PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen



canvas
10/09/2009, 18:16
Hallo Porsche vrienden,

Mijn zoon is nu aan het lessen voor het rijbewijs en wil een graag een oldtimer voor de hobby.
Veel rijden zal hij niet doen, meer recreatief.
Zijn voorkeur gaat naar (als dit maar geen vloeken is hier) mustang rond 1980 of een 924 ook van de zelfde leeftijd.
Ik zelf geef de voorkeur aan een mustang, maar ja wie ben ik :eyebrows:.
Heb geen ervaring met de 924, eigenlijk met geen een porsche.
Kan veel redelijk veel zelf sleutelen en mijn zoon ziet ook het plezier er van in een auto mooi te houden en de auto te respecteren.
Kom hier dan ook wat informatie zoeken om geen mis koop te doen.
Want hoe komt het bijvoorbeeld dat ze relatief goedkoop zijn?

Groetjes Paul

Frenske
10/09/2009, 18:43
Welkom bij de 924 neuroten....

(wij willen geeneens dood gezien worden in een Mustang :doh:)

American shit, zeker in die dagen!!

klaas 924
10/09/2009, 18:57
welkom hier
waarom ze zo goedkoop zijn?
geen idee
maar als je er in gereden hebt interseert het je niet meer ,
je wilt er nooit meer uit
en zeker niet ruilen met een mustang!
(hoewel ik dat V8 geluid wel kan warderen!

Hendrik
10/09/2009, 19:17
Welkom op het forum!

BC911
10/09/2009, 19:41
Hallo welkom hier.

Wou eerst zeggen zo'n mustang is niet mis, maar toen ik even googlede kwam ik dit tegen voor één van de jaren '80:

http://community.924forum.nl/images/imported/2009/09/6.jpg

Ja als ik dan moet kiezen .... ;-) Voor mij toch blijkbaar iets mindere tijd voor de Mustang.

LWB
10/09/2009, 20:17
Welkom hier,er is genoeg info te vinden...

jessy1984
10/09/2009, 20:31
hey alvast welkom hier
als je gaat kiezen tussen een mustang en 924 lijkt me wel heel verschillende wagens zelf heb ik niets tegen een mustang enkel dat de ophanging gewoon slecht is zeker voor onze wegen een mustang is daarbij zeker iets met veel sleutelwerk let ook op roest kan erg verborgen zitten bij zo'n wagen en een degelijke vind je niet gemakelijk
een 924 kan ook zenuwsloopend zijn maar lijkt me toch iets beter koop dan zowiso een 924 na bj 81 deze hebben vrijwel nergens roest dus ben je daar al vrij safe
let ook op of er geen problemen zijn met injectie koud en warmstart en co dient goed te zijn doe een proefrit is dit goed heb je een degelijke wagen
verder remmen wiellagers enz zijn niet enorm duur zeker niet als je dit zelf kan dus lijkt me niet het meest belangrijke

Pas
11/09/2009, 08:53
Hallo welkom hier.

Wou eerst zeggen zo'n mustang is niet mis, maar toen ik even googlede kwam ik dit tegen voor één van de jaren '80:

http://community.924forum.nl/images/imported/2009/09/6.jpg

Ja als ik dan moet kiezen .... ;-) Voor mij toch blijkbaar iets mindere tijd voor de Mustang.

idd, ga dan liever nog wat jaartjes terug :

http://community.924forum.nl/images/imported/2009/09/14.jpg

Frenske
11/09/2009, 09:03
die rooie, DAT is een mustang!!:thumb:

ArvidW
11/09/2009, 12:06
Grootste voordelen 924
- Betaalbaar vanwege leeftijd en het imago
- Bijna geheel gegalvaniseerd vanaf bouwjaar 1981? Voor roest moet je dus echt zoeken. Bij steenslag houdt je er dus alleen een klein plekje zonder lak aan over maar geen roest
- Onderdelen zijn zeer goed betaalbaar en daarom blijft het sleutelen eraan ook leuk.
- Zuinig, meeste rijden op snelweg zo richting 1:12, op landweggetjes 1:10 en in de stad 1:8
- Goeie wegligging, heel neutraal weggedrag dus ga je keertje iets te hard de bocht in met flink wat gas kun je het nog netjes corrigeren (dus niet zoals de mustang achterstevoren de sloot in :P)
- Motor mag dan "maar"125pk hebben, toch zit je in een erg nette 9.6sec op de 100 en een top van ruim 205
- Kwalitatief gewoon uitstekend

ShroudedVeil
12/09/2009, 11:23
Welkom!

Ik ben het erg eens met Arvid en Pas, de 924 ziet er een stuk beter en stoerder uit als de mustang van het plaatje van BC911!

Succes!

Fantaman
13/09/2009, 16:01
:welcome:
eenigste (echte) mustang die mooier is als een 924 is het eerste model en die blijft vrij prijzig. de andere zogenaamde mustangs zijn gewoon slappe aftreksels:Cry:
zelf ben ik helemaal weg van het rijgedrag van de 924 en voldoende koppel om lekker mee te rijden;-)

Frenske
13/09/2009, 16:28
de huidige Mustang is toch ook niet te versmaden hoor :whistle:

klaas 924
13/09/2009, 17:23
de huidige Mustang is toch ook niet te versmaden hoor :whistle:

dat komt omdat hij weer op de oude mustang lijkt!

maar of die nu net zo gaat rijd (wat wegligging aangaat ) als een 27 jaar oude 924 durf ik te betwijfelen!

Frenske
13/09/2009, 19:06
daar kan de 924 echt niet aan tippen, trust me!!

je moet wel van zwabberkonten houden natuurlijk :whistle:

Bcreative
14/09/2009, 12:31
Welkom op het forum!
Tja, een Mustang of een 924, dat ligt idd wel heeel ver uit elkaar. Een 924 is een (nu nog) ondergewaardeerde, degelijke, slank ontworpen en erg goed rijdende sportieve auto. Onderdelen zijn nog volop te krijgen (heel veel nieuw ook). En een Mustang uit de jaren '60 is natuurlijk gewoon een Amerikaans icoon. Volgens mij trouwens ook wel even een stukkie duurder dan 'n 924. Maar voor het sportief rijden moet je natuurlijk geen klassieke Amerikaan kopen, da's duidelijk!:heh:
Ik zou zeggen, ga er in ieder geval een paar van elk rijden. Dan merk je snel genoeg wat je het leukst vindt rijden. En dan maar de specifieke kenmerken van de auto's tegen elkaar afwegen.... Succes met zoeken en veel wijsheid toegewenst!;-)