PDA

View Full Version : [Voorstellen] Freezing



Freezing
17-05-12, 20:31
Stel je voor
Heey allemaal,

Ik ben Hein 23 jaar oud en al enige tijd erg geiinteresseerd in Porsche ( sinds vroeger toen ik Cobra 11 nog keek) en dan met name de Porsche 924. Al heb ik altijd het idee dat al mijn vrienden het echt geen mooie auto vinden kan ik al enthousiast worden als ik de klappende koplampen zie.

Ik heb me bij het forum aangemeld omdat ik binnenkort mijn eerste 924 aan wil gaan schaffen en het me nuttig lijkt om wat een backup te hebben voor vragen en tips.

Nou dat was het dan voor nu, mijn eerste vraag heb ik al, krijg ik met mijn leeftijd een 924 verzekerd.

Tot op het forum,

Hein

-Bassie-
17-05-12, 20:33
Welkom hier op het forum.

Een 924 ga jij zeker wel verzekerd krijgen dat lukte mij ook toen ik 19 was.

Ik denk dat je hier wel een hoop informatie kan vinden.

az73
17-05-12, 21:16
welkom hier,

Leeftijd is volgens mij ook geen enkel probleem

Is het je enige vervoersmiddel ?en hoeveel km ga je er per jaar mee afleggen?
dat kan wel bepalend zijn voor de verzekering.

Freezing
17-05-12, 21:48
Wat leuk om meteen al leuke reacties te zien.

Even wat antwoorden op de vragen:

Het word een pure hobby auto voor de leuke kilometertjes, voor de saaie heb ik de Volvo.
Aantal kilometers weet ik nog niet, ik zit nog te twijfelen of ik voor een opknaproject ga of voor eentje die al redelijk in orde is.

az73
17-05-12, 23:31
Ikzelf zit bij de Europeesche,

Als ik dit zo zie zou je voor minder als 10 euro per maand verzekerd kunnen zijn.

jimfrey944
18-05-12, 08:22
welkom in het 924 walhalla
je gaat hier zeker info vinden om de juiste 924 te kopen
als je een tweede auto heb en niet meer dan 5000 km per jaar rijd kan je hem al verzekeren voor 45 euro per jaar
ik moet even kijken hoe ik dat gedaan had dacht bij de europese (online)

js-vintage
18-05-12, 09:09
Welkom op dit forum, Hein!

captainfrasca
19-05-12, 18:21
Hoi en Welkom!!

margriet
21-05-12, 13:00
Hoi Hein,

leuk dat je er ook bent, snel eentje kopen.
verzekering was ik ook bang voor maar geen probleem, bel anders even een minuutje met verzekering dan weet je het zeker had ik ook gedaan.
ken ook van die jaloerse typies die van alles af te kraken hadden op mn auto, 1x keihard op de rem en vriendelijk verzoeken of ze de auto willen verlaten en je hoort alleen nog maar leuke reactie :s) zeker ook van die vrienden die nog met de gezinsauto van papa rijden... gnagna

Groetjes!

harry
22-05-12, 13:32
Welkom, en veel suc6 met de aankoop

donaldvd
23-05-12, 13:49
Een gewone verzekering zal geen probleem zijn. Een goedkope oldtimerverzekering zal lastig worden omdat je nog geen 25 bent.
Ik zit zelf bij London verzekeringen, hier moet je 24 zijn. Ik was zelf 23 toen ik hem daar verzekerde, maar werd hetzelfde jaar 24 daarom kon het.
Het makkelijkste is een oldtimerverzekering aan te vragen waar je Volvo ook verzekerd is.

toet89
25-05-12, 11:29
check ff de KNMV ik heb de mijne daar voor 70 euro verzekerd (ben 23 jaar). Je moet alleen wel een tweede voertuig hebben- ik weet alleen niet of die daar ook verzekerd moet zijn. Verzekering Splash | KNMV (http://www.knmv.nl/verzekeringen)

powerflux
25-05-12, 18:02
ga naar OVHV, dochter van TVM. geen 1e auto nodig, geen leeftijdsbeperkingen.

fcam
25-05-12, 19:00
ga naar OVHV, dochter van TVM. geen 1e auto nodig, geen leeftijdsbeperkingen.

Weet je dat zeker? Dit staat op de site van OVHV:

Youngtimerverzekering
Is uw klassieker van 25 jaar of ouder bij TVM verzekerd? Dan is het mogelijk om uw youngtimer (15 jaar of ouder) op de Klassieke Voertuigenpolis mee te verzekeren voor WA en Casco. Dit is alleen mogelijk indien u kunt aantonen een moderne personenauto te rijden voor dagelijks gebruik.

powerflux
26-05-12, 14:21
Weet je dat zeker? Dit staat op de site van OVHV:

Youngtimerverzekering
Is uw klassieker van 25 jaar of ouder bij TVM verzekerd? Dan is het mogelijk om uw youngtimer (15 jaar of ouder) op de Klassieke Voertuigenpolis mee te verzekeren voor WA en Casco. Dit is alleen mogelijk indien u kunt aantonen een moderne personenauto te rijden voor dagelijks gebruik.

Ik zit er bij, en dat gaat over een youngtimer bij een oldtimer verzekeren. Alleen een oldtimer (25+) kun ze zonder problemen zonder eerste auto bij hun verzekeren. Hier nog wat meer info: OVHV (http://ovhv.nl/pages/pagina.aspx?id=fec14a15-64e4-42f9-a283-4a3cfe8109c5)


Maar ook met een youngtimer erbij heb ik ervaring: een tijdje terug had ik plannen voor een 18-jarige auto erbij, en die kon gewoon bij de 33-jarige porsche. Nog steeds geen auto voor dagelijks verkeer nodig. Gewoon even met ze bellen, en ze zijn vaak bereid om wat voor je te doen. Ik kan niet anders dan zeer tevreden zijn tot nu toe.

fcam
26-05-12, 15:28
Dank powerflux. De tekst op de site is niet zo helder.
Ik ga binnenkort even bellen.

mk1-madness
30-05-12, 16:06
Welkom!