PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrijrijden /racen a.s. zaterdag 12 jan. op circuit Zandvoort



924turbo2
05/01/2008, 17:01
Heren,

Ik doe nu bijna een jaar mee met de vrijrijden dagen op Circuitpark Zandvoort. Eerst was ik de enige 924 maar laaste keer waren en nog twee 924's :-D

Dit moet er natuurlijk veel meer zijn !!!
Een 924 is een uiterst geschikte auto voor het circuit, dankzij de 50/50 gewichtverdeling een zeer goede wegligging.

Kosten zijn 20 euro per sessie van 20 minuten, dus niet veel duurder dan karten. Je schrijft je daar ter plekke in bij de Mickey's bar naast het rechte stuk. Stel je hebt 2 sessie gekocht maar je wordt misselijk :grin: dan kan je gewoon je kaart weer inleveren en krijg je je geld terug.

Je hebt om en om de zogeheten tour en sportsessies, ik zou voor straat 924' s de tour klasse aanraden, in de sportsessie moet je minstens wel met slicks aankomen anders rij je alleen maar in de weg. Voor beide sessies is een helm niet verplicht tenzij je een rolkooi hebt. Helm op mag natuurlijk wel.

Ik hoop zoveel mogelijk mensen van hier daar te zien. Ik rijd zelf met een donkergroen metallic 924, kan niet missen !

Eerste sessie start om 11.00 en laaste om 14.20.

Voor meer info:

http://www.vrijrijden.nl/

924turbo2
05/01/2008, 17:02
Als tip, afgelopen keer was het vrij druk, parkeer je auto op het parkeerterrein achter de Audi-S bocht. Bij de parkeerplaatsen bij de Tarzan bocht is het vaak te druk.

Cor 944
05/01/2008, 17:12
vrij druk ???
het was een gigantische puinbende.
chaos,en onverantwoord om fatsoenlijk je rondjes te rijden.
zeker als je met meer dan 100 auto's de baan op moet.
en echt belachelijk dat je in een auto zonder kooi ,geen helm op hoeft.
dit moet voor iedereen verplicht zijn,net als bij elk ander circuit event..

Tom
05/01/2008, 17:19
Lijkt me erg gaaf, maar te link om mijn straatauto aan te wagen. Ik ben geen coureur en moet er niet aan denken om met 99 andere amateurs - waarvan ongetwijfeld een aantal lijdend aan zelfoverschatting - het circuit op te gaan.

Als ik een circuitauto had, keek ik er misschien anders tegenaan.

Cor 944
05/01/2008, 17:21
zelfs ik,met een circuitauto,ga er nooit meer rijden. :?

deze dus.

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/01/1.jpg

924turbo2
05/01/2008, 20:04
Cor, ik ben het met je eens dat afgelopen keer geen succes was. Keren daarvoor was het nooit zo druk, en reed je vaak maar met 20 auto's op de baan. Dus dat was genieten en lekker vrij rijden.

Helaas kwam er afgelopen keer wat ander publiek op af met Golfjes, CRX-jes etc. Ik hoop dat deze wegblijven. Van de betekenis van een gele vlag hadden ze nog nooit gehoord :evil:

Uiteraard heeft de orginisatie wel wat geleerd van vorige keer en er mogen nu een beperkt aantal auto's de baan op.

Ik hoop dat er toch mensen met een 924 komen, als het te druk vindt kan je altijd nog afhaken.

Cor 944
05/01/2008, 20:22
het is weer op een zaterdag,dus reken er maar op dat de golfjes en de petjes enzo er weer zijn.

er zijn gelukkig nog veel meer goede mogenlijkheden over om lekker trackdays te rijden,
dan bij deze jongens.

HARC - vijverberg - diverse auto clubs - eran(skylimmit events) - BDC.
en daar staat de veiligheid altijd voorop,
en is er helm plicht voor alle voertuigen.
in de licentie klasse zelfs alle veiligheids middellen,en auto technische keuringen.
anders kom je echt de baan niet op.

daar voel ik mij veel beter bij.
en dat doe ik alweer een jaartje of 6,zo'n 6 tot 8 keer per jaar.
en dan rijden we op Zandvoort- Zolder - Spa - Assen.

maar ja ,je moet keuzes maken . :wink:

924turbo2
05/01/2008, 20:41
Een Harc dag wil ik dit jaar ook mee pakken aangezien ik daar toch al lid van ben. Spa en Zolder is natuurlijk supergaaf en komen zeker nog op de planning.

captainfrasca
05/01/2008, 22:01
Ik zou heel graag willen rijden, maar ik denk dat ik mijn 924 niet op tijd klaar heb.. :(

924turbo2
06/01/2008, 17:52
Niemand anders die komt ?

q01z
06/01/2008, 18:03
ik zit dan in Maastricht... autobeurs :D

Tom
06/01/2008, 18:03
Lijkt me leuk om te kijken, maar helaas geen tijd die dag...

Cor 944
06/01/2008, 18:04
en ik moet nog lexan in mijn racertje plaatsen.

924turbo2
06/01/2008, 20:28
Cor,

Waar koop je je lexaan ?

Cor 944
06/01/2008, 20:56
Cor,

Waar koop je je lexaan ?

bij Praxis.
maar niet alle vestigingen hebben het.

924turbo2
07/01/2008, 08:35
Maar lexaan is anders dan plexiglas neem ik aan ? En bewerk/ buig jij het zelf ?

q01z
07/01/2008, 08:55
Maar lexaan is anders dan plexiglas neem ik aan ? En bewerk/ buig jij het zelf ?

lexaan/plexiglas zit aardig wat verschil tussen idd!
voornaamste verschillen; plexiglas breekt vrij snel, lexaan scheurt pas bij hele hoge belasting

Cor 944
07/01/2008, 09:52
lexan is 100 x sterker als glas.
is ook niet goedkop,kost ongeveer 65 a 75 € per m2 - 3mm dik.

ik heb gekozen voor 3 mm dik.
je kan het zagen met de decupeerzaag.

jij wilt waarschijnlijk je achterklepraam er mee doen.
ik wens je er veel succes mee,valt niet mee om die bolling erin te krijgen.
je kan ze ook kant en klaar kopen,in lexan.

ik hoef alleen maar recht toe recht aan ramen te zagen,
dus een eitje,wat dat betreft.

mijn zij ramen zijn 1.1 m x 0,50 m en wegen in glas 7,5 kg per raam.
in lexan wordt dat 0ngeveer 300 gram per raam. :lol:

hammer_rites
07/01/2008, 18:36
mijn zij ramen zijn 1.1 m x 0,50 m en wegen in glas 7,5 kg per raam.


Wow, ik had glazen zijramen een stuk lichter verwacht. En ik heb ze nog wel in mijn hand gehouden (van de 924 dan).

Als ik met lexaan (_niet_ de voorruit) op de openbare weg rondrijd, ben ik waarschijnlijk in overtreding? Hoewel er op de APK niet op gekeurd wordt?

Cor 944
07/01/2008, 18:48
[quote="Cor 944":17btvzvc]mijn zij ramen zijn 1.1 m x 0,50 m en wegen in glas 7,5 kg per raam.


Wow, ik had glazen zijramen een stuk lichter verwacht. En ik heb ze nog wel in mijn hand gehouden (van de 924 dan).

Als ik met lexaan (_niet_ de voorruit) op de openbare weg rondrijd, ben ik waarschijnlijk in overtreding? Hoewel er op de APK niet op gekeurd wordt?[/quote:17btvzvc]

ik heb het over de achterzijramen van de Mitsu GTi,niet van de 944. :wink:
die kleine raampjes wegen niks.

als je van binnenuit verstelbare buitenspiegels hebt.
mag je de zijramen in de deuren ook gewoon van lexan maken.
ramen hoeven dan niet open en dicht te kunnen.

als je geen van binnen uit verstelbare buitenspiegels hebt,mag het niet voor de APK

hammer_rites
07/01/2008, 19:18
ik heb het over de achterzijramen van de Mitsu GTi,niet van de 944. :wink:
die kleine raampjes wegen niks.

Maar ik had het over de portierramen van de 924 :-)



als je van binnenuit verstelbare buitenspiegels hebt.
mag je de zijramen in de deuren ook gewoon van lexan maken.
ramen hoeven dan niet open en dicht te kunnen.

als je geen van binnen uit verstelbare buitenspiegels hebt,mag het niet voor de APK

Aha. Dus als je een lexaan schuifraampje hebt a la:
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/01/5.jpg
dan is het ok?

Cor 944
07/01/2008, 19:21
als je vanuit je zitpositie de buitenspiegel zelf met je hand kan verstellen,
zonder uit je auto te stappen ,is het toegestaan.

hammer_rites
07/01/2008, 19:24
als je vanuit je zitpositie de buitenspiegel zelf met je hand kan verstellen,
zonder uit je auto te stappen ,is het toegestaan.

Ok, mooi om te weten, want ik wil zelf ook aan de slag met lexaan. Ooit.

924turbo2
07/01/2008, 21:10
beetje offtopic, maar heeft iemand van hier al zelf een setje Carrera GT koplampen gemaakt ?

q01z
07/01/2008, 21:11
beetje offtopic, maar heeft iemand van hier al zelf een setje Carrera GT koplampen gemaakt ?

is best sjiek zoals dat gedaan is op 924board..
maar dan wel op een racertje en niet op mn originele monster

hammer_rites
07/01/2008, 21:17
beetje offtopic, maar heeft iemand van hier al zelf een setje Carrera GT koplampen gemaakt ?


Ik heb al jaren een setje liggen van pefa-design (http://www.pefa-design.de). Maar ik denk dat ik alleen de Bosch lichtunits daarvan ga gebruiken, en voor de rest 924board ga volgen.

924turbo2
09/01/2008, 07:48
Wil je die Pefa lampen verkopen ?

Nog even ontoppic. Inmiddels heeft zich via u-tube nog een 924 gemeld die ook a.s zaterdag komt.

Hier nog even een filmpje van afgelopen vrijrijden, hier doe ik vrij rustig aan aangezien ik m'n blok net had gereviseerd en niet boven de 4500 toeren wilde komen. Verder valt vooral in het eerste filmpje op dat druk was. Je zal denken waarom geeft hij geen gas op sommige stukken, maar hier werd dan met een gele vlag gezwaaid, helaas waren een aantal kneuzen die dat negeerden.
Verder heb ik nu mijn camera meer in het midden gemonteerd voor betere beelden en minder shots van het gras :grin:

http://nl.youtube.com/watch?v=lKeDQ18cCWo

http://nl.youtube.com/watch?v=tHKLEPYpzTE

Dus we zitten nu op een (schrale) 2 924's.

Tom
09/01/2008, 08:43
Blijf die bijeenkomsten hier melden, als ik het wat minder idioot druk heb kom ik wel een keer kijken en als er dan niet zoveel deelnemers zijn rijd ik misschien zelfs een keer mee.

924turbo2
09/01/2008, 09:00
doe ik,

Ik zal wel verslag doen + een filmpjes. Ik verwacht overigens dat het nu minder druk wordt.

Ik zou zeggen als je in de buurt woont kom gewoon langs, altijd leuk om te kijken, mocht je het te druk vinden dan kan je ter plekke altijd nog besluiten om niet te gaan rijden.

Hier nog even de uitleg van de vlaggen voor degene die dat niet weten.

http://www.circuit-zandvoort.nl/events/2007/evenementen_agenda/paginas_0704zoom/emag_p51.pdf

Cor 944
09/01/2008, 18:45
ze beginnen het eindelijk een klein beetje te snappen. :arrow: :arrow:


=========================

Beste mensen,

Hierbij ontvangen jullie de NIEUWSBRIEF voor het VRIJ RIJDEN van

ZATERDAG 12 JANUARI 2008

Voor het nieuwe seizoen zijn onderstaande bepalingen van kracht
Sommige zijn bekend, andere zijn NIEUW
Lees deze GOED door zodat je zaterdag NIET voor verassingen komt te staan...


