PDA

Bekijk Volledige Versie : Porsche 924"1979" Jasper08



jasper08
26/08/2009, 19:14
Goedenavond allen!

Ik zal mij hier even kort voorstellen samen met mijn porsche!

Ik heb gisteren een porsche 924 opgehaald bij de vader van een maat van mij. Deze is er een aantal jaren geleden aan begonnen. heeft toen de hele porsche kaalgestript. heeft hem waar nodig laten lassen en heeft toen de porsche nieuw laten spuiten. bodem netjes in tectyl gezet etc, allemaal netjes gedaan. alleen hij heeft hem nooit afgebouw i.v.b.m. andere projecten.

Nou heb ik zijn porsche overgenomen.

Het gaat om een 924 uit 1979, verder ben ik nog druk bezig alles uit te vogelen want hij staat nog niet op nederlandse papieren. wat er allemaal nog aan moet gebeuren zal ik z.s.m een lijstje van maken want dat moet ik allemaal nog inventariseren. (nadeel als je de auto zelf niet uit elkaar hebt gehaald= veel zoekwerk)

Motorisch zit hij grotendeels in elkaar even dynamo monteren en aantal motortjes nog aansluiten aan de electra.

Interieur moet nog helemaal ingebouwd worden.

verder is het als het goed is alleen electra aansluiten en afmonteren.


Nou ik hoop dat ik jullie een beetje een idee heb kunnen geven van wat er hier in de garage staat. en ik zal z.s.m foto's maken zodat jullie ook weten waar we het over hebben.

Gegroet,

Jasper

(foto is toen hij net gespoten was, zit nu al verder gemonteerd)

captainfrasca
26/08/2009, 19:21
Welkom hier!! Ontiegelijk gave kleur voor een 924 btw!!

klaas 924
26/08/2009, 19:32
van harte welkom op dit forum

zeker een mooie kleur
is dat de originele kleur (ik heb deze kleur nog nooit op een 924 gezien!)

en als ik het goed heb ligt wezup toch bij zwolle?
dan hebben we er weer een noordeling bij!!!!!!!!!!!!!!

Frenske
26/08/2009, 19:34
ff snel zijn voordat er weer een onzinnig topic over gemaakt wordt (no offence!!)

Welkom bij de 924fanatiekelingen en maak er iets moois van, zowel op dit hechte forum als van je groene karretje!!
Ik denk dat onze o zo geliefde 24er niet in aanmerking komen voor een groen ernergielabel:doh:

LWB
26/08/2009, 19:34
welkom hier,mooie kleur.
Succes met het afbouwen!

klaas 924
26/08/2009, 19:35
Ik denk dat onze o zo geliefde 24er niet in aanmerking komen voor een groen ernergielabel:doh:

wat maakt dat nou uit
(zoveel kilometers maken we er toch niet mee)
zolang we er maar PLEZIER aan hebben!!!!!8-)

Frenske
26/08/2009, 19:38
wat maakt dat nou uit
(zoveel kilometers maken we er toch niet mee)
zolang we er maar PLEZIER aan hebben!!!!!8-)

jazeker, al stromen de giftige uitlaatgassen dubbel zo hard uit de inox uitlaat, lang leve de lol en stik maar met je labels.

Apropos, regeling klopt toch van geen meter, vergelijk het opgegeven verbruik eens met een praktijkverbruik. Zo wordt de staat en dus wij getild!!:Cry::Cry::Cry::Cry:

Ritske
26/08/2009, 20:41
Welkom Jasper, mooie kleur heb je op je '24. Wat voor interieur heb je erbij??

Fantaman
26/08/2009, 22:27
gaaf project, al het klote werk is al gedaan alleen weer inelkaar zetten en rijden.
de kleur is ook super:thumb:

Tom
26/08/2009, 23:39
Welkom, zeker een superkleur die alleen van '76-'78 werd geleverd. Ik zou 'm zo op de oprit neer willen zetten!

Maak even een project-topic als je dat nog niet gedaan hebt, dan kunnen we volgen wat je allemaal aan de auto doet en eventueel helpen als het niet lukt...

captainfrasca
26/08/2009, 23:41
Maak even een project-topic als je dat nog niet gedaan hebt, dan kunnen we volgen wat je allemaal aan de auto doet en eventueel helpen als het niet lukt...

Dit topic staat al in de projecten afdeling Tom!;-)

Tom
26/08/2009, 23:42
Vandaar dat ik ook schreef 'als je dat nog niet gedaan hebt'.

captainfrasca
26/08/2009, 23:52
Ok, sorry dan heb ik dat verkeerd gezien.....

jasper08
27/08/2009, 14:14
Zo bedankt voor de reacties!

Maar 1 ding viel me op waarom krijg ik geen @mails als er op me topic is gereageerd? ben ik gewend van andere forums.

De kleur is echter niet origineel! het is een Peugeot kleur! maar het mistaat hem niet al zeg ik het zelf.

Het klote werk is misschien al gedaan maar het is wel heel lastig om een auto in elkaar te zetten waarvan je niet weet wat er al op zit en wat niet en dan nog uitzoeken hoe het ooit gezeten heeft omdat je het zelf nog nooit in de handen gehad hebt.

De kleur van het interieur is zwarte kuipstoeltjes met grijs/zwart geblokt. dachboard en deuren zijn bruin, naar maar vermoeden is er een bruin en zwart interieur door elkaar getrokken. dus deuren en dachboard zijn bruin getint, stoelen+achterstoelen zwart.
ga nu de garage in om ff een beginnetje te maken.(of ik ga aan me Honda CB50J sleutelen (is ook een project van me die toevallig net tegelijkertijd gekomen is dus die vraagt ook wat aandacht))

zal zo meteen ff wat foto's maken en als ik er aan denk vanavond ff posten.

Wezep ligt inderdaad bij zwolle!

en ik hoop dat ik gebruik mag maken van jullie kennis en hier onbeperkt terrecht kan met vragen!

