PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1980 | Kilometerteller repareren



jel
24/06/2012, 14:21
Hallo,

Mijn kilometerteller is defect en heb zonet een poging gewaagd om hem te repareren, op basis van de volgende howto:

Body (http://www.924.org/techsection/12body.htm#4%20-%20Fixing%20a%20Broken%20Odometer)
Speedo Service/Odo Repair (http://www.924.org/techsection/odo_speedo_repair.htm)

Het ziet er niet zo moeilijk uit. Echter loop ik al vast bij de eerste stap; ik krijg de snelheidsmeter/kilometerteller er niet uit! Met mijn arm in een onnatuurlijke positie onder het stuur druk ik zo hard mogelijk tegen het klokje, maar er gebeurt niks.

Hebben jullie hier ervaring mee? Moet ik wellicht toch ergens sneaky een schroefje los draaien?

Thanks!

ArvidW
24/06/2012, 14:32
Geen sneaky schroefje, gewoon harder duwen. Met de steel van een hamer ertegenaan drukken wil ook wel eens helpen.

-Bassie-
24/06/2012, 14:53
Ik heb hem er met een schroevendraaier er uit geduwd.

Wil nog 1 ding toevoegen aan die how to.
Ik had ook dat tandwieltje gelijmd maar binnen 3 km was die weer kapot en toen was er een tandje af.

Toen had ik nog een andere teller zelfde probleem, toen heb ik door het tandwieltje een boortje 3mm er door heen gehaald en weer verlijmd.
Dit houd het nu al 30.000km vol.

jel
24/06/2012, 21:06
Bedankt voor de tips. Ik heb er vandaag hard op zitten duwen met een schroevendraaier maar dat ding lijkt muurvast te zitten. Ben bang dat als ik nog harder duw dat ik dan iets kapot maak. Vrij irritant. Ik zal het morgen nog eens met de achterkant van een hamer proberen, anders voorlopig maar zonder werkende kilometerteller. Ik heb dat ding natuurlijk ook niet nodig om te weten dat mijn tank snel leeg is :p

jimfrey944
24/06/2012, 21:46
Er zit nog een wit palletje dat je eerst los moet haalen
Bij de meeste is at al verdwenen maar bij jou schijnbaar niet

jel
24/06/2012, 22:13
Er zit nog een wit palletje dat je eerst los moet haalen
Bij de meeste is at al verdwenen maar bij jou schijnbaar niet

Hey, daar heb ik wat aan! Kun je mij vertellen waar dat witte palletje zou moeten zitten?

captainfrasca
25/06/2012, 05:31
En als het helemaal niet lukt, Je stuur los halen, de twee schroefjes aan de bovenzijde van het tellerhuis verwijderen. Dan kun je zo ineens de hele unit eruit halen. (Is wel ff friemelen) Dan kun je er wat makkelijker bij.

Het kan zijn dat ze de teller hebben vastgelijmd, dat was bij mij ook het geval.

jimfrey944
25/06/2012, 09:07
Als ik er aan denk mak ik vanavond even een fototje

jel
26/06/2012, 10:48
Ik ben nog eens goed gekeken, maar ik kan geen wil palletje ontdekken. En aangezien hij verder zo muurvast zit denk ik dat hij bij mij ook vastgelijmd zit. Dit weekend maar eens de hele unit er uit halen..

M.B.H.
26/06/2012, 14:11
dat witte palletje kun je zo ook niet zien
Als je de rand inspuit met zeepsop trekt dat er capilair tussen,
en wip je hem er warschijnlijk morgen zo uit. Succes.

jel
04/07/2012, 15:30
Het is eindelijk gelukt. Ik kon via het gat van de linker combinatieteller de kilomtertellerkabel losdraaien en vervolgens via dat gat ook de kilometerteller er uit drukken. Er zaten inderdaad nog van die witte palletjes op, vandaar dat het zo moeilijk ging.

In de kilometer teller vond ik, zoals verwacht, een tandwiel in twee stukken. Zie fotos.

Deze met secondelijm vastgelijmd en goed ingevet. Nu telt hij weer naar behoren. Top!

87088709