PDA

Bekijk Volledige Versie : [Opgelost] 924 1980 | Vorige eigenaar was helaas een prutser



remytjuh1994
28/06/2012, 11:26
Hallo,

Mijn Porsche kampt al sinds aankoop met elektrische problemen, zoals dat de blower niet werkte, de koplampen niet omhoog kwamen en ook niet aangingen en de ruitenwissers die t niet doen. Ben ik eens wat draden gaan volgen, maar nu blijkt dat iemand heeft lopen prutsen met de bedrading, zo zit er een aftermarket plankje op de plek waar de radio hoort te zitten, met 2 knopjes erin. Eentje voor aan/uit, dan werkt de meeste elektronica wel en eentje voor groot/klein licht. Maar toen ik dit plankje eruit schroefde en de verlichting en alles maar heel even aan had gestaan, was dit knopje gloeiend heet geworden. Dus alle stroom ging gewoon door een paar dunne draadjes en een schakelaartje. 8)7
Nu wilde ik deze troep allemaal weg hebben, dus heb ik t weggehaald. Maar nu werken al die apparaten niet meer natuurlijk.
Maar als je dan de grootlicht-schakelaar indrukt, gaat ineens alles aan wat toevallig met de knopjes ook aanstond.
Dus nu ben ik opzoek naar een nieuwe kabelboom, in de hoop dat het gekloot daarmee over is.

Groet Remy

jel
28/06/2012, 11:33
Hahaha, dat klinkt inderdaad als een uber-prutser! Ik ben bang dat je het dashboard los moet halen en alles opnieuw aan kunt gaan sluiten. In haynes staan volgens mij wel goede diagrammen..

jimfrey944
28/06/2012, 11:51
Dat is idd vervelend electra is een van de grootste ergernissen bij oldtimers
Ik heb ondertussen al heel wat gerepareerd
En een hoop mensen geholpen op dit forum
Een complete draadboom lijkt mij wat overdreven
En een hoop extra werk
Eerst maar eens de schema's er bij en kijken wat er wel en niet werkt
Ook is het handig te weten welk model jaar je 924 is omdat het net een wissel jaar is met electra

M.B.H.
28/06/2012, 20:28
ik heb net een '80 uit elkaar gehaald.
en ook de draad boom dus tja als je die hebben wild dan kun je kijken hoe alle draden lopen en welke gedeeltes je moet vervangen
je zult hem zo wie zo op moeten halen. ik heb er denk ik wel 2 liggen of van andere bouw jaren.
dus vergelijkings materiaal genoeg. geef maar een PM wat het je waard is.

jimfrey944
28/06/2012, 21:15
Dat is idd wel handig om er bij te hebben
Vergelijken en vervangen
Je hoefd niet de hele boom te vervangen maar mischien een paar stekkers of draden

remytjuh1994
12/07/2012, 01:35
Ben weer terug van vakantie en ga maar is aan de troep van iemand anders werken :)
Heeft er iemand een zekeringkast voor mij, modeljaar is 1980. Het is de helemaal zwarte met een witte achterkant.

Groet Remy

remytjuh1994
13/07/2012, 14:15
Ik heb er al een M.B.H. dus ben niet meer opzoek!

Groet Remy