PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1985 | Inbouw Subwoofer



Rvr
30/04/2012, 15:53
L.S.

De laatste tijd rij ik rond in mijn 924 en mis ik iets in het geluid dat uit de 4 kleine speakertjes komt(Ik heb voorin alpine ingebouwd en achter zitten originele speakers.. Ik ben een behoorlijke muziek liefhebber en hou daarom ook van wat voller geluid in de auto. Nu is het probleem van de kleine speakertjes te ondervangen door een sub te installeren. Nou vind ik een subwoofer achter de achteruit van mijn 924 een tikkeltje oridinair en diefstalgevoelig. De vraag is dus waar kan je deze netjes wegwerken zodat je toch de voordelen hebt van een vol geluid? Ik heb ook al bedacht om de gaten voor de speakers groter te maken maar dat tast in mijn ogen het interieur van de auto te nadelig aan.

Nu ben ik met 1 oplossig gekomen dat is de inbouw van een relatief kleine subwoofer rechts achterin het gat bij de bumper. De versterker kan ik installeren links achterin. Ik ben alleen bang dat die klankkast niet groot genoeg zal zijn om tot een goede geluidsweergave te komen. Een andere, nogal rigoreuze mogelijkheid is om de plaat boven de transmissie weg te slijpen en daar een flinke kast met woofer op te hangen. Met de bekleding daar overheen zie je dan niks meer en heb je wel ruimte voor een grote klankkast.

Het nadeel daarvan is dat wellicht de trosiestijfheid daar onder te lijden zal hebben en dat de carrosserie dan wel heel erg wordt aangepast en daarmee de originaliteit van de auto. Een ander minpunt zou kunnen zijn dat het de geluidsdichtheid van de auto minder kan worden. Ik weet ook niet hoeveel ruimte zich onder die plaat bevindt.

Heeft hier iemand ervaring mee?

M.B.H.
30/04/2012, 16:05
daar zit je tank oeps.

Rvr
30/04/2012, 16:10
Haha niet slijpen dus :). Tank verplaatsen lijkt me ook heel handig..

Paris
30/04/2012, 20:03
Hoi RVR,

Ik kan je een Clarion SRV 303 aanraden... Deze heb ik jaren in mijn 924S gehad en zit nu in mijn 968. Deze zit horizontaal(!) op zijn kant gemonteerd in de linker "smokkel kamer" achter het achterwiel. Door hem hier te plaatsen, heb je maar een schroef nodig om hem trillingsvrij te monteren. En omdat deze schroef al standaard gebruikt wordt om de zijbekleding van de auto op zijn plek te houden, kan je hem dus monteren zonder extra gaten te boren!!!!
Deze woofer geeft dan wel geen subwoofer "boom", mar vult wel perfect de ontbrekende lage tonen aan die het standaard speaker systeem mist...

Aldo