--------------------------------------------------------------------------------
DEEL 1:

DE GRAND PRIX CHICANE
Omwille van het verlagen van de snelheid naar het SCHEIVLAK, dient iedereen gebruik te maken van de GRAND PRIX CHICANE.
Dat betekend over de Hunzerug naar beneden, waarna er sterk afgeremd dient te worden.
Daarna gaat het circuit middels een scherpe rechts-links combinatie weer naar boven richting het SCHEIVLAK.
Wie zijn rempunt mist, kan via de ESCAPE-ROUTE zijn weg vervolgen. Kijk goed uit bij het opnieuw invoegen!!!
In de bijlage is een kaartje toegevoegd.

KLASSE INDELING
Vanaf heden kan er gereden worden in de volgende klassen:

TOER KLASSE
DEFENITIE: Standaard straatauto, eventueel verlaagd en / of bredere wielen zijn toegestaan.
Geen rolkooi, geen racestoelen of andere race-onderdelen aanwezig.
Klasse is bedoeld voor de TOER rijder, dus niet voor coureurs in spe!

SPORT KLASSE
DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen en / of lichte cursusauto’s zijn toegestaan.
Raceauto’s zijn niet toegestaan.
Klasse is bedoeld voor de SPORTIEVE rijder maar dan zonder WK toerwagen ambities!

SUPER SPORT KLASSE
DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen / snellere cursusauto’s & GT’s
Raceauto’s worden uiterst beperkt en slechts met toestemming van de organisatie toegelaten!
Klasse is bedoeld voor de ERVAREN VRIJ RIJDERS die goed kunnen inhalen (maar ook ingehaald kunnen worden!)

Bij de inschrijftafel moet kenbaar gemaakt worden in welke klasse jij en je auto thuis horen.

SWITCH-KAART
Als de organisatie van mening is dat je in de verkeerde klasse deelneemt, krijg je bij binnenkomst bij baanpost 6 een SWITCH-
KAART (voorzien van een volgnummer) overhandigd. Op deze kaart wordt aangegeven in welke klasse wij vinden dat jij thuis hoort. Deze kaart
dien je de volgende keer bij de inschrijftafel te overleggen. Wie dat niet doet, wordt uitgesloten van deelname aan alle VRIJ RIJDEN activiteiten.

TIJDSCHEMA
Het tijdschema ziet er als volgt uit:

TOER KLASSE: 1100-1200-1300-1400
SPORT KLASSE: 1120-1220-1320-1420 (laatste sessie = combi met SUPER SPORT)
SUPER SPORT KLASSE: 1140-1240-1340-1420 (laatste sessie = combi met SPORT)

MAXIMAAL AANTAL DEELNEMERS
Vanaf heden worden er maximaal 60 deelnemers per sessie op de baan toegelaten

SPELREGELS
Aan de inschrijftafel ontvangt iedereen de belangrijkste SPELREGELS inclusief de betekenis van de VLAGSIGNALEN.
Lees deze nogmaals goed door zodat je op de juiste wijze reageert en niemand in gevaar brengt!

LEEFTIJDGRENS
Wie deel wil nemen aan het VRIJ RIJDEN of mee wil rijden als passagier, dient tenminste 18 jaar of ouder te zijn.
Bij twijfel kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden!

HELMPLICHT
LET OP: VANAF HEDEN IS HET VOOR ALLE DEELNEMERS EN BIJRIJDERS VERPLICHT OM EEN HELM TE DRAGEN!!!!!


