PDA

Bekijk Volledige Versie : Voordemper vervangen voor rechte pijp



XoReP
01/09/2009, 11:38
Omdat mijn voordemper kapot is (aansluitstuk is afgebroken van de demper) wil ik een rechte pijp er tussen zetten (misschien meteen ietsjes meer geluid wat ik wel leuke bijkomstigeheid vindt). Maar nu moet ik even de maten doorgeven maar wat zijn de maten eigenlijk? En is het een rechte buis ook (het lijkt er namelijk wel op)?

Duncan
01/09/2009, 14:33
Voordempers zijn niet duur, iets van 50-60 euro, dus je kunt hem misschien ook gewoon vervangen en een beschaafd geluid houden.

jessy1984
01/09/2009, 16:55
vervangen door een buis kan perfect is niet zo moeilijk
maten zal je even moeten meten natuurlijk
kwa geluid scheelt dit niet veel klinkt zelfs iets beter vind ik

XoReP
01/09/2009, 18:06
Voordempers zijn niet duur, iets van 50-60 euro, dus je kunt hem misschien ook gewoon vervangen en een beschaafd geluid houden.

Helemaal origineel vind het geluid gewoon net iets te beschaafd. Zonder tussendemper klinkt wat ik heb begrepen heel lichtjes wat sportiever maar amper harder dus dat leek me wle prettig (hij hoeft zeker niet als de sjonniegolfjes in mijn straat te klinken haha, anders had ik wle en golf gekocht).

Ik was alleen ff vergeten dat aan de ene kant de demper geschroefd zit dus het wordt minder praktisch om er dan een rechte buis eronder te zetten. Ik haal morgen wel een dempertje voor 47eu ex. dan past het gewoon goed en moet ik alleen ff me beugeltje nog laten lassen van de voorpijp want die is gebroken en daardoor is waarschijnlijk me demper ook gescheurd.

Duncan
01/09/2009, 19:06
Bij mij was de middendemper ook vervangen door een buis, hiervoor is de achterkant van de downpipe afgehaald :-(
Nu wilde ik de demper weer terug (te veel lawaai zonder) en moest ik dus een andere downpipe hebben.

Fantaman
01/09/2009, 19:16
wat je het beste kan doen, is de flens van de oude demper afzagen en daar een buis oplassen, uitlaat kit erover, hoppaa:eyebrows:
elke beundehaas kan het met een beetje laservaring en je kan ook makkelijk een demper terug zetten.
persoonlijk wil ik wel eens weten hoe hij klinkt als ik inplaats van de einddemper een tussen demper plaats:heh:

XoReP
03/09/2009, 01:12
Heb vandaag maar een nieuw tussendempertje besteld voor 47eu, toch wat makkelijker ff en koop wel keertje een andere einddemper denk ik dan maar.
Ook ff nieuwe voorpijp besteld op eBay van RVS want beugeltje van me huidige is afgebroken, en probeer het wel te lassen maar heb ik iig alvast reserve ;)

Duncan
03/09/2009, 12:35
Wat heeft die rvs voorpijp je gekost? Ik heb hem nu via ALPO gekregen voor 150 euro ex.
Heel mooi gelast en gepolijst

XoReP
03/09/2009, 13:48
Wat heeft die rvs voorpijp je gekost? Ik heb hem nu via ALPO gekregen voor 150 euro ex.
Heel mooi gelast en gepolijst

Ik heb hem voor €158,- incl.

Duncan
03/09/2009, 13:50
ebay.de ?

XoReP
03/09/2009, 13:51
ebay.de ?

Jepz ;)

Duncan
03/09/2009, 13:53
linkje?

XoReP
03/09/2009, 13:54
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=360117858419

Wel zo handig ja ;)

Duncan
03/09/2009, 13:56
Volgens mij heb ik dezelfde.
Heb je hem al binnen?
Mijne (Dansk) had 10mm gaten ipv 8mm gaten...
Maar alles is oplosbaar.

XoReP
03/09/2009, 13:57
Nee gister pas besteld, heb me tussendemper net al ff opgehaald voor 52eu incl.

Duncan
03/09/2009, 14:00
Oke, laat me weten. Ik heb busjes laten draaien, soort paddestoeltjes met 8 mm inwendig en 10 mm uitwendig, en een flinke kraag.
Die Dansk buis is voor US modellen, die hebben 10mm studs in de manifold.

