zekeringkast.



Sharjah
30/04/2012, 13:42
Een tijdje terug vond ik opeens een klein zwart drukknopje, dat naast de zekeringkast geïnstalleerd is. Die heb ik nooit eerder doorgehad en dat is zeker niet standaard-Porsche. Als ik 't geval indruk bij lopende moter, slaat hij af. Ik heb gen idee, waar 't ding voor is en wil het er uitslopen, maar ik weet dus ookniet, of ik dan iets overhoop haal, of dat ik dan de draadjes juist weg moet halen of doorverbinden. Iemand een idee, wat het zijn kan, of hoe ik dat uitvogelen kan? Het is geen schakelaar, gewoon een drukknopje, dat je 'inklikt'.

powerflux
30/04/2012, 14:07
een schakelaar om de koude-start-klep / CSV handmatig aan te zetten.
een vaak toegepast truukje om de warme start makkelijker te maken.

Sharjah
30/04/2012, 14:18
Als het daarvoor is, zou het toch niet logisch zijn, dat de moter afslaat, als je 't knopje indrukt? (wat me ook gevaarlijk lijkt; stel je voor, dat ik tijdens het rijden per ongeluk er tegenaan stoot met m'n been)
Waaraan zou ik kunnen zien, of dat het is?

M.B.H.
30/04/2012, 15:01
dat is het wel want als je die indrukt kriijgt hij exstra brandstof en daarom slaat hij af.

Sharjah
30/04/2012, 18:32
Dan hebben jullie me in ieder geval alvast geleerd waar dat ding voor is. Evengoed denk ik, dat ik 'm eruit haal. Of lijkt dat onverstandig? Dan verplaats ik 'm alleen. Mijn idee is "niet origineel, dus weg ermee."

jimfrey944
01/05/2012, 04:54
Draatjes volgen tot de originele draadboom en daar weg halen maak eventueel wat foto's

joeyw91
01/05/2012, 12:46
Als je hem tijdens het rijden per ongeluk indrukt heb je gewoon een tijdelijke ''engine cut''. Niks gevaarlijks aan.

Ik zou hem laten zitten, zo'n warm start probleem is geen feest. Ik los het altijd op met een keertje met startpiloot sprayen. :)