PDA

Bekijk Volledige Versie : Klokjes uit de middenconsole verwijderen



-cees-
09/08/2009, 15:53
Vraagje:
Mijn olietemperatuur metertje in de middenconsole werkt niet, nu ben ik vanmiddag al even bezig geweest om te proberen de boel los te halen om te kijken of alles nog goed zit aangesloten op de achterkant.
(Losse draadjes is een probleem wat ik al vaker ben tegengekomen)
Ik heb de 2 schroefjes op de voorkant losgehaalt om zo de boel naar voren te halen alleen dan lijkt het of het hele paneeltje ergens blijft hangen want ik krijg hem maar een klein stukje naar voren. Ik durf ook niet te veel kracht te zetten uit angst dat ik iets afbreek.

Weet mischien iemand hier of er een bepaalt trucje/handigheidje voor is om dit los te halen?

Duncan
09/08/2009, 16:22
Been there done that: er zijn nog twee schroefjes, ik dacht schuin of bijna verticaal omhoog. Goed kijken, dan gaat de boel wel los. Ik weet alleen niet meer precies waar ze zitten.

Frenske
09/08/2009, 17:07
deze manuals zijn ook te downloaden op deze site!!

jessy1984
09/08/2009, 17:08
de metertjes kan je zo loshalen als de 2 vrijsjes er uit zijn maar kan soms moeilijk los komen dit klikt nog vast op de middeconsole zelf
dus goed en voorzichtig trekken

de 2 vijzen die duncan bedoelt zijn volgens mij degene van de console zelf kan je pas bij als de metertjes verwijderd zijn

-cees-
09/08/2009, 19:49
Bedankt voor de tips, heb de boel net los gehad en van de 3 aansluitpunten de er op het metertje zitten mis ik er 1.
Na een uitgebreide zoektocht tussen alle kabeltjes die erachter zitten heb ik ook geen los stekkertje gevonden. Morgen toch nog maar eens een keer rustig de boel doorzoeken in de hoop dat ik iets over het hoofd gezien heb net.

2191

jessy1984
09/08/2009, 20:01
de 2 draden die er nu opzitten zijn gewoon stroom en massa die 3 de aansluiting komt rechtstreeks van de oliedruk sensor achter op het blok

-cees-
09/08/2009, 20:06
de 2 draden die er nu opzitten zijn gewoon stroom en massa die 3 de aansluiting komt rechtstreeks van de oliedruk sensor achter op het blok

oké, bedankt. En weet jij heel toevallig wat voor kleur draad dat (normaal gesproken) zou moeten zijn? Dan weet ik waar ik naar moet zoeken.

En de oliedruk sensor zelf, waar zit die? (ongeveer) Kan ik evt. altijd nog een nieuwe draad leggen.

jessy1984
09/08/2009, 21:13
ik denk dat die draad de laatste is op die brede witte stekker achter je metertjes en dacht blauw wit maar ben ik niet zeker van
de oliedruk sensor zit achter op je cilinderkop onder de stroomverdeler
er zitten 2 draden op 1 is voor het lampje op dashbord en de 2 de is voor het metertje

-cees-
10/08/2009, 16:34
Heb inderdaad een los kabeltje gevonden (blauw-wit) Maar als ik dit op de meter hou krijg ik gelijk volledige uitslag op de meter. (150 graden)
Ik krijg nu eigenlijk het idee dat er of ergens sluiting zit of de sensor kapot is en dat de vorige eigenaar daarom de boel heeft los gehaald. Dus dan hebben we gelijk weer een volgend project punje om naar te kijken.

Bedankt voor de hulp zover in ieder geval.

LWB
10/08/2009, 20:45
hebben we het hier nu over een olieDRUKmeter of een olieTEMPERATUURmeter? daar jij 150graden aan geeft?
Deze krijgt via de temperatuursensor onder in het carter zijn aansturing.
Als ik er niet naast zit is deze draad niet opgenomen in de standaard kabelboom.
Voor de mijne heb ik een aparte draad getrokken.
De aansturing heeft dan ook niets te maken met je olieDRUKsensor usw...

-cees-
10/08/2009, 22:06
Klopt helemaal laurens, zag later ook dat het ineens om de verkeerde sensor ging. (beetje onnadenkend het woord overgenomen in m'n antwoorden) Had alleen de goede sensor nog niet gevonden maar dankzij jou weet ik 'm nu te vinden.

Dank je wel voor je oplettendheid, ben ik weer een klein stapje in de goede richting. :thumb: