PDA

Bekijk Volledige Versie : Ontsteking



Rebel
07/08/2009, 11:59
Beste mensen,

Ik kwam er laats achter dat mijn onsteking verkeerd stond.
Heb een '77 model dus met contact punten.

Ik heb het samen met een vriend een paar keer afgesteld met cilinderkop eraf zelfs zodat het wel precies goed moest staan.

Bougie volgorde staat goed.

Echt geen idee waarom hij opeens helemaal niet meer start.

Heeft iemand van jullie toevallig een andere onsteking geprobeerd?
Dus een vaste onsteking module?

ShroudedVeil
07/08/2009, 12:02
Ik heb nog een ontsteking met de puntjes liggen als je intresse hebt!?

Frenske
07/08/2009, 14:14
ik hoop dat je de puntjes goed afgesteld hebt (kabeltje vastgemaakt) dan tijdstip afstellen. LET OP!! veel engelstalige boeken gaan uit van de USA modfellen en die ontsteken liefst 20 graden later dan de onze!! Scheelt enorm in aantal werkende paardjes

Rebel
07/08/2009, 16:12
ShroudedVeil
Hmm bedankt maar als het goed is, is de onsteking nog goed alleen fout gesteld lijkt me.

Frenske
Contactpunten zijn opnieuw gestelt alles is aangesloten.
1x leek het of hij wou starten maar net niet aan ging.

Ik heb alleen geen strobo dus had een monteur gevraagd hij zei 10 graden dat ik vanuit moest gaan.
en hij noemde dat 1 cm voor onsteking daar heb ik hem dus opgezet.

Volgens hem zou hij dan op zijn minst aan moeten gaan.

-Bassie-
07/08/2009, 16:17
en waar heb je die 1 cm gedaan dan??

gewoon op 10 graden zetten.

Frenske
07/08/2009, 16:51
Rebel,

als je de stroboscoop op het vliegwiel laat schijnen neem je het streepje met de plus. Staat je voorontsteking echt fout :doh: zul je het streepje niet zien. Tip: achter op de nokkenaspoelie staat het BDP merkteken, als je dat op de juiste plek krijgt kun je het merkteken op het vliegwiel makkelijker vinden. Ikzelf heb op de krukaspoelie een inkeping gemaakt op het punt waart op het vliegwiel het streepje met de plus zich bevindt. Zo hoef je je stroboscoop niet in te stellen :nono: op een geschatte :Cry: waarde.

succes!!

-Bassie-
07/08/2009, 17:02
je moet even kijken wat er precies op de krukas pouly staat kwa waarden.

bij sommige auto staan de aantal graden er op sommige alleen bdp

dan moet je even kijken wat er op staat.

Frenske
07/08/2009, 18:18
Bij een 924 2.0 ltr is er maar een merkteken op de krukaspouly en dat is BDP. Ik bedoel dus als je het vliegwielmerkteken juist zet en je krukaspouly van een inkeping voorziet bij de naald (zie foto) dan heb je een richtlijn.