Tom
27/08/2009, 14:33
Hmmm, lijkt wel veel op deze kleur, die ook leverbaar is geweest op de 924.

http://community.924forum.nl/images/imported/2009/08/45.jpg

jasper08
27/08/2009, 16:19
Vorrige eigenaar zocht gewoon mooi kleurtje, en die heeft toen gekozen voor peugeot kleur. kleurcode 058 als je naar de peugeot dealer gaat.

net ff door auto en onderdelen wezen snuffelen.
heb ook wat foto's gemaakt die zal ik zo posten.

heb al wel gezien dat ik heeel veel vragen moet gaan stellen! tis echt lastig als je auto zelf niet gedemonteerd hebt

Tom
27/08/2009, 16:26
Misschien woont er een medeforummer in de buurt waarbij je kunt spieken...

klaas 924
27/08/2009, 18:52
Misschien woont er een medeforummer in de buurt waarbij je kunt spieken...

ik dacht even aan MBH uit Tuk (bij Steenwijk)

jasper08
27/08/2009, 20:40
Hier staan de foto's

http://www.mijnalbum.nl/Album=LXPWIFHZ

heeft iemand nog een programma waar je een serie foto's in een keer in formaat kan wijzigen want me camera maakt ze groter dan hoogte van 800. dus daarom staan ze nu op mijnafbeelding.

klaas 924
27/08/2009, 21:43
zo te zien heb je al heel wat ingebouwd
maar is die FIAT 500 die er achter staat ook van jouw??

jasper08
28/08/2009, 15:31
Ja het is al wel redelijk eind af. maar zoals hij nu op de foto's is hem ik hem binnen gekregen! dus ik heb er nog weinig aan gedaan!

Nee die fiat 500 is van me ouders, staat nu in de verkoop voor wat extra ruimte in de schuur dus bij interesse(A);)

Ik heb zelf wel een Citroen GS C-matic uit 1973! geweldig beestje!!

Tom
28/08/2009, 16:29
Zeker leuk en zeldzaam, een GS!

jasper08
28/08/2009, 19:12
Nou updateje,..

Me GS vanmiddag net verkocht dus heb nu alle aandacht voor me Porsche!

*en me honda CB50J

Zondag staat weer klusdag geplanned, dus wellicht dan vragen

klaas 924
28/08/2009, 21:48
Nou updateje,..

Me GS vanmiddag net verkocht

jammer
waarom heb je hem weggedaan
om alle tijd aan de 924 te besteden
of was die helemaal klaar??

Fantaman
28/08/2009, 22:46
jha das toch zonde van die GS, maar je kan niet alles hebben;-)

q01z
29/08/2009, 10:21
een C-matic verkopen? barbaar! :P
(mn vader rijdt GSA Special 1.3)

die kleur van jouw P is wel geweldig...

jasper08
31/08/2009, 12:20
Zo ben gister even bezig geweest met de Porsche,
even het motorblok mooi gereinigd want daar lag 4 cm stof op.
even alles achter aangesloten.

Maar ik heb nog 2 vragen over stekkertjes waarvan ik niet zou weten waar ze op zouden moeten.

1. In de achterklep aan de bestuurderskant gaat er in eens een kabeltje(zie foto)
2. Aan de bestuurderskant in de motorkap heb ik 2 stekkrtjes waar ik de functie nog niet van weet, ik vermoed de claxon aangezien ik de positie daarvan ook nog niet heb kunnen vaststellen.

Plan van aanpak:
Accu kopen:P, en aansluiten
dan het contakt maar is opdraaien kijken wat er gaat gebeuren.
dynamo monteren,
Bougies demonteren, lampenolie op de zuigers zetten.
Startmotor is ze werk laten doen zonder de bougiedoppen.
als ze dan draaid is eventjes bougiedoppen er op en kijken of ze wil starten.

-en ergens tussen al deze stappen in, is even met mijn broer onder het dashboard kruipen met een multimeter.

Fantaman
31/08/2009, 12:59
1. In de achterklep aan de bestuurderskant gaat er in eens een kabeltje(zie foto)
2. Aan de bestuurderskant in de motorkap heb ik 2 stekkrtjes waar ik de functie nog niet van weet, ik vermoed de claxon aangezien ik de positie daarvan ook nog niet heb kunnen vaststellen.


1. 2bruine draden 1 met rooie streep is speaker draad volgensmij, meten is weten!

2. waarschijnlijk zijn die stekers voor diagnose, de toeter zit namelijk links voor achter de bumper, als je langs het linker voorwiel kijkt moet je hem kunnen zien zitten;-)

jasper08
31/08/2009, 13:05
1. het zijn 5 draden ofzo, en ze komen achter de achterbank uit de kabelboom zetten. daar zit geen speaker toch?

2. owk dankje! leek me inderdaad al stug dat daar de claxon zat.
(zal hem echter niet zien zitten als ik langs t voorwiel kijk:P hij moet nog gemonteerd worden)

Die giagnose stekkers klopt het dat die in je motorkap bij je schokdemper ongeveer zitten?

Fantaman
31/08/2009, 13:14
1. als het 5 draden zijn weet ik het ook niet, weet wel dat daar de stekkerzit voor de targadak motor, maar dan moet je wel een elektrisch targadak hebben.
dus dan moet je nog even verder zoeken.



ja de diagnose stekkers moet daar ergens in de buurt zitten het zijn 2 draden/stekkers met rubber erom zegmaar

jasper08
31/08/2009, 17:34
owk dan zijn die stekkers voor dus de diagnose stekkers dat is wel duidelijk:)

en die stekkers achter zijn 4 stekkers 5 draden. en ik heb een handmatig targadak.
zal zo is ff in de haynes loeren

replica
03/09/2009, 00:10
Had ik ook maar zo'n eentje om mee te beginnen al groot en deels gedaan, zeer mooi!!!! Nu mijne was ogineel in metaal groen, iets lichter denk ik...
Allé kom maar op met de fotoooooosss :peace:

jasper08
04/09/2009, 17:01
Zo vandaag even de porsche uit de garage gehaald om de fiat 500 uit de garage te halen. denk porsche terugduwen op het grint is toch ook niks,.. dus maar ff jerrycannetje benzine gehaald. denk starten met die hap.

sleuteltje om, startmotor slaan niet aan,.. nou me electra is zo drama op dit moment het kan wel alles wezen dus ik flink balen, beetje zekeringen aangedrukt. pakt ze ineens wel aan. wat een mazzel:P

flink doorstarten. niks....
bougie er uit gehaald. nou die vonkte mooi. dus geen probleem.
injectiekabel los gehaald, geen bezine. probleem gevonden dus!

Nou van voor naar achter doorlopen jahoor de brandstofpomp achter slaat niet aan! eventjes de contakten losgedraaid(breken beide boutjes af:doh:) eventjes wat meten. geen stroom.

nouja ben ik geen stroomheld dus binnenkort maar ff met me broer zoveel mogelijk dingen onder het dashboard aansluiten. en dan zal het probleem zich vanzelf wel verhelpen.

nou hoorde ik bij het starten alleen een relais klikken, hoort niet toch? is vaak passa probleem als ik me goed herinner of zit ik er dan naast:$?

