PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1981 | hoofdremcilinder



cody
12/06/2012, 21:11
hallo allemaal

ik heb een paar vragen over mijn remsysteem,
als ik rem moet ik het pedaal heel ver intrappen en hij remt niet bepaald met gierende banden nou heb ik mij laten vertellen dat er hoog waarschijnlijk een seal gebarsten is in mijn rem cilinder dat lijkt mij niet het moeilijkste klusje maar het gaat meer over het ontluchten van de rem. de auto is natuurlijk 31 jaar en de nippels zien er niet zo denderend uit;( heeft iemand ervaring met de seals en het ontluchten van het rem systeem??? ook zijn tips om roestige nippels los te krijgen meer dan welkom ! ik hoor graag van Julie alvast heel veel bedankt ,cody :)

M.B.H.
12/06/2012, 22:38
Dat is wel aannemelijk dat je HRC lek is.
Rev. is wel te doen.
Je zou ook een goede gebruikte kunnen nemen.
en nippels lossen inspuiten met WD40 en dan na een tijdje voorzichtig proberen te lossen.

jimfrey944
13/06/2012, 07:27
Gebruik ook een ring sleutel voor de nippels zo draai je ze minder snel stuk

powerflux
13/06/2012, 08:42
Ontluchten kan ook met een dop ipv ringsleutel. Goede doppen sluiten nog beter aan omdat deze 6 kanten hebben ipv de 12 van een gewone ring - net zoals de nippel zelf.
Voel in ieder geval eerst voorzichtig of er geen speling is voordat je begint met draaien en gebruik zoals hierboven werd gezegd een royale hoeveelheid WD40.

jimfrey944
13/06/2012, 09:16
Dop raad ik af door dat de kracht boven de nippel word gegeven kan je scheef schieten en het nippeltje afbreken
Ook kan je je slangetje om de olie op tevangen nergens kwijt
Over het algemeen gaan ze redelijk makkelijk los

maup
13/06/2012, 10:35
WD 40 is eigenlijk gemaakt om water af te stoten, kruipolie werkt in dit geval beter(moet eigenlijk iedereen die aan "oude lijken" sleutelt in zijn gereedschapskist hebben:))

cody
13/06/2012, 12:29
oke alvast heel veel bedankt voor de reacties ik ga het inderdaad even goed van te voren een paar keer goed in spuiten met kruip olie en met een ring sleutel proberen maar eerst maar is even de cilinder na kijken nu ik toch bezig ben ;)