PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] 924 1979 | weird, ruitenwissers...



margriet
02/05/2012, 21:40
pfff echt weird, eerst gingen mn ruitenwissers opeens aan als ik een scherpe bocht nam. Nu doet mn linkerwisser het wel (gelukkig want daar moet ik kijken met dit snertweer :s)) maar mn rechter blijft stil staan.

advies gehad van de vorige eigenaar om voorlopig even niet het klepje van de relais open te maken, vrees dat ik er toch aan moet geloven. Of niet?

Margriet

ArvidW
02/05/2012, 21:45
Beide ruitenwissers zitten aan dezelfde motor vast (via een stangen mechaniek) Deze moet je dus ziezo even nakijken want de wissers moeten altijd tegelijk bewegen.

Je kunt beginnen met controleren of de bouten die onder de plastic afdek dopjes op de ruitenwisserarm aangedraaid zijn, zoja dan zul je waarschijnlijk het hele mechaniek moeten verwijderen. (lastig ivm kachel die in de weg zit)

jimfrey944
03/05/2012, 06:16
Klinkt idd als het relais
Wat betreft die ene wisser
Eerst even kijken waar het euvel zit
even de zwarte kap los halen en alles komt in het zicht
Ik ben benieuwd

Ik heb nog wel een aantal relais liggen
Ook het mechanische gedeelte heb ik nog wel

margriet
03/05/2012, 15:52
het leven kan zo simpel zijn *)
was idd het stangen mechaniek, gewoon een rubbertje dat verrot was. het mag weer gaan regenen!

het relais gebeuren doe ik denk ik in 1x helemaal vernieuwen. maar daar heb ik dus echt geen verstand van dus denk dat ik dat maar eens laat doen voor de zekerheid.

super bedankt allebei!! _O_