Frenske
04/09/2009, 18:13
tja Jasper, de pomp draait enkel als de startmotor draait (wordt aangestuurd door de min zijde van de bobine, die groene draad). Geeft dat geen puls, draait de pomp ook niet. je zou het relais kunnen overbruggen, maar heeft nu denk ik geen zin meer omdat de contacten zijn afgebroken.

jasper08
09/09/2009, 23:28
Hmm,.. nou er zit weinig "schot" in de zaak, veelal is electra gebeuren en dat kan ik echt totaal NIET,.. dus denk dat ik mezelf maar is een cursus moet gaan geven:frown:

dus het is nu ff wachten op me broer die goed is met multimeter en soldeer apparaat etc. of een maat van mij die er ook wel goed mee is maar kan nu niet verder. ook nog niet motorisch want door electrisch gezijk doet brandstofpomp het niet zoals hiervoor beschreven stond,..

Niemand op forum met kennis van zaken die leuk vind om me een avontje/middag/zondag te helpen om me electra voor de bakker te maken(A)

LWB
09/09/2009, 23:35
heb je al een werkplaatshandboek met de e.schema's er in?
door zorgvuldig te lezen/kijken en met enig kennis van zaken kun je een heel eind komen...

jasper08
09/09/2009, 23:38
Ik heb al de haynes werkplaatshandboek met schema's er in.
Maar aan een auto sleutelen die je neit zelf hebt gedemonteerd is best lastig. en ik kan heel veel op motorisch gebied en andere gebieden maar electra is gewoon echt een grote zwakte! en dan nog is al die relais en die stekkertjes,.. man o man,.. nee ik heb vaak genoeg de moed gehad deze week er is onder te kruipen maar zonder al teveel succces als ik eerlijk ben. dus vandaar dat ik nu op de wacht voor hulp zit:(

LWB
09/09/2009, 23:42
kan je helaas niets meer dan succes wensen,ook voor mij niet echt een sterk punt!

jasper08
19/09/2009, 15:36
Hoera!!

Update tijd:P

ben avondje bezig geweest met me broer( multimeter held!!)
Resulaten van dit avondje!
Brandstofpomp krijgt voeding!
Koplampen doen het en komen mooi omhoog!
remlicht
achteruitlicht
knipperlichten
ruiterwissers!

dus kan weer aan de slag want me motor zou nu eventueel moeten kunnen draaien.
nu heb ik alleen 1 probleem brandstofpomp die zit vast en doet het niet!

wat is hier de beste oplossing voor? is hij te maken moet ik een ander. zo ja waar haal ik deze het beste vandaan?

jasper08
29/09/2009, 11:51
Mede porsche rijders, ik heb weer een vraag aan jullie!

Ik heb zojuist mijn Distributieriem vervangen en ben nu bezig met het monteren van de spanrol!

Nou is de spanrol die ik van gates heb anders dan die er origineel op zit. De orginele heeft een grote bout waar je de spanning mee kan opvoeren. nou heeft de gates deze grote bout niet maar 2 gaten in de spanrol. ik verwacht dat er een tooltje op moet (zoiets als waar je de slijpschijf van je slijptol mee vast zet) op moet om de spanrol op spanning te zetten.

heeft hier iemand ervaring mee/tips?

ik hoop zo snel mogelijk van jullie te horen, want vind het niet zo fijn om me auto zonder de d-riem er correct op te hebben lange tijd te hebben staan!



* vorige D-riem die ik heb vervangen had een kromme klep tot gevolgen:P

Frenske
29/09/2009, 12:10
* vorige D-riem die ik heb vervangen had een kromme klep tot gevolgen:P

als je alles netjes op de merktekens zet kan er niets mis gaan en dan nog, de kleppen kunnen de zuiger niet raken bij deze motor.

De spanrol is dus van het "goedkope" type. Heb ik ook gemonteerd. Ik heb de riem licht opgespannen aan de trekkende zijde (dat is de zijde waar de spanrol NIET tegen drukt) en in een van de gaatjes een kleine schroevendraaier gestoken. Hiermee heb ik de riem op de goede spanning gebracht (aan de trekkende zijde moet je de riem maximaal een kwart slag kunnen draaien, dan is de spanning goed.

jasper08
29/09/2009, 12:28
oke thnx, ga dr ff mee aan de slag heb ondertussen ff me nieuwe brandstofpomp gemonteerd:) dus als alles beetje mee zit zou ik straks de P voor t eerst moeten kunnen starten,..

*hart gaat al sneller kloppen(A)

jasper08
29/09/2009, 14:35
Zo vandaag me brandstofpomp en D-riem gemonteerd:)

als het goed is zitten ze beide goed gemonteerd! maar ik wacht nog even met starten tot me pa er is zodat we alles nog even goed door kunnen lopen!!

jullie nog tips of ideeen die ik nog zou moeten nalopen voordat ik dr voor t eerst probeer te starten?

Frenske
29/09/2009, 16:02
bus startpilot bij de hand? WD40 werkt net zo goed

jasper08
29/09/2009, 16:22
Nou porsche heeft ze eerste klanken laten horen!

Nu heb ik alleen nog paar kleine vraagjes want ze sloeg ongeveer per direct af!

hoe vaker proberen hoe langer ze liep maar de accu ligt nu ff aan de lading.

maar het volgende deed zich voor!

Backfires:
1 uit de uitlaat
en stuk of 3-4 door luchtinlaat

Is dat normaal voor eerste paar keer aangezien ze nog niet optimaal loopt?
owja, en mijn drukregelaar van brandstof die gaf wat problemen in t electra dus daar heeft me broer even omleiding over gelegd om later te fixen dus brandstofpomp blijft pompen. kan dit voor t testdraaien kwaad? kan de porsche er mee starten of kan dat oorzaak van t afslaan zijn?

Fantaman
29/09/2009, 18:04
ik had ook een gates setje maar volgensmij zat er een 4kant gat in waar een inbus in paste om hem te spannen, en de mijne was wel het zelfde van wat erop zat;-)

en als je last heb van kromme kleppen na het vervangen van een riem, daarom draaien de ''profecionals'' altijd eerst de motor met de hand rond;-)

EDIT: oeps pagina 2 gemist:redface::doh:

als ie 1 keer in de inlaat ploft en 3 keer in de inlaat dat de timing tussen nokkenas en krukas meer als een paar tanden verkeert, dus ff dubbel chekken dat alles wel op merk teken staat:doh:

M.B.H.
29/09/2009, 19:08
owja, en mijn drukregelaar van brandstof die gaf wat problemen in t electra dus daar heeft me broer even omleiding over gelegd om later te fixen dus brandstofpomp blijft pompen. kan dit voor t testdraaien kwaad? Nee ;-)
kan de porsche er mee starten ja :-)
of kan dat oorzaak van t afslaan zijn? nee niet echt , of je brandstof verdeler moet niet goed werken en continu brandstof druk op je inspuiters geven 8-)

joeyw91
29/09/2009, 20:54
eerst met de hand ronddraaien, dat doen echte profs? ook beunhaze hoor :p

enne, je kan ook nog proberen om de nokkenas nog een rondje te draaien, totdat ie weerop optijd staat. of de krukas.. kan ook... maar de verhouding is 2op1 krukas 1 rondje, nokkenas 2.. dus die zou net het verkeerde rondje zijn zegmaar :p

of het is niet zoo.. verbeter me als het niet zo is

M.B.H.
29/09/2009, 21:30
eerst met de hand ronddraaien, dat doen echte profs? ook beunhaze hoor :p

enne, je kan ook nog proberen om de nokkenas nog een rondje te draaien, totdat ie weerop optijd staat. of de krukas.. kan ook... maar de verhouding is 2op1 krukas 1 rondje, nokkenas 2.. dus die zou net het verkeerde rondje zijn zegmaar :p

of het is niet zoo.. verbeter me als het niet zo is


nee dat is dus iets anders

als je de distrb. kap er af hebt.
Dan zit er een merk streep stuk op het blok thv kukas
en een kerfje in je poelie .
Als die twee tegen over elkaar staan,
moet ook het merk streep stuk op je kleppendeksel tegen over het puntje in je nokkenas wiel staan
Als dit zo is en je kijkt op je vliegwiel zul je als het goed is ook de )0) markering vinden ( zet deze op nul exakt dit is de basis waar je van uit moet gaan )

als je nu kijk waar de roter van de ontsteking staat / naartoe wijst is dat je eerste cilinder volg de desbetreffende bougie kabel en je komt als het goed is bij de voorste cil. uit dat is de cil. die het dicht bij de radiateur zit !!!!

Fantaman
29/09/2009, 22:49
eerst met de hand ronddraaien, dat doen echte profs? ook beunhaze hoor :p

ik gebruikte niet voor niets ''...'':loco:





...de verhouding is 2op1 krukas 1 rondje, nokkenas 2.. dus die zou net het verkeerde rondje zijn zegmaar :p

en de krukas draait 2 rondjes als de nokkenas 1 keer rond gaat

het is maar dat je het weet, anders komt het nooit goed met die motor:doh:

M.B.H.
29/09/2009, 23:19
dat is dat iets wat ik bedoelde
maar volg mijn kleine handleiding maar dan kom je er wel uit denk ik zo ;-)

jasper08
30/09/2009, 17:08
Zo, vandaag meteen na me werk weer aan de porsche gaan hangen!

D-riem stond inderdaad tandje verkeerd!
ff goed gezet, goede hoop starten!
vrij weinig aktie!

nu verdenk ik zelf de bougiekabels dat deze op verkeerde volgorde zitten!
nou heb ik nog een andere ontsteking+ verdelerkap dus daar ff vanaf wezen spieken.
toen liep ze geruime tijd op 2 cilinders maar bleef wel lopen:) nu was ik dus benieuwd hoe kan ik de juiste volgorde van de ontsteking/bougiekabelvolgorde vinden?

of kan iemand mij die verklappen?

nog bedankt voor al jullie voorgaande reacties hebben me super goed geholpen!

Sjaak
30/09/2009, 19:14
De aansluiting het korst bij de bestuurder is cilinder 1. Daarna met de klok mee 3, 4, 2.. (zo uit het blote bolletje) Volgorde staat ook op de kleppendeksel aangegeven..

jasper08
30/09/2009, 19:18
ja op de kleppendeksel staat de volgorde van BDP van de cilinders en dus ook de ontstekingsvolgorde!

maar de volgorde van je rotor moet wel overeenkomen met de volgorde van die op je kleppendeksel.

die op de kleppendeksel is 2-4-3-1 vanaf bestuurderskant maar ik wil weten welke bougiekabel waar op de rotor moet

Sjaak
30/09/2009, 19:23
Zet de motor op BDP (pijltje kleppendeksel gelijk met teken op nokkenaspoelie)
Als het goed is moet de rotor nu de bestuurder aanwijzen..
Verdelerkap erop, en boegiekabel van cilinder 1 op de aansluiting die de rotor aanwijst. Daarna, met de klok mee, boegiekabel 3, boegiekabel 4 en als laatste boegiekabel 2 plaatsen.

Succes!

jasper08
30/09/2009, 19:36
jaaaah t werkte!!

ze liep kwam heeel moeizaam op gang,.. gewoon full pull gas ingehouden en draaide zo 1000 touren denk ik:P maar ging steeds beter lopen, maar heb hem toen maar weer ff uit gedaan. maar is ff goed naar kijken met me pa maar ze begon steeds soepeler en egaler te lopen dus ik vermoed dat de injectoren ofzo beetje schoongeblazen moeten worden.

moet de luchtinlaat ook maar is ff goed aansluiten want die is losgeknald door die backfires

jasper08
01/10/2009, 17:41
Hmm toch niet resultaat waar ik op hoopte! ze komt niet boven die 1000-1500 touren en lijkt niet helemaal lekker te draaien,.. af en toe toch nog last van backfires dus ben nog niet helemaal tevree! iemand die toevallig ff voor mij wil kijken wat de juiste montagevolgorde is? zodat ik de ontsteking kan gaan uitsluiten?

alvast bedankt!

M.B.H.
01/10/2009, 18:50
welke montage volgorde

jasper08
01/10/2009, 19:58
Van je bougiekabels op je verdelerkap;) dus welke kabel waar zit en aan welke cilinder!

denk dat we nu toch de goede volgorde hebben gevonden, graag nog zekerheid iemand wil kijken!

maar ben bang dat ik ander probleem heb:(

op cilinder 1 en 2 draaid de porsche redelijk zover hij op 2 cilinders goed kan lopen maar pakt zeker niet op als je meer gas geeft!

zodra je 3 en/of 4 er aan gooit dan begint ze heel onregelmatig te lopen! alsof ze ff touren oppakt en dan weer paar keer overslaat en dan weer beetje touren begint te maken,. maar dit alles komt niet boven de 1500-2000 touren.

misschien injectie? of andere ideeen?

M.B.H.
01/10/2009, 20:37
draairichtig van de roter volgen rechts om resp cil 1-3-4-2- aansluiten
succes

-Bassie-
03/10/2009, 09:52
hier heb je misschien wat aan.

http://www.924forum.nl/attachment.php?attachmentid=2159&d=1249659952

jasper08
03/10/2009, 16:06
heb ik zeker wat aan ga meteen ff proberen!

misschien andere vraag/probleem! als ik mijn nokkenaspoulie markeringen gelijk zet dan staat mijn rotor naar de bijrijder gewezen! terwijl jullie zeggen(en ook op de foto te zien is! is dat cilinder 1 richting de bestuurder zit) mogelijke oorzaak van me problemen?

wat zou de oplossing kunnen zijn?

jasper08
03/10/2009, 16:13
oke getest, zoals op afbeelding van bassie werkt het niet en wil ze backfire geven!

-Bassie-
03/10/2009, 16:34
de eerste cilinder zit aan de kant van je d riem he.

dit klopt 100% zeker.

zo heeft iedereen het zitten.

anders gaan kijken of je ontsteking niet te laat staat ;)

M.B.H.
03/10/2009, 17:54
je ontsteking kan er ook anders in staan b.v cil verdraaid
probeer dan cil1 op plaats 2 foto bas
cil 2 op plaats 4
cil 4 op plaats 3
cil 3 op plaats 1

succes

Pas
05/10/2009, 03:48
heb ik zeker wat aan ga meteen ff proberen!

misschien andere vraag/probleem! als ik mijn nokkenaspoulie markeringen gelijk zet dan staat mijn rotor naar de bijrijder gewezen! terwijl jullie zeggen(en ook op de foto te zien is! is dat cilinder 1 richting de bestuurder zit) mogelijke oorzaak van me problemen?

wat zou de oplossing kunnen zijn?

Ga niet te gemakkelijk uit van het merkteken op de kleppendeksel/poelie, kijk liever naar het bdp merkpunt op je blok. Bij mij zit er een kijkgaatje als je tussen het gasklephuis en het motorschot naar beneden kijkt.

Let erop dat backfires de plaat in je luchtweger kunnen vernielen, is iig bij mij gebeurd.

Heb je aan het ontstekingsmoment zoals die stond veranderingen gemaakt? Of is misschien in het verleden tijdens die restauratie de kop eraf geweest?

-Bassie-
05/10/2009, 09:51
anders de eerste cilinder op bdp zetten en dan met dichte kleppen.

dan kijke waar de rotor staat en vandaar beginnen met 1.

jasper08
05/10/2009, 15:42
zo vandaag cilinder voor cilinder de ontsteking gechecked! ontsteking staat nu goed!

maar ze slaat aan en loopt even een heel kort momentje denk aan 1-1,5 sec zoals het hoort en dan valt ze weg! alsof ze een kleine benzine voorraad heeft die wegstookt en dat er dan geen brandstof meer is!

het zit hem dus waarschijnlijk in de injectie! weten jullie misschien welk onderdeel van de injectie deze sympthomen kan veroorzaken? ben bang een heleboel delen maargoed alle tips zijn welkom want dit is mijn eerste auto met injectie! dus heb er nog vrij weinig verstand van!

bedankt voor jullie hulp bij de ontsteking!

Pas
05/10/2009, 16:36
Controleer even of je luchtweger in de tussentijd niet beschadigt is door de backfires.

Die paar secondes draaien zal wellicht op de brandstof van de koudestart injector zijn.
Anders de klep van de luchtweger handmatig bedienen als iemand start en kijken of je 'm lopende kan houden, dan kan je zien of het 'slechts' de afstelling is?

M.B.H.
05/10/2009, 17:25
zo vandaag cilinder voor cilinder de ontsteking gechecked! ontsteking staat nu goed!

maar ze slaat aan en loopt even een heel kort momentje denk aan 1-1,5 sec zoals het hoort en dan valt ze weg! alsof ze een kleine benzine voorraad heeft die wegstookt en dat er dan geen brandstof meer is!

het zit hem dus waarschijnlijk in de injectie! weten jullie misschien welk onderdeel van de injectie deze sympthomen kan veroorzaken? ben bang een heleboel delen maargoed alle tips zijn welkom want dit is mijn eerste auto met injectie! dus heb er nog vrij weinig verstand van!

bedankt voor jullie hulp bij de ontsteking!

heb je alles aangesloten van inlaatspruitsstuk tot luchtfilterbak ?
zo nee alles monteren !!!!!
als je de luchtweger optild ,
Dit doe je door het luchtfilter er uit te halen,
en dan met je hand binnen door de luchtfilterbak de weger omhoog drukken.
Als de brandstofpomp draaid dan hoor je nu de brandstof door de injektoren en het systeem gaan .
zo niet !!!
dan zit de stift / plunjer die de druk regeld in de brandstof verdeler mogelijk vast
uiteraard kijk je eerst!!!!!
Door de aanvoer leiding op je brandstofverdeler dit is de lijding die van je brandstof filter afkomt,iets te lossen en als je de pomp nu laat draaien moet je brandstof krijgen

jasper08
05/10/2009, 19:34
Nou we hebben net even geprobeert aan de luchtweger te zitten als hij aanslaat dit gaf geen reactie.

ik wil dus nu die stift/plunjer controleren van de brandstofverdeler! is dit logisch dat ik dit nu ga proberen? en hoe kom ik bij die plunjer? de kop van de brandstof verdeler demonteren?

Door de aanvoer leiding op je brandstofverdeler dit is de lijding die van je brandstof filter afkomt,iets te lossen en als je de pomp nu laat draaien moet je brandstof krijgen

dit gedeelte snap ik niet helemaal? maar ik weet wel dat er benzine voorbij het brandstoffilter komt.

M.B.H.
06/10/2009, 09:52
[quote=jasper08;66926]Nou we hebben net even geprobeert aan de luchtweger te zitten als hij aanslaat dit gaf geen reactie.

ik wil dus nu die stift/plunjer controleren van de brandstofverdeler! is dit logisch dat ik dit nu ga proberen? en hoe kom ik bij die plunjer? de kop van de brandstof verdeler demonteren?NEEEEE niet Doen !!!!!

Door de aanvoer leiding op je brandstofverdeler dit is de lijding die van je brandstof filter afkomt,iets te lossen en als je de pomp nu laat draaien moet je brandstof krijgen

dit gedeelte snap ik niet helemaal? maar ik weet wel dat er benzine voorbij het brandstoffilter komt.[B] dat is gelijk aan de zin hier boven dat bedoelde ik[/

M.B.H.
06/10/2009, 09:59
gaat de plunjer wel op en neer met de luchtweger mee ??
dit kun je voelen
als je de weger optild heb je tegendruk X terwijl je hem tild
als je nu de brandstofpomp aanzet word de tegendruk hoger waneer je hem tild!!
Gebeurt dit ????

jasper08
06/10/2009, 17:20
Plunjer werkt wel:( hoor inderdaad ook wat fluiten bij de injectieleidingen.

dus die is t waarschijnlijk ook niet:(

volgende testmoment?:)?

M.B.H.
06/10/2009, 17:53
koudstart injektor even met twee losse draden 12 v geven dan blijft hij met de brandstof pomp aan,deze coninu brandstof geven direkt starten
blijft de moter nu wel stionair lopen ??? geen gas geven

jasper08
12/10/2009, 11:58
Hallo Allemaal,

De motor loopt! dus nu moet ik snel verder met het monteren van de dynamo zodat de waterpomp kan gaan meedraaien. Ik heb het idee dat mijn dynamo echter anders is als die in de Haynes manual wordt vermeld.

Hieronder heb ik een paar foto's geplaatst zoals mijn dynamo en montagepunten eruit zien.

vragen:

1. Op mijn dynamo zit een breed stuk wat precies tussen de twee bovenste montagepunten in de auto past. Op die manier komt echter het tweede montagepunte van de dynamo niet goed uit.. andersom wel maar dan zit het brede stuk beneden wat niet zo lijkt te horen..of wel?

2. Hoeveel aansluitingen gaan er op de dynamo?

3. Moet de dynamo altijd luchtgekoeld worden want die van mij heeft daar volgens mij geen aansluiting voor.

Ok weer heel wat vragen maar ik hoop dat jullie me snel verder op weg kunnen helpen!

Alvast bedankt

jasper08
16/10/2009, 16:51
Hey jonges k weet dat het practische domme vraag is!
maar ik heb er nog nooit eengemonteerd op porsche etc! en het setje wat ik nu heb lijkt gewoon niet helemaal lekker op elkaar te passen! graag mee info please!

Frenske
16/10/2009, 17:59
ik denk dat je kunt concluderen dat je een verkeerd dynamo hebt. :redface:

jasper08
16/10/2009, 19:04
die conclusie was ik ookal bang voor:P

ben al op zoek naar een nieuwe;),..

ik snapte er al geen ballen van hoe het er op moest;)

jasper08
18/10/2009, 20:31
update!!!

veel gebeurd sinds de vorrige post!

Wat is er gedaan? al het ellectra is gedaan(laten doen omdat ik er zelf de ballen verstand van heb)
Motor draaid als een zonnetje!
dynamo en alles gemonteerd!(heb alleen een lekke waterpomp,.. waar kun je deze kopen?)
en heb bijna alles afgemonteerd op paar dingen na zoals stoelen en middenconsole waar ik nog steeds geen goede van heb:(

zal binnenkort ff fototjes plaatsen van me groene monster(A)

captainfrasca
18/10/2009, 20:34
Dat is een aardige lijst die je weggewerkt hebt!

De waterpomp kun je bij zowat iedere autoboer wel krijgen.

jasper08
18/10/2009, 20:36
zo vermoeden had ik al!

ja zijn echt grote slagen gemaakt! als ik middenconsole heb kan ik me interieur voor elkaar maken! moet alleen nog ff klein verlanglijstje shoppen maar dan gaat t echt hard! rem was alleen heel sponzig op de terugweg! dus die zal ff opnieuw ontlucht moeten worden!

LWB
18/10/2009, 20:38
flink vooruitgang geboekt:thumb:

Sjaak
18/10/2009, 20:40
Ik heb nog een nieuwe waterpomp liggen, laat maar weten als je interesse hebt.

jasper08
21/10/2009, 19:46
Zo morgen de laatste dingen kopen en dan van t weekend afbouwen als het beetje meezit;)

heb alleen een dramatisch punt geconstateerd,.. ze sist een beetje langs t uitlaatspruitstuk! nou wil ik proberen of het verdwijnt als ik de bouten nog beetje natrek. maar mocht dit niet helpen,.. hoe dramatisch is het dan om uitlaatspruitstuk te demonteren? want er lijkt niet genoeg ruimte te zitten tussen het chassis en de motor om spruitstuk zo te kunnen demonteren,..

ik hoor graag van jullie;)

gr jasper

-Bassie-
21/10/2009, 21:45
is zeker mogelijk.

ik heb het ook gedaan is even werk dowpipe ook los halen en pakking doen.

dan kan je er bij alleen laatste boutje van de 4de cilinder dus is erg moeilijk.

Bcreative
23/10/2009, 12:05
Gaat de goede kant op, Jasper. Mooi dat ie binnenkort weer de weg op kan! Ben benieuwd naar de foto's!:thumb:

jasper08
24/10/2009, 20:05
is zeker mogelijk.

ik heb het ook gedaan is even werk dowpipe ook los halen en pakking doen.

dan kan je er bij alleen laatste boutje van de 4de cilinder dus is erg moeilijk.


mijn spruitstuk zit echt zo'n beetje tegen chassis aan denk dat ik 0,5 cm ruimte heb ofzo,.. maargoed heb al ff gespiekt bij andere foto's onder de motorkap volgens mij heeft iedereen dat,.. maar dus gewoon ff auto opkrikken downpipe demonteren en dan kun je spruitstuk ver genoeg kantelen dat hij van de tapeinden komt? en dan ff nieuwe pakkingen halen bij???

morgen proberen interieur voor elkaar te maken! middenconsole afmonteren+ stoelen monteren

Mikevhoof
25/10/2009, 17:20
Gave kleur voor een gave auto ;-)

Ben benieuwd het eindresultaat van dit project te zien, klinkt veelbelovend.

-Bassie-
25/10/2009, 18:07
is zeker mogelijk.

ik heb het ook gedaan is even werk dowpipe ook los halen en pakking doen.

dan kan je er bij alleen laatste boutje van de 4de cilinder dus is erg moeilijk.


mijn spruitstuk zit echt zo'n beetje tegen chassis aan denk dat ik 0,5 cm ruimte heb ofzo,.. maargoed heb al ff gespiekt bij andere foto's onder de motorkap volgens mij heeft iedereen dat,.. maar dus gewoon ff auto opkrikken downpipe demonteren en dan kun je spruitstuk ver genoeg kantelen dat hij van de tapeinden komt? en dan ff nieuwe pakkingen halen bij???

morgen proberen interieur voor elkaar te maken! middenconsole afmonteren+ stoelen monteren

jah zo heb ik het ook gedaan.

pakkingen waren 35 euro.

denk er om even accu pool loshalen.

je zit namenlijk heel dicht bij dikke plus van je startmotor.

jasper08
27/10/2009, 16:06
zoo,...

ff citaat van B24(geloof ik) uit Bassie en Adriaan,..

Ik heb ook altijd pech!!!:'(

gister me porsche interieur klaar gemaakt zal vandeweek ff foto's posten! ik blij ff porsche rijden hier in de wijk,.. koppeling slipt vol door:( dus word weer flinke klus en kostenpost,..

tips en idieen zijn altijd welkom,

ik laat jullie horen hoe wanneer en wat

Gr

jasper08
05/11/2009, 20:50
Zo wassikweer:)

vandaag de koppeling+lager en drukgroep vervangen! wat een klotewerk! maar dat terzijde want dat is gelukkig allemaal goed gegaan!

aangezien ik de boel toch los had vanwege koppelingswissel had ik ook maar besloten pakkingen van me uitlaatspruitstuk te vervangen.
wat doet zich nu voor! uitlaatpruitstuk gebroken 2 van de 8 lipjes zijn er af,.. heb ik reservespruitstuk,.. nou die stukjes tikte je er net zo snel vanaf,.. geen succes dus! ik naar gietijzerlasser toe. die kon het wel lassen maar hij zegt dat breekt bijna net zo snel weer dus eigenlijk onzinnig werk. nu kon hij er een nieuwe voor me fabriceren van rvs. maargoed nu vroeg ik me af zijn er verdere substituutproducten verkrijgbaar voor spruitstuk van 924? immitaties of andere mogelijkheden?

ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)

Fantaman
06/11/2009, 17:10
ik zou toch voor de RVS gaan, mits je het geld ervoor wil neerleggen
andere optie is van een sloper?

M.B.H.
06/11/2009, 17:32
Voor een goed orgineel spruitstuk ben je ook tussen de 75 en 100 Kwijt !!!

ArvidW
06/11/2009, 19:54
Ook bij jou Martin? :P

M.B.H.
07/11/2009, 09:02
Ook bij jou Martin? :P

ik heb er maar een op reserve liggen ;-)
maar anders geen 75 Hoor

jasper08
09/11/2009, 19:52
Zo,.

nog maar is even een update doen zonder vragen of klachten gewoon jullie even informeren hoe het ermee staat( bedenk me trouwens nu dat ik wel 1 vraag heb maar geen technisch moeilijke;))

De auto is woensdag middag richting PPO-systems te wezep gegaan. ik ken deze man redelijk goed en hij is technisch zeer sterk! wij zijn samen begonnen aan het demonteren van de koppeling.
de volgende werkwijze hebben wij gedaan.

1. Uitlaat+hitteschildjes weg.
2. tunnel losbouten en transmissie uit de rubbers halen. dit gaf al enige ruimte maar niet genoeg.
3.motorsteunen losgebout dit gaf ook al iets meer ruimte maar nog niet voldoende de motor moest verder naar voren dus maar begonnen aan punt 4.
4. de balk van de stuurinrichting er af gehaald. motor naar voren en er was ruimte.
5. koppeling monteren en callibreren.
6. alles weer terugbouten.

alles wat wel gebeurd is maar niet tussen de punten staat:P
complete achteras losbouten maar dat ding kwam niet van ze plek dus boutjes maar teruggezet en lekker laten hangen.
2 bouten van stuurinrichting braken af (M10) dus flink wezen boren.
en bij gebrek aan steunen was de motor bijna in vrije val geraakt richting de grond(niet best uiteraard) al met al veel trammelant.
nou aangezien de helft toch al los lag ook meteen uitlaatspruitstuk maar gedaan. heb gewoon een goede 2ehands gehaald in alteveer, en setje nieuwe pakkingen er op.

maarja alles is goedgekomen, spullen zitten er weer onder en ze koppelt geweldig!!!
en de uitlaat is weer mooi dicht dus weer stapje verder.

maargoed zoals alles altijd 2 stappen vooruit gaat en 1 terug heb ik nu lekkende remcupjes bij de achterrem. en lekke remleiding linksvoor(de korste gelukkig dus die ga ik morgen even demonteren en nieuwe laten maken)

To do list:
Remmerij voor elkaar maken
electra probleem binnenverlichting vinden (zekering klapt er steeds uit)
kabel van me thermostaatbediening soepel maken
stukje interieur uit sloper van zwolle trekken(kofferbak bekleding aan de wanden)
deurschakelaars monteren.
zorgen dat de handrem werkt?
en koplampen afstellen.

en dan moet er een afspraak gemaakt worden bij de rdw:D

nou hier mijn vraag.
km teller aandrijvind waar zit die en hoe ziet die er uit? de kabel komt nu namelijk uit mijn linker wiel naar buiten maar de teller zit er niet aan en weet niet waar die zit en hoe die er uit ziet iemand misschien foto of uitleg?

bedankt en veel leesplezier!

M.B.H.
09/11/2009, 20:26
De teller binnenkabel komt in de dop van je lagerafdichting daar zit
in het midden een vierkant gaatje en aan de buitenzijde word die geborgd met een schuifklemmetje is dit voldoende ??

Fantaman
09/11/2009, 20:30
km teller zit in de naaf geschoven en het bineste gedeeltje steekt uit en moet door het 4kanten gat in je naafkap en dan een borgingsringetje erop.
bedoel je dat?

klaas 924
09/11/2009, 20:36
zo al lekker bezig geweest!!

en zo word het to do lijstje steeds korter:thumb:
maar begrijp ik het goed
je sleuteld zelf mee in de werkplats van dit bedrijf??

jasper08
09/11/2009, 21:21
zo al lekker bezig geweest!!

en zo word het to do lijstje steeds korter:thumb:
maar begrijp ik het goed
je sleuteld zelf mee in de werkplats van dit bedrijf??

Ja gelukkig wel maar het zijn wel moeizame stapjes.
Ja ik sleutel zelf mee in de werkplaats van dit bedrijf.

trouwens voor mensen die op gas willen rijden! hij is echt aanrader super vent! en is heel bekwaam!

Die kmteller aandrijving snap ik nog niet helemaal,.. misschien foto of iets:$

want mijn kabel hangt nu uit de velg als het ware, ik neem aan dat ik dus niets mis? of niet goed gemonteerd hebt?

M.B.H.
09/11/2009, 21:35
in je fuche zit een gat in het hard daar moet de kabel in en doorheen

jasper08
14/12/2009, 12:55
zo,.. even lang niets laten horen:$

Nou even kort wat er gebeurd is,..

Ze is goedgekeurd en heeft nederlandse platen!! FEEST!!

zal binnenkort even foto's plaatsen!

heb alleen lichtelijk last van vocht in de auto,.. er zit nu zelfs ijs aan de binnenkant van me auto:P maar ik kan nergens vocht of lekkage ontdekken ook niet na een flinke sponsbeurt zegmaar,..

ik denk zelf dat t vocht via me achterraam binnenkomt want ze valt niet helemaal lekker in de rubbers,.. is daar nog wat aan te doen?>

Mvgr Jasper van Vliet

ShroudedVeil
14/12/2009, 13:10
Lees dit eens [ame]http://www.944forum.com/forum/showthread.php?t=8875[/video] ;)

-Bassie-
14/12/2009, 14:26
kan niet frank dan moeten we inloggen.

Larry
14/12/2009, 18:10
Heb je kabeldoorvoeren vanuit de wielkasten gecontroleerd? Antenne e.d. ?

Fantaman
14/12/2009, 18:10
ach ik mocht vanmorge ook de binnekant van de vooruit krabben en ik heb geen lekkage, alleen een roest gat onder het achterlicht:doh:

klaas 924
14/12/2009, 18:17
hebben jullie nog geluk!1

ik kon er vanmorgen met de beste wil van de wereld niet in de auto komen

heb zaterdag de auto gewassen ,alle blad en vuil uit het motorcompartement verwijderd
olie gecheckt,ramen gewassen van binnen
en vergeten om de sloten in te spuiten met olie/sileconenspray!!!

DOM DOM DOM

maar gekukkig staat er dan nog een citroen picasso en een vw polo!
dus die dan maar mee!

Fantaman
14/12/2009, 19:23
nou ikhad alleen wat moeite met de sleutel erin en omdraaien maar ging nog goed, morge even wat olie erin. vorig jaar heb ik nog mijn auto gewassen toen het -15 vroor snachts, maar kreeg de volgende dag nog wel me deur open met moeite, lang leven siliconespray:thumb:

Bcreative
15/12/2009, 09:45
Achterkleprubber invetten, liefst vervangen. Oude rubbers sluiten meestal niet goed meer aan. Verder kun je door het stellen van de stelschroeven 'm mogelijk wat beter in de slotjes laten vallen. Check of je portierruiten goed aansluiten/afsluiten. En je portierrubbers sluiten misschien ook niet helemaal goed meer af. Dat zijn allemaal mogelijke oorzaken. Succes!
Ben met dit weer, vooral 's morgens, wel blij dat ie lekker binnenstaat. Hoefde vanmorgen niet te krabben!:whistle::heh:

jasper08
15/12/2009, 15:56
Nou ik denk zelf dat het in me achterklep zit. die kleppert namelijk wat tijdens het rijden, en als je op het rubber kijkt ligt hij er niet helemaal lekker in. heb geprobeerd de stelschroeven aan te zetten alleen dat aluminium waar die boutjes in zitten is zo poreus dat het ingegoten moertje meedraaid. oftewel stuk:P kleprubber waar kan ik het halen en wat kost het(A)?

kabeldoorvoer wielkasten? antenne heb ik niet:P zit afsluitrubbertje in;) kabeldoorvoer in de wielkasten is dat dat stuk rubber/kabelboom wat voor je ruitenwissermotor in de carosserie verdwijnt?

Larry
15/12/2009, 16:59
je knipperlichten gaan er doorheen en eventuele antenne.

-Bassie-
15/12/2009, 19:51
klep rubber gewoon bij de dealer is meen ik iets van 85 euro.

en die andere blokjes enzo die zin in totaal iets van 60 euro.

jasper08
15/12/2009, 20:40
hmm,.. denk dat ik dr ga verkopen:(

er zit nu zoveel geld in,..vandaag achter verzekering aangeweest,.. 900 euro als ik aan kan tonen dat ik 2 jaar schadevrij rijdt,. 3000 euro als ik dat niet kan,.. die lui zijn echt gek joh,..:( ben t beetje beu op t moment

-Bassie-
15/12/2009, 20:41
hoe wil je de auto verzekeren dan??

als ik o jaar schade vrij rijd ben ik al minder kwijt:shocked:

jasper08
15/12/2009, 20:42
gewoon WA,..

ben 20,. woon in verkeerde postcode en tis,.. een porsche,.

Sjaak
15/12/2009, 20:43
Precies, ik betaal iets van 120,- per jaar en het is mijn eerste (enigste) auto.. Op de donor na dan..

jasper08
15/12/2009, 20:45
hoe oud ben je hoeveel schade vrije jaren en waar ben je verzekerd?

me vader ze verzekeringsman, die al onze verzekeringen regelt is vanmiddag ermee bezig geweest uit te zoeken en die kwam er bij 1 en die vroeg zelfs 690 euries,..

dus als jullie iets weten om mij van deze woekerpolissen af te helpen graag

ArvidW
15/12/2009, 20:50
bij de KNMV heb ik mijn auto WA verzekerd voor 120euro per jaar (inc inzittende verzekering)

Ik ben 20, 0 schade vrije jaren (die heb ik op m'n brommerverzekering laten staan), wel maximaal 10000km per jaar geloof ik.

https://www.knmvverzekeringen.nl/

en dan klikken op classic auto :-)

jasper08
15/12/2009, 20:55
heb je daarbij een motor verzekerd of niet? want ik kan geen premie berekenen op de site als ik classic kies:$? alvast bedankt zal ze morgen is bellen

ArvidW
15/12/2009, 20:59
Nee, ik heb alleen mijn auto daar verzekerd.

Ik heb toen ook gebeld en gelijk afgesloten want zo goedkoop vind je niet snel. Je mag overigens alleen je auto gebruiken voor recreatieve bezigheden die je met een oldtimer hoort te doen. Beetje rondrijden in de buurt enzo, vakanties, noem maar op.

Het is dus niet de bedoeling dat je er elke dag mee naar het werk heen en weer rijdt ;)

jasper08
15/12/2009, 21:03
nee, maar dat doe ik ook niet,.. ben fanatiek bromfietsrijder,.. rijdt elk jaar zo 15000 tot 19000 km per jaar op me 2wieler:P dus dat zal wel goed komen;)

zal ze morgen is bellen,.. als ik geen fatsoenlijke verzekering kan vinden gaat ze misschien in de verkoop:( koop ik me vader ze volvo 144 over en stamp ik daar gas in en dan ga ik zo maar lekker me kms vreten:P

ArvidW
15/12/2009, 21:17
Zeker een diehard bromfietsrijder, wat heb je ?

-Bassie-
15/12/2009, 21:30
deed ik eerst ook 10k in het jaar zelf met deze kou :shocked:

nu lekker warm met de 9248-)

jasper08
15/12/2009, 22:38
Haha heb veel gehad,

Kreidler RM 1976
Aprilia AF1 (zelf opgeknapt)
Aprilia AF1 replica mooiste brommer ooit gemaakt nog elke dag spijt van verkoop. totale A-staat
Union mot o mat

en bezit momenteel:
Honda CB50 (momenteel in restauratie, bijna af en dan is ze echt in complete nieuwstaat. nieuwe velgen rvs met verdikte spaken,. 350 euro t setje:O, frame laten coaten,.. carters laten coaten,. uren wezen polijsten, nieuw laten spuiten, nieuwe uitlaat, kop gereviceerd etc,.. echt me trots!)
Peugeot fox (ragbeestje wat me altijd op bestemming brengt!)

En ja rijdt ook in de kou;) reden van hoge km's is school welke 20 km verderop lag, en veel touren met vrienden in vrije tijd.

wil nog super graag is met me honda diep in frankrijk rijden! gaat ook nog ooit gebeuren alleen goede mensen vinden en het op de rit krijgen is tijdrovende klus!