PDA

Bekijk Volledige Versie : Zoekfunctie



BC911
11/08/2009, 10:24
Hallo,

Even een vraagje over de zoekfunctie. Daar ik niet de beste technieker ben en niet al te veel afweet van automechaniek, probeer ik zoveel mogelijk gebruik te maken van de zoekfunctie hier, alvorens weer voor de zoveelste keer een domme vraag neer te pennen. (moet m'n imago ook een beetje op peil houden hé ;-) ) Spijtig genoeg moet ik vaststellen dat die zoekfunctie me steevast in de kou laat staan :Cry:.

Tik nou eens bijvoorbeeld WUR of AVV in -> niets gevonden. Ik kan me echter niet voorstellen dat er nergens op het forum deze termen staan vermeld. Staan zelfs in m'n eigen topic. Zijn er bepaalde beperkingen aan deze functie, of doe ik gewoon iets verkeerd :noidea: ???

Thanks, Bert

Jeroen
11/08/2009, 10:30
Daar heb ik ook last van .. we zullen vast wel wat fout doen haha

BC911
11/08/2009, 11:13
Ja, misschien een online trainikje organiseren ... :nerd:

Fantaman
11/08/2009, 11:37
je kan zoeken op titel en wat erin de post staat.
dus als je op titel zoekt dan vind je weinig;-)

Tom
11/08/2009, 11:39
misschien dat wur (kleine letters) of aav (niet avv!) meer succes hebben...

EDIT: nee, melding is dat de zoekterm te kort is. Wel lastig dat die zoekterm op meer dan 3 karakters ingesteld staat.

BC911
11/08/2009, 12:19
Ja, nu zie ik het ook. :ikweer, willen zoeken op termen die te kort zijn. Kan dit aangepast worden ???

Hendrik
11/08/2009, 13:11
Moet weer werken.

Opletten wat je allemaal doet in de zoekfunctie. Je kan het je zelf moeilijk of makkelijk maken.
Vbulletin heeft standaard de max lengte op 4 staan en is nu lager geworden.
Het is gewoon om ruimte te besparen in de database en om zoekopdrachten sneller te maken. Nu hij korter is zijn er meer zoekwoorden en dus enorm veel resultaten. Ook kan nu de zoektijd langer worden dan normaal.
Dit kan een later een nadeel worden maar voorlopig nog niet omdat er maar 2 jaar aan informatie op het forum staat.
Daarnaast werden alleen de nieuwe topics in de zoekindex opgenomen dus moest ik de index opnieuw laten maken wat een uur heeft gekost.

Voor de volgende keer of op een ander vb forum en je wilt onder de max aantal karakters zoeken:
Ga naar google en typ in [zoekwoord] site:[website zonder http:// en www]

Hoe was dat? Zo http://tinyurl.com/mv4zsm