PDA

Bekijk Volledige Versie : hellup



remuz
22/08/2009, 17:58
ik kom net thuis van een stukje toeren,
helemaal niet op mijn temperatuur gelet
ik stap uit en zie dat er rookvormiing onder de kap vandaan komt
opengegooid en zag dat ik een stoomrijniger had door de overloop van mijn koelvloeistof.

ik in mijn cab gekeken en zag dat de temperatuurmeter buiten het oranje stond

nu mijn vraag

wie heeft er een idee,
kan het de waterpomp zijn, niet werken van de vin
is er een temperatuursensor die mijn vin zou moeten inschakelen

heb zelf echt geen idee

help mij met spoed:)

mijn tel is 0613648487 dus je mag ook altijd smssen


groeten rej

q01z
22/08/2009, 18:00
ey,

even wat extra info nodig.. hoe had je gereden, flink lopen gassen, veel laag in de toeren rijden (langzaam), file, normaal?

dan kunnen wij even wat beter inschatten!

voor nu in iedergeval goed af laten koelen..

remuz
22/08/2009, 18:30
nee niet lopen gassen, 150 km rond de 120..... daarna 50 door bergen op zoom naar huis, niks byzonders eigenlijk

moet wel zeggen dat de laatste tijd de temperatuurmeter tijdens het rijden aan de hogere kant is dan normaal en de vin laat inschakeld

jessy1984
22/08/2009, 19:08
thermostaat al nagekeken laa motor even draaien tot 95° ongrveer voel of de radiator goed warm word en dat er water terug loopt naar het waterreservoir
lijkt me dat de thermostaat niet open gaat
wat je ook kan doen is heel simpel haal gewoon de thermostaat er uit even terug dicht met een nieuwe pakking of even vloeibare pakking er tussen laat de motor draaien zie dan oh bij 95° of een beetje warmer soms de koelschroef aanspringt

Tom
22/08/2009, 22:53
Mijn motor werd ook te heet doordat de thermostaat niet open ging, geen koelvloeistofcirculatie. Koelvin deed het wel.

remuz
23/08/2009, 11:46
kan iemand mij vertellen waar de termostaat zit/kan vinden... ben wat dat betreft een lee":)

foto's zijn welkom

jessy1984
23/08/2009, 11:54
vooraan op je motor rechts dan distributieriem zie je een darm met er op een rood ontluchtingsnippel het aly kapje waar deze darm opzit kan je losvijzen ik dacht 2 boutjes met kop van 8 of 10
vijs dit los en er in zit de thermostaat kan je er gewoon uit trekken
plaats trouwens zowiso erna een nieuwe als de motor te warm heeft gestaan is deze meestal zowiso defect door de warmte

Tom
23/08/2009, 21:53
Let op hoe de thermostaat erin zat (de richting van het verstevigingsstuk) en plaats ook een nieuwe o-ring. Wees voorzichtig met het losdraaien van de boutjes, bij mij brak er eentje af en konden we een uur boren en tappen.

remuz
26/08/2009, 21:03
inmiddels thermostaat vervangen....ontluchten was no problemo
maar nu heb ik het idee dat de vin toch niet aanslaat

het rare is wel dat hij mijn zekeringen eruitgooit van mijn verlichting.....iemand een idee?

jessy1984
26/08/2009, 21:15
inmiddels thermostaat vervangen....ontluchten was no problemo
maar nu heb ik het idee dat de vin toch niet aanslaat

het rare is wel dat hij mijn zekeringen eruitgooit van mijn verlichting.....iemand een idee?
dat is idd wel raar moest het met elkaar te maken hebben zekering verlichting zit in de zekeringkast met de relais
die van de koelschroef zit in het andere kleiner zekeringkastje
test dit even door in de radiator gevezen thermocontact door te verbinden de 2 fischkes er af trekken deze draden doorverbinden dan moet de schroef aanspringen
springt dan de schtoef aan kan het aan dat contact liggen springt er ergens een zekering ligt het natuurlijk weer ergens anders
maar valt echt moeilijk te zeggen zo

remuz
26/08/2009, 21:25
ja is idd heel raar...kende het van mijn oude poggel ook niet

vermoed dat of de koelvin niet aanslaat....maar mocht die overbelast raken zou het idd niet mogen dat de verlichting eruit springt

kan het ook niet met elkaar linken

remuz
26/08/2009, 21:26
is er ook een sensor die aangeeft bij welke temperatuur de vin zou moeten aanslaan?

LWB
26/08/2009, 21:29
zit boven achterin de radiator aan de linkerkant.

remuz
26/08/2009, 21:38
morgen eerst maar even koelvin testen.......heb ik dat maar gehad denk ik zo

Tom
26/08/2009, 22:54
Dat is makkelijk zat - connector van de sensor lostrekken, draadje tussen de polen. Let op: de koelvin wordt aangestuurd door een relais.

Ik zie het verband met de verlichting ook niet, dat lijkt me een apart verhaal tenzij er sluiting zit in de connectors bij je zekeringkast.

remuz
27/08/2009, 16:36
doorgelust......en de boel loopt.... temp komt niet meer boven de helft....

nu eens nieuwe fuses erin en dan kijken wat het zaakje door
anders weer verder met de speurtocht:)

Tom
27/08/2009, 17:50
Tja, da's een aardig lapmiddel (maar irritant, want je moet 'm elke keer losmaken als je de auto parkeert) maar op termijn zal er toch ergens een echte oplossing moeten zijn...