--------------------------------------------------------------------------------
DEEL 2:

TOEGANG PADDOCK 1
Paddock 1 is uitsluitend toegankelijk voor auto’s van deelnemers. Oprijwagens en aanhangers worden NIET toegelaten op Padoock 1.
Het afladen van auto’s en parkeren van sericeauto’s / oprijwagens / aanhangers kan op de grote Paddock 2 plaats vinden.


OPSTELLEN
De vooropstelling vindt plaatst in de PITSSTRAAT, toegang via PITBOX nummer 1
Hier vindt ook de kaartcontrole plaats.

EINDE SESSIE
Na het afvlaggen verlaten de deelnemers bij BAANPOST nummer 6 het circuit.

AFGEBROKEN SESSIE
Mocht een sessie binnen 10 minuten na aanvang worden stilgelegd met een CODE ROOD / RODE VLAG en NIET na enkele minuten worden vervolgd, dan blijft de SESSIEKAART GELDIG voor gebruik van de volgende sessie van de betreffende klasse!

INSCHRIJVEN
Vooraf inschrijven is niet mogelijk. Inschrijven kan op de dag zelf vanaf 09.00 uur ‘s-morgens in de Mickey’s Bar.
Aan de inschrijftafel kunnen slechts 2 sessiekaarten tegelijk worden aangeschaft.
Deelname geschiedt op eigen risico, hiervoor dient bij de inschrijving getekend te worden.

KOSTEN
Kosten voor ALLE KLASSEN: 20,= euro per sessie van ca. 17 minuten.
Mocht een sessie komen te vervallen of is je auto voortijdig defect geraakt, dan kan je bij de inschrijftafel (op vertoon van je stempelkaart) je geld terug krijgen. Vergeet niet je spaarkaart mee te nemen; iedere vol gestempeld exemplaar geeft recht op een gratis sessie.

INSTRUCTIE
Wie graag van een RSZ instructeur les wil over techniek van de ideale lijnen, stuur- & rem- en kijktechniek, kan dit bij de inschrijftafel kenbaar maken. Je betaald hier dan (slechts)10 euro EXTRA voor per sessie.

BIJRIJDERS
Een bijrijder is toegestaan, dient minimaal 18 jaar oud te zijn en is verplicht in de auto zijn riemen en helm te dragen.
De deelnemer (rijder) blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn bijrijder en / of hem vergezellende bezoekers.
Dit staat ook in de tekst in de bij de inschrijftafel en door jou te ondertekenen VRIJWARINGSCLAUSULE!!

VERZEKERING
Er komen veel vragen over toepassing van de verzekering: deze is doorgaans niet geldig op een afgesloten circuit.
Raadpleeg bij twijfel je verzekeringsmaatschappij. Bij onverhoopt schade is het (traditiegetrouw) rekening de man...

SCHADE AAN HET CIRCUIT
Hoewel het zelden gebeurd willen we je toch herinneren aan (een deel van) de inhoud van de exoneratieclausule die je ondertekend bij de inschrijving: schade aan het circuit is voor je eigen rekening. Rij dus normaal en gebruik het circuit niet als een testbaan.

RIJGEDRAG
Deelnemers die gevaarlijk rijgedrag vertonen of onnodig risico nemen tijdens het inhalen of vlagsignalen negeren, worden via de baanposten aan de organisatie doorgegeven. Na afloop van de sessie dien je je te melden bij RACECONTROL aan het einde van de pitsstraat. Wie dit niet doet zal niet worden toegelaten tot de volgende sessie (-s)

KALENDER VRIJ RIJDEN 2008
In overleg met het circuit proberen wij op 1e PAASDAG en 1e PINKSTERDAG het VRIJ RIJDEN te organiseren.
De actuele kalender tref je op de website: http://www.vrijrijden.nl

EMAIL
De laatste info komt altijd per NIEUWSBRIEF naar je toe.
Ontvang je nog geen berichten? Dan is het door jou opgegeven mailadres voor ons onbruikbaar (onduidelijk opgeschreven).
SCHRIJF DAN DUIDELIJK je (nieuwe?) mailadres op het formulier tijdens de inschrijving in de Mickey’s Bar.