XoReP
03/09/2009, 14:03
Mmm... das wel weer <knip> minder dan :(

Duncan
03/09/2009, 14:05
Ho, ho geen voortijdige conclusies :-)
Ik heb altijd pech met online aankopen, niet iedereen heeft dat.

XoReP
03/09/2009, 14:08
Er staat wel bouwjaar tot 82 dus misschien dat ze in de US maar tot 82 gemaakt werden en vandaar dat bouwjaar.

Duncan
03/09/2009, 14:11
Ik ga zaterdag die pijp monteren met een vriend. Kijken of het idee met de busjes werkt.
Degene die die busjes heeft gemaakt is heel goed. Elk busje is precies pas in een gat: zes verschillende busjes. Inwendig is echt 8.00 mm dus hopen dat het nog in elkaar past.
Busjes kostten me wel bijna 80 euro (rvs).
Ik was al blij dat er geen gat voor een lambda sensor in zat, dat had ook nog gekund.
Het is gewoon moeilijk om online spullen te kopen.
Je trekt die doos open en ziet meteen dat die gaten te groot zijn: dat zou je in levende lijve nooit gebeuren.

XoReP
03/09/2009, 14:13
Kan het niet ook gewoon zonder busjes :X?

Duncan
03/09/2009, 14:16
Ik weet het niet. Ik heb het op 924board.org gevraagd aan een expert ( fwiw) en die was bang dat die pijp zou kunnen gaan bewegen en lekken.
Als die busjes er niet in gaan doe ik het ook zonder...

Fantaman
03/09/2009, 17:42
als je dikke ringen gebruikt en het goed vast zet gebeurt er helemaal niks, is alleen heel erg oppassen kwa uitlijning;-)

ik zou gewoon een m8 moertje rond slijpen, kost niet zoveel:loco:

Duncan
03/09/2009, 19:17
als je dikke ringen gebruikt en het goed vast zet gebeurt er helemaal niks, is alleen heel erg oppassen kwa uitlijning;-)

ik zou gewoon een m8 moertje rond slijpen, kost niet zoveel:loco:

Tja dat is ook een soort 'oplossing'.... Ik denk dat je met twee busjes misschien ook af kan.

XoReP
04/09/2009, 00:09
Naja moet idd wel makkelijk te fixen zijn denkk, hoeft iig gene 80eu te kosten :P

M.B.H.
04/09/2009, 07:51
Je kunt ook gewoon een stukje buis 10mm met een wand dikte van 1mm
Gebruiken.
koper of rvs :whistle:;-)

Duncan
05/09/2009, 22:46
Oke vergeet die busjes maar, het ging mooi niet in elkaar :-(.
Busjes moeten veel ruimer zijn...Daarvoor is het allemaal niet nauwkeurig genoeg gemaakt... Ik heb er nu 1 busje in zitten en laat de rest opboren tot 9mm denk ik...

ArvidW
06/09/2009, 16:39
Ik misbruik even dit topic voor een vraag:

De middelste demper of vlamdover? Neemt deze veel geluid weg?

(mijne is lek en vervangen is wat kostbaarder dan 47euro... :Cry: vandaar dat ik ook "de rechte pijp" overweeg maar dan natuurlijk wel met middendemper en einddemper)

Duncan
06/09/2009, 16:44
Waarom is jouw demper dan zoveel duurder?
Ik vond het verschil niet schokkend, maar mijn referentiepunten zijn:
Dansk eind + middendemper
Originele einddemper.

ArvidW
06/09/2009, 19:45
Mijn uitlaat is kwa opbouw niet helemaal origineel meer dus ben ook de weg kwijt wat waar origineel aan vast hoort te zitten:

http://www.924forum.nl/forum/picture.php?albumid=10&pictureid=46
(foto van marktplaats gejat)

Nr1, middendemper zit met driehoekige klem op downpipe geklemt
Nr2, middendemper 2? zit met knelring op Nr1 bevestigd
Nr3, gebogen pijp, zit vastgelast aan Nr2
Nr4, einddemper, zit met knelring op Nr3 bevestigd.

Nu is bij mij Nr2 kapot, aangezien Nr3 eraanvastzit moet ik die dus ook hebben en volgens autoonderdelenshop hier in de buurt mocht dat een leuke 180euro gaan kosten?

