PDA

Bekijk Volledige Versie : Injector eruit halen



joeyw91
09/08/2009, 21:57
misschien een beetje domme vraag...

ik wou mijn injectors eruit halen, omte kijken of ze niet verstopt zitten ofzo...

maar ik heb dus et leidinkje eraf... maar de injector zelf, zit er nog in. hij zit wel gwoon los, en kan oneindig alle bij de kanten op draaien... maar moet je die er gewoon uit rukken?? ik denk vraag et eerst maar even, dan blijft et heel..

en die rubbers... die moet ik zeker gelijk vervangen dan he, dan maar gelijk een nieuw setje injectors erin

alvast bedankt!

Duncan
09/08/2009, 22:04
Het gaat om een gewone 924, dus GEEN turbo toch?
Er zit een groef in de injector. Daar past een officiële injector trekkert omheen.
Kost een paar $, maar is hier in NL moeilijk te krijgen. Misschien kun je zoiets zelf maken...

jessy1984
09/08/2009, 22:10
je draait de lijdingen er terug op en trekt zo aan de injector komt er vrij gemakelijk uit dan
rubbertjes kan je best ineens vervangen ja anders dichte ze niet meer goed af
injectoren kunnen wat vuil zijn op de kop dit kan wijzen op een slechte injector maar is nooit 100% zeker maar als je je motor echt perfect wil kan je ze best vervangen

Pas
10/08/2009, 01:14
Bij mij zaten ze iig muurvast toen ze eruit zijn geweest. Ook terug erin was een gevecht. Maarja, had niet dat tooltje. Er zit in ieder geval geen schroefdraad op.

Duncan
10/08/2009, 08:12
Dat staat ook op die beschrijvingen van ebay, zowel voor monteren als demonteren.
Ik zou zelf niet aan die leidingen gaan trekken...

Ik heb nu zo'n tooltje, althans mijn zusje heeft er eentje meegenomen uit de VS.
Moet het nog uit haar handen krijgen :-).
Ik had er beter 5 mee kunnen laten nemen...

joeyw91
10/08/2009, 11:08
nja, et ding lijkt wel los te zitten... en als die leiding eraf is... dan zit er schroefdraad op, kan ik daar nie iets op maken, en daar aan gaan rukken??

Cor 944
10/08/2009, 11:29
gewoon ff inspuiten met WD-40.
dan trek je ze er zo uit.
ik heb nog nooit tools gebruikt om injektoren eruit te halen.

Tom
10/08/2009, 13:01
Als een injector heel erg vast zit wip ik 'm wel eens met twee schroevendraaiers omhoog. Werkt prima.

joeyw91
10/08/2009, 17:27
mooi, dan ga ik dat f proberen morgen... ohja, die bougies he.. hoe haal je die er normaal uit? ik heb ze der allemaal wel xtje uitgehad, maar moet met 3 verschillende bougiesleutels :p

Cor 944
10/08/2009, 17:35
mooi, dan ga ik dat f proberen morgen... ohja, die bougies he.. hoe haal je die er normaal uit? ik heb ze der allemaal wel xtje uitgehad, maar moet met 3 verschillende bougiesleutels :p


gewoon eruit draaien,
met een passende bougie sleutel.

Hollik
01/09/2009, 09:19
Jeetje wat een gedoe, die injectors zijn niet zo moeilijk en die tooltjes heb je ook niet nodig... Pak een klein houtje en een steeksleutel die onder dat moervormige deel past, houtje tegen blok zetten, steeksleutel onder die injector met houtje onderin bij de steeksleutel, en eruit hevelen maar..

joeyw91
01/09/2009, 18:17
jaa, wat een gedoe? ik wil et heel houden.. haha

en met schoevendraaiers ben ik al aan de gang geweest, maar beschadig je alles, maar morg ben ik vrij, en ga ik dat met de steeksleutel proberen, thx

Hollik
01/09/2009, 19:48
Je kan ook zelf wat anders doen wat ik ook al is gedaan heb een hele tijd terug, ze eruit gehaald door zo'n lange holle moer te pakken (gebruik je om 2 stukken draadstaal aan elkaar te koppelen) die erop paste..... Draad staal in het andere eind, draadstaal kun je een buiging geven oid... maar goed je trekt ze er zo uit dan...

M.B.H.
01/09/2009, 22:22
men neme een oude injektor leiding halen de moer eraf.
neem een bout M6 X 120mm maak de 6kant rond zodat,
de leidingmoer er overheen past.
men draaie een M6 Glijmoer op den bout,
endraaien de moer op de injektor.
pakken een bacosleutel van een beetje groot formaat ,
stellen hem in op ongeveer 7 mm en haken de steel van de bout met de glijmoer er boven.
De baco steunen op een klein houtje op het kleppendeksel en drukken de steel van den baco naar beneden (omgekeerde koevoetwerking Hefboom )
en plop injektor er uit :-):-):-)
succes :whistle: