PDA

Bekijk Volledige Versie : Compressieverlies



binowie
11/08/2009, 17:31
Heb voor een prikje een 924 op de kop kunnen tikken.
De auto heeft wel 4 jaar stil gestaan. op het eerste zicht ziet alles er redelijk goed uit. Alleen de motor krijg ik niet aan de praat.

ik heb op cilinder 3 geen compressie. Cilinderkop eraf genomen om eens een kijkje te nemen. Kleppen zien er normaal uit. Geen barstjes in de kop.
De cilinderwand vertoont geen krassen of abnormale vertoningen.

maar waar kan de druk dan langs verloren gaan?? hoe moet ik verder??

M.B.H.
11/08/2009, 17:35
Heb voor een prikje een 924 op de kop kunnen tikken.
De auto heeft wel 4 jaar stil gestaan. op het eerste zicht ziet alles er redelijk goed uit. Alleen de motor krijg ik niet aan de praat.

ik heb op cilinder 3 geen compressie. Cilinderkop eraf genomen om eens een kijkje te nemen. Kleppen zien er normaal uit. Geen barstjes in de kop.
De cilinderwand vertoont geen krassen of abnormale vertoningen.

maar waar kan de druk dan langs verloren gaan?? hoe moet ik verder??

zijn je kleppen ook gesloten ( klepspeling gekontroleerd ?? )als ik dit zo lees
lijkt het er veel op dat de kleppen open staan

Frenske
11/08/2009, 17:36
klepjes demonteren en zien of ze verbrand zijn, ik neem aan dat je de speling al gecontroleerd hebt? Zuigerveren misschien vastgeroest? wat WD40 erop spuiten en in laten werken.
Naar mijn mening heb je de cilinderkop te snel gedemonteerd:Cry:. Normale procedure is eerst kleppen stellen en dan compressie meten. Bij afwijkende waarden dan eerst wat olie in het bougiegat laten lopen en dan weer meten. Is er dan een hogere waarde te meten heb je defecte of vastzittende zuigerveren.

succes!! :p

jessy1984
11/08/2009, 17:53
idd zoals frenske zegt een beetje snel de kop gedemonteerd
maar wat zou ik doen
ik zou nu de kop er af deze laten reviseren basisrevisie kost meestal ongeveer 350€
alles word toch opgemeten dus weet je in een keer of die goed is
de kop moet voor het monteren toch gevlakt worden dus late vlakken moet je toch doen en kan je best alles laten nakijken dan
het is een alu cilinderkop deze trekt snel krom bij temp wisselingen als deze los ligt dus nooit zo monteren
als het aan de zuigerveren ligt is dit wat lastig zo na te kijken wd 40 er op en als je er echt niets aan ziet zo terug monteren compressie terug meten en eventueel een cilinder lektest

captainfrasca
11/08/2009, 18:05
Staat de timingbelt wel goed??

Pas
11/08/2009, 20:29
Kijk in ieder geval even goed of de zetels en wat de zetels raakt goed is. Dat zie je pas als de klep open staat met een gedemonteerde kop.

Bij mij was een koprevisie incl nieuwe klep en klepgeleiders voor de uilaatklep 280euro.
(Alles opnieuw ingeslepen, kop gevlakt en het geheel is gestraald)

Haal btw je koppakkingset uit Engeland, staat ook ergens een link van op het forum. 40 pond en goed spul.