Vandaar dat ik graag Nr2 wil vervangen door recht stukkie pijp :whistle: Of hoort de uitlaat heel anders inelkaar te zitten?

Duncan
06/09/2009, 19:51
Orgineel is :
1)Downpipe, van spruitstuk af, eindigt in gefelsde rand, met driehoekige plaat.
2)Losse tussenring
3)Tussendemper begint met uitgefelsde rand, eindigt in buis
4) Einddemper begint met buis met klem.


In de einddemper ( 1 geheel) is een klein dempertje en een hele grote demper opgenomen. Bedoel je dat kleine dempertje?
Volgens mij is de hele einddemper 180 euro...

ArvidW
06/09/2009, 20:22
Ow, dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen, ga ik deze week nog eens langs om het echt goed na te vragen.

ArvidW
09/09/2009, 21:54
Nog nagevraagd, heel de einddemper is idd in de richting van 200euro wat ik er momenteel even niet voor over heb. (huidige einddemper is nog goed alleen dat kleine dempertje is dus kapot) Het kleine dempertje is nu vervangen voor een stuk pijp en ik zal wel zien of het veel uitmaakt :whistle:

Ik zal nog wel even laten weten hoe groot het verschil is kwa geluidsproductie nu dat dempertje weg is :-) Ik hoop niet al te veel:tape:

LWB
09/09/2009, 21:58
los van of het meer geluid oplevert,geeft het verwijderen van de pijp ook meer resonatie bij met name lage toeren is mijn ervaring.
Ik heb hierover meerdere reacties gehoord.

ArvidW
09/09/2009, 22:05
Ow, dan wordt het waarschijnlijk toch nieuwe uitlaat...:frown:

Welke demper had jij weggelaten dan?

LWB
09/09/2009, 22:09
wil natuurlijk niet zeggen dat je je er aan moet storen...,viel mij echt op bij het verwijderen van de eerste demper dat er bij rond 2000 toeren een bepaalde resonatie aanwezig was die na het er tussen lassen van welliswaar een kleinere demper weer verdwenen was.
Moet er wel zeggen dat de vervangende pijp die er eerst tussen zat ook wat forser van diameter was...
(demper 1 van de foto)
Demper 1 kom je op Ebay vaak voor een paar Euro tegen.

captainfrasca
09/09/2009, 22:10
imitatie middendemper van bijv kwikfit ligt rond de 70 of 80 euro of zo inlcusief montage....

ArvidW
10/09/2009, 16:55
Net de uitlaat getest zonder dat kleine dempertje en het valt reuze mee, bij onbelast gasgeven is er wel duidelijk een gebied te horen waar er nu meer herrie is wat LWB al voorspelde. Rijdend is het geluid in de auto amper toegenomen, hoe het buiten de auto is weet ik nog niet. (keertje auto aan mijn broer uitlenen en goed luisteren als hij wegrijd)

Ik denk helaas toch dat ik aan een nieuwe uitlaat vanaf de downpipe moet gaan denken aangezien de einddemper ook lek is bij het sierstuk (iemand heeft op de passat einddemper een sierstuk "gemonteerd")

We zullen zien wat de APK keurmeester er van vind, anders wordt het toch helaas dokken:shocked:

klaas 924
10/09/2009, 17:58
We zullen zien wat de APK keurmeester er van vind, anders wordt het toch helaas dokken:shocked:

een uitlaat mag volgens mij (ik ben geen keurmeester )
helemaal niet lek zijn!
ben dus bang dat je hem zult moeten vervangen

Fantaman
11/09/2009, 17:14
apk = gas dicht over de gehele lengte

meschien kan je wegkomen met een beetje gungum (uitlaatkit):thumb:

LWB
11/09/2009, 18:10
eindsierstuk wordt nog wel eens door de vingers gezien.
Er zijn genoeg nieuwe auto's waarop ook en sierstuk zit en als je die dichtdrukt lekken die ook...

Fantaman
11/09/2009, 21:23
een los sierstuk op een gewone uitlaat kan eigenlijk nooit gasdicht zijn, maar als het orginele eindstuk rot is kunnen ze dit wel afkeuren en volgens de nieuwe regels moet de uitlaat de lengte hebben van het orginele ontwerp