PDA

Bekijk Volledige Versie : goeiedag, zal me ff voorstellen



Frank
02/09/2009, 17:26
Hallo

Ik ben al een tijdje aan het meelezen op het forum, dus ik dacht het is wel zo netjes als ik me even voorstel :).

Ik ben Frank, vierdejaars student hbo werktuigbouwkunde, en nog niet in het bezit van een Porsche 924 :(.

Ik was de niet zo heel erg trotse eigenaar van een volkswagen polo coupé. Dat was een geinige eerste auto om het sleutelen (en beunen :D) een beetje onder de knie te krijgen, maar wat je er ook mee doet het blijft een VW polio :P.

De polo is inmiddels verkocht met als doel een 924 te gaan kopen. Al hard aan het sparen. Ik heb me al een beetje georienteerd op de bekende sites, en ben tot de conclusie gekomen dat je voor €2500 a €3000 een 924 in goede staat kan vinden (of zou het voor minder ook moeten lukken??).

Ook veel bruikbare informatie van het forum kunnen gebruiken. Die lijst met veel voorkomende mankementen is ideaal voor als je op 924jacht gaat.

Hoop dat ik snel een geschikt exemplaar vindt want krijg wel zin om te sleutelen als alles hier zo lees.


Groeten, Frank

Hendrik
02/09/2009, 17:36
Welkom.

Veel succes met je zoektocht.

captainfrasca
02/09/2009, 17:50
Welkom hier!!

Veel succes en plezier met het zoeken!!

Ritske
02/09/2009, 17:53
Welkom hier, als je een beetje zoekt kan je met dat budget een hele nette vinden.

Frenske
02/09/2009, 17:54
Welkom bij de 924 fanaten:thumb:

M.B.H.
02/09/2009, 18:10
Welkom hier en succes met zoeken :-)

klaas 924
02/09/2009, 18:21
ook van mij uiteraard eeb

HARTELIJK WELKOM:thumb:

en inderdaad voor dat geld moet een mooie en goede 924 te vinden zijn
succes!!!!!

LWB
02/09/2009, 19:38
welkom hier en succes met de jacht.
houd ook nog een beetje achter de hand,er is altijd wat waar het aan op gaat;-)

Fantaman
02/09/2009, 19:46
:welcome:
voor dat geld kan je zeker een mooie 924 vinden:thumb:

-cees-
02/09/2009, 20:15
Welkom Frank
Veel succes met je zoektocht, zoekt en gij zult zeker vinden.

ShroudedVeil
03/09/2009, 19:35
Welkom naamgenoot ;)

Yup met dat geld gaat het zeker lukken!

Een 944 zou ook nog kunnen voor dat geld maar dan moet je wel wat geld hebben voor de distributieriem wissel (en alles wat er bij hoord) dan zit je al snel op 700 euro!

Maar een 924 is stukke goedkoper in onderhoud en voor dat geld vind je een mooiere 924 als een 944 !

Succes met je zoektocht en laat ons maar weten als je ergens naar gaat kijken!

Misschien kennen wij de auto wel en kunnen we je der meer over vertellen!

Heb je al wat op het oog?

Dude-lange
03/09/2009, 19:48
Welkom Frank,

En wat is er mis met een VW Polo ? :P was tot voor kort eigenaar van een en hiervoor had ik er nog een.

Succes met het zoeken van een prachtige wagen!!

hahahahahaa

Bcreative
03/09/2009, 20:27
Welkom hier Frank!
Leuk een 924 zoeken! Maar ook wel moeilijk. Er zijn altijd wel meerdere auto's te koop en je moet er toch wel een aantal zien en rijden om echt wat feeling te krijgen. Oh ja, die tip van LWB (niet al je geld uitgeven aan je auto), is een hele goeie! Je gaat de eerste tijd zeker wat dingen moeten vervangen/repareren. Daarna trouwens ook nog wel....;-). Maar ja, dat hoort erbij met een auto van die leeftijd met bijna altijd wat achterstallig onderhoud. En je moet maar denken, een nieuwe auto rijden (met afschrijving, verzekering en wegenbelasting) kost je uiteindelijk vaak meer en nu heb je in ieder geval iets bijzonders!:-)

Bassen
04/09/2009, 13:51
Welkom (zelf ook 924'loos (niet voor lang meer)) Zelf heb ik ook nog een polo heel oud ding totaal geen vermogen maar wel heel betrouwbaar!

Frank
04/09/2009, 16:01
Bedankt voor jullie reacties,

@ Dude-lange: met vw polo is idd niet veel miss, super degelijk gebouwd en een stuk beter dan de alternatieven uit die tijd (renault clio, peogot 205 ect.) Ik had een 1.3 met 54 brute pk's :D.Als ik bij 120 km/h volgas gaf veranderd alleen het motorgeluid maar je gaat niet harder :(. En de wegligging is echt heel slecht (ondersturen als een malle).

@ShroudedVeil: Ik vind de 924 een mooier dan de 944, waar ook nog bij komt dat de porsche onderdelen van de 944 niet echt betaalbaar zijn voor een arm studentje als ik :P. Er staat niet erg veel soeps te koop op het moment. Miss deze http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=199729819&p_type_lijst=RL&o_id=6067812 staat al tijd te koop dus kan wel wat van af denk, maar heeft vanaf 2002 al geen apk meer ?!. Wat denken jullie hiervan?


Voordat ik aan een 924 kan gaan sleutelen moet ik eerst zelf nog gerepareerd worden (lees: geöpereerd aan m'n schouder) :( Dus denk dat het nog wel enkele weken duurt voordat iets voor de deur staat.

groeten, Frank