Heb je nog vragen of ideeën, laat het ons dan weten! Vanaf heden dit e-mail adres gebruiken: info@vrijrijden.nl

Namens VRIJ RIJDEN,

Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort

E-mail: info@vrijrijden.nl
Website: http://www.vrijrijden.nl

hammer_rites
09/01/2008, 19:04
Wil je die Pefa lampen verkopen ?

Weet ik nog niet. Hebben we het maandag nog wel even over.

924turbo2
09/01/2008, 20:18
Is goed, had even niet gezien dat de post van jou was.


Cor, ik ben ook blij dat ze de regels hebben aangepast. Ik ga zelf met de sport klasse meerijden aangezien ik ook slicks rijdt.

Cor 944
09/01/2008, 20:27
* ik vind het alleen al heel goed ,dat voor iedereen helm plicht is.
* en dat er niet meer dan 60 auto's tegelijk de baan opmogen.
* en drie klasses is ook beter .

924turbo2
10/01/2008, 07:17
Kom je nu toch Cor ? ik neem aan dat jij Supersport meepakt ?

Cor 944
10/01/2008, 15:57
Kom je nu toch Cor ? ik neem aan dat jij Supersport meepakt ?

nee nee,ik kom echt niet.
en ja,als ik had gekomen,dan in de supersport. :wink:
en ik heb trouwens zaterdag ook geen tijd.

Delectable
10/01/2008, 17:53
Hoi mannen,

Ik zal me even voorstellen: mijn naam is Dennis Wilbrink, ben 19 jaar oud en woonachtig in Haarlem. Ik ben zo als iedereen hier gepakt door het porsche virus. Ik ben dus ook druk aan het sparen voor een mooie 924. Ik las dat jullie (althans sommige) a.s. zaterdag naar zandvoort komen. Het lijkt me ontzettend leuk om daar met een van jullie te praten. Ik weet niet wie van jullie komt, maar ik wil hierbij laten weten dat ik langskom.

Tot zaterdag zou ik zeggen :-D

Groetjes Delectable

Tom
10/01/2008, 18:10
Ik zou het Meetings-subforum in de gaten houden, het is toch de bedoeling dat er binnen nu en twee maanden een 924 forum-meeting komt...

VonG
11/01/2008, 10:54
een 924 meeting lijkt me heel leuk!

924turbo2
12/01/2008, 07:16
tot straks allemaal !

q01z
12/01/2008, 20:55
en, hoe was het? :D

924turbo2
12/01/2008, 21:23
Erg leuk, s'ochtends natte baan maar daardoor erg leuk kunnen spelen, wat heeft een 924 toch een fantastische wegligging, zelfs met regen goed onder controle te houden !

Verder een hoop BMW's en Clio's ingehaald en zelfs een 928 S ! Op de rechte stukken liep hij flink uit maar na wat goede bochten kon ik hem voorbij en heb hem daarna niet meer gezien.
Zegt natuurlijk meer over de coureur dan de auto maar het blijft leuk.......

Wel 1 keer stil gevallen door een losse accupool, erg dom natuurlijk !

Voor de rest lekker gereden. Laaste sessie heb ik wel vroegtijdig moeten beeindigen omdat de stabilisatorstang uit zijn rubber was geschoten en heen en weer klapperde.

Helaas geen foto's en filmpjes, was iets te laat geworden gister en iets te voeg weer op.

q01z
12/01/2008, 21:38
mooi dat je lekker hebt kunnen rijden! en geen gekke dingen.. losse accupool, tsja shit happends.. 1x iets te hard over een curb en er trilt wel wat los he ;)
stabilisatorstang uit zn rubber is vervelender.. dat geeft een rotgeluid!

nog meer 924's gezien?

924turbo2
13/01/2008, 09:09
Nog 1 witte 924, die is er ook vrijwel elke keer. Ik heb helaas geen tijd gehad om even met hem te praten, maar dat komt volgende keer wel.